17 Reacties
2 jaar geleden
Mijn zoontje is zondag 6 weken en heeft dit ook, ineens wordt hij stopt 1,5 uur na voeding wakker door een boertje en wat krampjes.. is daarna moeilijk in slaap te krijgen.. hij komt ook om de 3 uur dus je raad het al.. valt half uurtje in slaap en is dan alweer hongerig wakker.. ben ook radeloos
2 jaar geleden
Hier ook. Eerst dacht hij dat hij zich vaker en sneller ging melden voor de volgende fles, maar achteraf bleek het om krampjes te gaan. Ik was al verhoogd met de voeding maar dat heb ik nu weer naar beneden geschaald en het gaat nu al wat beter. Een badje voor het slapen gaan is ook een goeie tip (uiteraard wel na de voeding). We hebben ons zoontje in bad gedaan terwijl hij best veel last had. Normaal gesproken vindt hij in bad gaan heerlijk, maar dat was nu dus niet zo'n dikke pret. Maar daarna was hij wel heerlijk rustig en ontspannen, dus misschien een goeie om dit ma de laatste avondfles te doen of de één na laatste? Verder heb ik een kipkep pittenzak besteld. Dat schijnt vaak ook te helpen. En mijn vriend heeft net een elektrische wipper opgehaald bij iemand. We merkten dat zolang als we hem heen en weer wiegen dat hij er rustig van werd, maar dat hou je ook niet eeuwig vol natuurlijk. En als je stopt dan begint het gekrijs weer 😅 dus hopelijk gaat dit ook een beetje helpen. Mocht dit alles niet helpen, gaan we proberen om mineraalwater ipv kraanwater te gebruiken voor de voeding. Kma kan het niet zijn want hij krijgt daar al speciale voeding voor (neocate). En als dat ook niet helpt gaan we probiotica proberen.
2 jaar geleden
Hier was dit ook het geval een paar weken terug!
Ik geef bv en ben om haar een beetje te helpen voor nu gestopt met het eten van zuivelproducten en soja. Ze is niet allergisch, maar de eiwitten uit soja en koe/geit etc. Zijn voor baby’tjes in het begin gewoon heel lastig te verteren vertelde de osteopaat. Ben nu 2 weken bezig en het helpt haar heel erg. Ik doe geen super streng dieet maar gewoon geen melk/yoghurt/kaas/boter/melkchocolade.
Over 4 weken kan ik dan weer langzaam gaan opbouwen om te onderzoeken of ze er dan weer beter tegen kan/waar de grens ligt dat ze er weer meer last van krijgt.
En wanneer ze snachts in haar slaap loopt te kreunen en overstrekken leg ik idd vaak een kipkep op haar buikje en dat geeft meestal een half uurtje verlichting.
2 jaar geleden
Hier mijn zoon ook. Op advies osteopaat overstap naar geitenmelk. Werd minder maar nog veel last, ook van hik en smakken omhoogkomen voeding. Verborgen reflux. Tijdje nexium gegeven, maar ook gestart met johannesbroodpitmeel en sinds hij dat in de fles erbij heeft, kan hij veel meer poepen en redelijk rustig. Heeft nog af en toe overstrek momenten. Maar meestal tussen 17 en 22.00. Iedere dag zelfde tijd
2 jaar geleden
Oh, ik had al deze reacties helemaal niet gezien!
Ik geef bv en eet amper melkproducten (alleen wat kaas en zie chocolade staan, dat eet ik dan wel veel 🙈)
Misschien toch maar eens proberen te laten staan 😬
Verder is het vooral dat ik het zo gek vind dat het na 2 uur pas begint, maar jullie oorzaken zijn dus kma of reflux. Toch heb ik niet het idee dat dit het is, wat wel weet ik dan weer niet... want wat is dan het verschil met omneo voeding?
2 jaar geleden
Reactie op Mama2beP
Oh, ik had al deze reacties helemaal niet gezien!
Ik geef bv en eet amper m ...
Hier dus vooral de darmen die heel hard moesten werken om het eten te kunnen verteren. En daar wordt ze dan wakker van.
Laat je dochter op zo’n moment ook veel scheetjes? Of valt dat mee?
2 jaar geleden
Reactie op rochelle1993
Hier was dit ook het geval een paar weken terug!
Ik geef bv en ben om haar ...
Wat goed om dit te lezen!! Ik heb vandaag ook dit advies gekregen van de osteopaat om voorlopig even helemaal te stoppen met zuivelproducten en wanneer dit goed gaat weer rustig aan opbouwen over ongeveer 6 weken.
Hoe snel merkte jij verschil?
2 jaar geleden
Reactie op rochelle1993
Hier dus vooral de darmen die heel hard moesten werken om het eten te kunne ...
Mijn dochter laat echt de hele dag heel veel extreem stinkende scheten... ook tijdens krampjes maar ook zonder krampjes. En ze poept dus weinig, (nu al vanaf zondag niet meer) nou schijnt dat normaal te zijn bij borstvoeding...
2 jaar geleden
Reactie op Mvonk18
Wat goed om dit te lezen!! Ik heb vandaag ook dit advies gekregen van de os ...
Ik denk na een week echt wel duidelijke verschillen op te merken.
Ze wordt nu sochtends eigenlijk altijd lachend wakker ipv huilend (ook als ze wel wat gerommel in haar darmen had zoals vanochtend), haar poep is beter (nog maar een paar momenten per dag poepen ipv echt de hele dag door waardoor de huid rondom haar anus helemaal kapot was), en nog steeds veel scheetjes maar het is vaker alleen maar lucht ipv dat er ook poep meekomt en ze lijkt ook daar minder last van te hebben.
2 jaar geleden
Reactie op Mama2beP
Mijn dochter laat echt de hele dag heel veel extreem stinkende scheten... o ...
Ja die poep bij borstvoeding loopt zo uiteen. Hier was het juist overmatig veel poepen.
En hier ook de hele dag scheetjes zowel tijdens als zonder krampjes.
Dus misschien dat haar verteringsstelsel ook lekker hard aan het werk is nog in de nacht en wanneer zij lichter gaat slapen, dat ze het dan meer gaat opmerken en daarvan schrikt.
Dus hopelijk wordt het bij jullie ook minder wanneer de darmpjes wat verder ‘gerijpt’ zijn!
Wel pittig zeg, met ook nog een ander kleintje in huis!
2 jaar geleden
Reactie op rochelle1993
Ik denk na een week echt wel duidelijke verschillen op te merken.
Ze word ...
Wat goed zeg! Ben erg benieuwd. Hier vooral verborgen reflux klachten waarschijnlijk door de zuivel, in combinatie met mega krampen en veel scheten. Ontlasting is daarentegen naar mijn idee heel weinig… om de dag een beetje. Bij onze eerste was dat absoluut niet zo 😂
2 jaar geleden
Reactie op Mvonk18
Wat goed zeg! Ben erg benieuwd. Hier vooral verborgen reflux klachten waars ...
Hopelijk wordt het bij jullie ook snel beter!
2 jaar geleden
Reactie op Mvonk18
Wat goed zeg! Ben erg benieuwd. Hier vooral verborgen reflux klachten waars ...
Ik had je topic gezien over verborgen reflux, mijn zoontje van 4 weken heeft inneens in de avond/ nacht ook last van verborgen reflux klachten / (krampen?)
Ik vind het vreemd dat dit inneens met 4 weken zo opspeelt en alleen in de avond. Nu zie ik deze reactie, word het dus erger door krampen? Dat het dan het maagzuur omhoog komt?