13 Reacties
9 maanden geleden
Ik herken je verhaal volledig! Hier ook slecht slapen met veel kramp sinds we iets meer zijn gaan geven dan een paar lepels. Soms echt 10x per nacht eruit. Ik wist in eerste instantie ook niet waar het door kwam, maar sinds hij een paar keer minder/ geen hapje had gehad, was de kramp veel minder. Wij gaan nu terug naar 50 gram fruit en 50 gram groente per dag. Dat lijkt goed te gaan. Pas als het helemaal rustig is, bouwen we langzaam op met 10 gram. Ook wij hebben trouwens lichter verteerbare melk.
Wat ik wel anders doe… ik stoom en pureer het eten en maak er iets dunner met water. De olie laxeert. Mogelijk dat daar nog meer kramp door komt?
9 maanden geleden
Wij ook nog zoekende kwa hapjes, banaan pindakaas werkt goed laxerend. Maar hier kreeg hij ook krampjes van de vitamine D gebruiken nu Laveen druppels. Verder probeer ik de hapjes los te laten en te vinden wat wel lukt en geen krampjes van komen. Zo machteloos hè dat je je voelt met die krampjes🥲
9 maanden geleden
Reactie op Janine 23
Ik herken je verhaal volledig! Hier ook slecht slapen met veel kramp sinds ...
Hoi Janine,
Dat kan ik inderdaad zeker eens proberen! Dankje voor de tip!
9 maanden geleden
Reactie op little-hope
Wij ook nog zoekende kwa hapjes, banaan pindakaas werkt goed laxerend. Maa ...
Jaaa zo zielig!! 🥲
9 maanden geleden
Reactie op mamavanlusie
Jaaa zo zielig!! 🥲
Heb een keer midden in de nacht hem in bad gedaan.. 🥲
9 maanden geleden
Wat rot dat het bij jullie ook zo is, maar ook fijn om herkenning te lezen.. Mijn kindje heeft ook zo'n zin in vaste voeding, maar krijgt er ook aldoor last van. Krampen en verstopping. De laatste keer bij het CB besproken en de arts zei dat we wel door moeten gaan met heel kleine beetjes, dus 2 of 3 theelepels en als er een halve week geen ontlasting is geweest weer lactulose geven. Ze vond het eigenlijk heel normaal dat dit gebeurde, dus daar houd ik me nu aan vast en ik hoop dat zijn darmen snel gewend zijn.
9 maanden geleden
Wij denken gevonden te hebben waarom krampjes en obstipatie. Wij voegen nu vezels toe en het lijkt echt over nu. Dus door fruithap een volkoren beschuitje geprakt, brood met beetje moedermelk water en kwart banaan en pindakaas ( stukjes nog geen succes), en nog groente hapje.
9 maanden geleden
Reactie op little-hope
Wij denken gevonden te hebben waarom krampjes en obstipatie. Wij voegen nu ...
Ooh wat goed! Zeker het proberen waard!
9 maanden geleden
Reactie op Spikino
Olijfolie gaf hier trouwens altijd problemen naar mijn idee. Ik doe nu dus ...
Das nog een goede tip om te proberen
één dag geleden
Reactie op mvogg
Dit heeft onze zoon ook, precies wat jij schrijft. Is het bij jou over gega ...
Bij ons is het gebeterd op 8 maanden. Plots leken haar darmen gewend aan de voeding en waren de krampen verdwenen. Leek dus gewoon een kwestie van tijd..