26 Reacties

9 maanden geleden

Ik was zelf zo'n kind met veel krullen. Mijn zoontje helaas niet. Maar vooral niet teveel droog borstelen. Nu ik ouder ben ga ik vooral naar een krullenkapper of naar een "buitenlandse" kapper. Maar de tips die ik heb zijn: 1. Niet te vaak wassen Was het haar 1 脿 2 keer per week met een milde, sulfaatvrije babyshampoo. Te vaak wassen droogt het haar uit. 2. Gebruik een conditioner Ook bij kleintjes helpt een beetje babyvriendelijke conditioner om klitten te voorkomen en de krullen soepel te houden. Er zijn speciale kindvriendelijke leave-in conditioners voor krullend haar. 3. Kam het haar alleen als het nat is Gebruik een grove kam of je vingers om het haar voorzichtig te ontwarren als het nat is (liefst met conditioner erin). Droog kammen maakt het pluizig en kan de krulstructuur verstoren.

9 maanden geleden

Herkenbaar! Wij hebben ook allebei geen krullen, maar onze dochter wel. Wist ook echt even niet wat er mee te doen. Alleen heeft 茅茅n schoonzus en m'n schoonmoeder het ook, dus kon wel navraag doen. Inderdaad alleen kammen als het nat is, en het gebruik van speciale shampoo en cr猫mespoeling voor krullen maakt echt verschil. Denk dat Lynnes al goede tips heeft gegeven.

9 maanden geleden

Reactie op Lynnes

Ik was zelf zo'n kind met veel krullen. Mijn zoontje helaas niet. Maar voor ...
Bedankt voor je tips! Hier kan ik iets mee 鈽猴笍 Raadt je de sulfaatvrije shampoo en conditioner aan van Na茂f?

9 maanden geleden

Reactie op AmyAnoniem

Herkenbaar! Wij hebben ook allebei geen krullen, maar onze dochter wel. Wis ...
Bedankt! 鈽猴笍

9 maanden geleden

Reactie op Nadinehn

Bedankt voor je tips! Hier kan ik iets mee 鈽猴笍 Raadt je de sulfaatvrije sham ...
Dat weet ik niet zo goed. Vroeger was dat er allemaal nog niet echt volgens mij馃槀. Ik zou het gewoon even uitproberen!

9 maanden geleden

Reactie op Nadinehn

Bedankt voor je tips! Hier kan ik iets mee 鈽猴笍 Raadt je de sulfaatvrije sham ...
Wij gebruiken de conditioner van naif, heel fijn! Shampoo gebruik ik vooral heel weinig, maar wel standaard zwitsal shampoo.

9 maanden geleden

Reactie op AmyAnoniem

Wij gebruiken de conditioner van naif, heel fijn! Shampoo gebruik ik vooral ...
En de krullen spray van kruidvat, detangling. Na tip van m'n schoonzus gekocht. Als ze echt een grote klit in haar haren heeft kun je het met die spray ontwarren zonder dat het te veel gaat pluizen.

9 maanden geleden

Reactie op AmyAnoniem

Wij gebruiken de conditioner van naif, heel fijn! Shampoo gebruik ik vooral ...
Dan ga ik hem gelijk bestellen! 馃槉

9 maanden geleden

Reactie op AmyAnoniem

En de krullen spray van kruidvat, detangling. Na tip van m'n schoonzus geko ...
Ik ga hem morgen gelijk halen bij de Kruidvat! Dankjewel 馃槉

9 maanden geleden

Na het wassen gebruik ik bij mijn dochter van 1,5 jaar de aunt Jackies knot havin it om haar krullen mee uit te kammen en de aunt Jackies baby curls om ze in model te brengen. Beide voor kids en te koop bij Kruidvat!

9 maanden geleden

Ik ben zelf krullen kapper en heb kinderen met krullen. Ik gebruik van het merk pretty curly girl de kids lijn. Dat is helemaal CG daar zit geen rommel in. Is betaalbaar dan weet je zeker dat je goed zit. Kan je online bestellen. Als je wilt weten wat CG is. Moet je het even google dan begrijp je het beter! Ik raad het je aan 馃槈

9 maanden geleden

Reactie op Steffie1391

Ik ben zelf krullen kapper en heb kinderen met krullen. Ik gebruik van het ...
Wat een goede tip! Ik wist niet dat ze een kinderlijn hadden. Gebruik nu de volwassen versie.

9 maanden geleden

Reactie op Joyce23

Wat een goede tip! Ik wist niet dat ze een kinderlijn hadden. Gebruik nu de ...
Ja ik verkoop het in mijn salon. Maar is heel fijn!

9 maanden geleden

Wij gebruiken krullencreme van andrelon. Dit doen we in een soort plantenspray en verdunnen we met veel water. Een beetje sprayen in de ochtend, dan is het gelijk een beetje vochtig om (niet droog) te kunnen borstelen en de krullen zullen minder pluizig zijn :)

9 maanden geleden

Onze dochter heeft ook krullen (en rossig haar 馃槈) Ik heb veel producten gebruikt maar vind die van Cantu het fijnste voor haar haren. Ik heb een set besteld via bol.com: https://www.bol.com/nl/nl/p/cantu-natural-kids-hair-set-5-stuks/9300000008205642/ Moet zeggen dat ik hiervan alleen de shampoo, conditioner en conditioning detangler gebruik (op nat haar). De styling custard en curling cream vind ik haar krullen hard maken, wat ik persoonlijk niet mooi vind. Verder borstel ik haar alleen als het (door en door) nat is & ik breng haar haar ook nat in model. Eerst alles goed nat maken, dan de detangler er in, doorkomen en daarna scrunchen. Haar krullen zitten dan super mooi (tot ze heeft geslapen of in de autostoel heeft gezeten haha) maar als je het even nat maakt en scruncht is het weer mooi!

9 maanden geleden

Fijn dit topic! Ik lees mee en heb al wat producten op m'n lijstje gezet om ook te gaan proberen.

9 maanden geleden

Beetje nat maken met water in de ochtend. Borstel er doorheen en klein beetje krulspul van Simcha. Nat genoeg zodat je de kruk er in borstelt.

9 maanden geleden

Reactie op BDR87

Onze dochter heeft ook krullen (en rossig haar 馃槈) Ik heb veel producten ...
Tip: bij de surinaamse toko zijn ze goedkoper, mocht je er eens komen.

9 maanden geleden

Reactie op BK89

Inderdaad. Ik volg haar ook en cre毛er de mooiste kapsels voor mijn meisje.