10 Reacties
2 jaar geleden
Ik heb echt geen idee of het wat doet, maar wij slikken preventief dagelijks een tablet multivitamine 🥲 we worden alsnog ziek hoor maar het is wel redelijk snel voorbij telkens
2 jaar geleden
ja, sinds november gaat hij naar de opvang en ben ik verkouden. met kerst buikgriep gehad en 1 januari het nieuwe jaar ingeknald met Covid. nu heb ik daar nog een voorhoofdholte ontsteking daaraan over gehouden....en opnieuw verkouden erbij want opnieuw keelpijn 🫠....omg....en altijd dood moe ook al slaapt mijn kind aardig door. ik geef wel bv en werk 32 uur p week. ik slik multivit voor borsvoedende mama's. geen idee of het helpt, heb het idee van wel.
2 jaar geleden
ik heb binnen 3 weken tijd buikgriep gehad, covid en voedselvergiftiging al heeft dat laatste niks met weerstand te maken 🤭 ik probeer nu elke ochtend een havermout shake te nemen met aardbeien, banaan en magere melk. Dit heb ik tijdens mijn zwangerschap vorig jaar ook elke ochtend gehad en het hele jaar ben ik niet ziek of verkouden geweest!
2 jaar geleden
Herkenbaar! Door slechtere nachten is het heel logisch dat je ook een lagere weerstand krijgt en natuurlijk van de kleine die van alles meebrengt vanuit de kinderopvang. Helaas niet heel veel aan te doen, maar waar je wel invloed op hebt is zo gezond mogelijk eten, voldoende bewegen, zo min mogelijk stress en zo veel mogelijk slapen als lukt. Meer kan je niet doen 😇.
2 jaar geleden
Herkenbaar hoor! Het continu zorgen en gebroken nachten zijn meestal geen goede invloeden voor het immuunsysteem. Ik heb al een peuter rondlopen dus we hebben al wat weerstand, maar nu ben ik ook echt goed ziek. De kinderen hadden alleen een snotneus, mijn man had een dagje hoofdpijn (ik doe eigenlijk alle nachten) en ik… 40 graden koorts en al 4 dagen ziek 😅👌. Kan ook pech hebben maar dit was wel weer typisch haha.
Je zou buiten gezond eten en bewegen nog kunnen proberen een multivitamine te slikken (als je borstvoeding geeft alleen wel uitkijken of dit mag!). Dit kan ietsje helpen, vitamine D is in de winter nog wel eens een boosdoener. Maar ook geen wondermiddel ben ik bang.
2 jaar geleden
Hi! Vreselijk he, gebroken nachten helpen ook nooit mee voor je weerstand.
Wat ik neem:
Vitamine b12
Vitamine d
Vitamine c (gebufferde blijkt de beste voor je weerstand)
En af en toe echinea force