15 Reacties
één maand geleden
Hier ook gehad, en op advies van het consultatiebureau heb ik daktarin (schimmelzalf) gebruikt voor een weekje. Gebruikte zelf al een tijdje sudo veelvuldig, zonder verbetering. Na het gebruik van daktarin was het zo weer geheeld allemaal.
Weet alleen niet of je het zomaar mag gebruiken. Maar zou even nagaan of er geen sprake is van een schimmeltje.
één maand geleden
Sudocrem zeker niet op open wondjes gebruiken. Is goed om rode huis te beschermen, maar eens open zou ik op z'n minst bepathen gebruiken. Goed proper houden, zachtjes droogdeppen, laag bepathen. En eventueel wat sneller verschonen. Hardnekkige open wondjes kan je ook eerst met isobetadine aanstippen (goed laten drogen aan de lucht alvorens pamper te sluiten). Ik heb dit ook eens moeten doen met isobetadine omdat een ziekenhuisbacterie was gevonden in een swapje. Werkte goed.
één maand geleden
Hier hebben we dit helaas heel vaak (gelukkig is het nu al eventjes rustig), wij hebben een zalfje vanuit de huisarts gekregen toen. En waardoor het echt snel wegging hier was het schoonmaken niet met natte babydoekjes maar met een droge hydrofiele luier en savonds wel onder de douche. Hierdoor had hij veel minder pijn tijdens het verschonen...
17 dagen geleden
Anti schimmel creme (miconazol) 2x daags smeren en iedere verschoning een laag Dr swaab zinkolie