15 Reacties

één maand geleden

Bepanthen heeft een extra beschermlaagje en prikt ook niet op wondjes. Werkt hier top!

één maand geleden

Hier ook gehad, en op advies van het consultatiebureau heb ik daktarin (schimmelzalf) gebruikt voor een weekje. Gebruikte zelf al een tijdje sudo veelvuldig, zonder verbetering. Na het gebruik van daktarin was het zo weer geheeld allemaal. Weet alleen niet of je het zomaar mag gebruiken. Maar zou even nagaan of er geen sprake is van een schimmeltje.

één maand geleden

Ik gebruik naif creme ipv sudo en werkt veel beter

één maand geleden

Ik kreeg van de kraamhulp ooit de tip voor dr. Leenarts. Werkt hier heel goed

één maand geleden

Sudocrem zeker niet op open wondjes gebruiken. Is goed om rode huis te beschermen, maar eens open zou ik op z'n minst bepathen gebruiken. Goed proper houden, zachtjes droogdeppen, laag bepathen. En eventueel wat sneller verschonen. Hardnekkige open wondjes kan je ook eerst met isobetadine aanstippen (goed laten drogen aan de lucht alvorens pamper te sluiten). Ik heb dit ook eens moeten doen met isobetadine omdat een ziekenhuisbacterie was gevonden in een swapje. Werkte goed.

één maand geleden

Reactie op BYasmine

Sudocrem zeker niet op open wondjes gebruiken. Is goed om rode huis te besc ...
En inderdaad ook goed in het oog houden dat er geen schimmeltje verantwoordelijk is voor de uitslag/wondjes. Dan is daktozin aangewezen

één maand geleden

Hier hebben we dit helaas heel vaak (gelukkig is het nu al eventjes rustig), wij hebben een zalfje vanuit de huisarts gekregen toen. En waardoor het echt snel wegging hier was het schoonmaken niet met natte babydoekjes maar met een droge hydrofiele luier en savonds wel onder de douche. Hierdoor had hij veel minder pijn tijdens het verschonen...

één maand geleden

Wat wij doen als het inderdaad open gaat is insmeren met sudocreme. Maar daarna op aanraden van de huisarts wat talkpoeder erop zodat het niet gaat plakken

één maand geleden

Reactie op RomyBos

Bepanthen heeft een extra beschermlaagje en prikt ook niet op wondjes. Werk ...
Gewoon de bepanthen baby zalf toch?

één maand geleden

Bepanthen inderdaad

één maand geleden

Reactie op Asmae1990

Gewoon de bepanthen baby zalf toch?
Ja klop

één maand geleden

Heilwolle Plukje in de luier

één maand geleden

Wij hadden dit ook en hebben op advies van andere dit aangeschaft. https://www.pharmamarket.nl/inotyol-zalf-90-g.html

één maand geleden

Inptyol !!

17 dagen geleden

Anti schimmel creme (miconazol) 2x daags smeren en iedere verschoning een laag Dr swaab zinkolie