50 Reacties

2 jaar geleden

Appel of geroosterde kikker erwten kan je kopen bij een turkse supermarkt heet ook wel “sari leblebi “ heb 9 maanden lang dat gegeten. Als je maagzuur begint een half uur lang een klein handje vol telkens er in gooien zuigt al t zuur van je maag weg

2 jaar geleden

Och zelf ook nachten wakker geweest ervan tot spugen aan toe er van.. Heb je vla of melk in huis? Daar een klein beetje van nemen voor nu. Ik gebruik nu Nexium pilletjes (verkrijgbaar bij Kruidvat en AH). Wat een verademing! 1 pilletje per 24u.

2 jaar geleden

Rennie hielp mij ook voor geen meter.. gaviscon duo (paarse flesje) hielp voor mij wel 👌🏻

2 jaar geleden

Gaviscon helpt me niet maar Riopan dan weer wel. Maar als het echt erg is, dan gebruik ik zuiveringszout. —> ik doe een half theelepeltje en gekookt water in een klein koffietasje en drink het dan traag op. Als je dit opzoekt op Google vind je positieve dingen: Zuiveringszout (baking soda/bicarbonaat) stabiliseert de zuur base verhouding, waardoor je minder tot geen last meer hebt van brandend maagzuur. Neem bijvoorbeeld maximaal één theelepel zuiveringszout met 250 ml water in. Ook een opgeblazen gevoel kun je op deze manier verminderen.

2 jaar geleden

Antagel (drankje) van de apotheek helpt bij mij heel goed.

2 jaar geleden

Voor mij werkt omeprazol heel goed, gewoon Etos huismerk oid!

2 jaar geleden

Ik heb iets voorgeschreven gekregen. Eerst een drankje: Antagel, daar kun je naar vragen. Nu heb ik tabletten en al mijn klachten zijn weg.

2 jaar geleden

Omeprazol. Krijg je normaal voorgeschreven, maar is ook te halen bij kruidvat/etos 10 mg.

2 jaar geleden

Omeprazol! Werkt echt fantastisch. Gewoon halen bij de Etos oid.

2 jaar geleden

Verschrikkelijk, dat zuur!! Ik heb ondertussen al menig nacht bijna zittend geslapen... janken. Bij mij hielpen in eerste Rennies, maar de laatste weken niet meer. Gaviscon deed niet zoveel, Antagel helpt 9 vd 10 x wel. Alle huishoudelijke middeltjes of vla/melk/komkommer hielp hier helaas niet meer. Het verschilt echt per persoon, dus zou gewoon uitproberen. Succes!!

2 jaar geleden

Omeprazol of anders Pantoprazol (iets sterker)… kunt beiden veilig slikken (ik heb van de arts gekregen) en je kan het gewoon bij de drogist krijgen! Huisarts en verloskundige zeiden dat Rennies etc zelden werken en meer placebo effect zijn.. Antagel werkt ook vaak!

2 jaar geleden

Reactie op Lisa M

Verschrikkelijk, dat zuur!! Ik heb ondertussen al menig nacht bijna zittend ...
Ja intussen zo’n beetje alles geprobeerd. Tot een weekje geleden deed een halve Rennie voldoende maar het is nu echt extreem. Vond die eerste weeën beter te doen vorige zwangerschap 🙈 Nu omeprazol proberen, geen idee hoe snel dat werkt. Google zegt “na een paar dagen”?! Dat hoop ik toch niet. Klinkt echt stom om zo’n ophef te maken over maagzuur maar het doet echt pijn 😭

2 jaar geleden

Rennie is alleen maar voor achteraf, als je er al last van hebt. Vraag gewoon om medicatie die preventief werkt als het zo erg is. Ik heb al twee maanden pilletjes die ik 2x per dag neem en dat werkt super. Maagzuur is vreselijk, mijn keel was er ook heel geirriteerd door waardoor ik veel moest hoesten wat ook pijn deed aan mijn buik

2 jaar geleden

Gaviscon vd kruidvat (anijs smaak) helpt mij goed! Helpt echt meteen. Niet super lekker maar het is even wennen…

2 jaar geleden

Reactie op Bolleke32

Rennie is alleen maar voor achteraf, als je er al last van hebt. Vraag gewo ...
Hmm ja ik vind dat lastig. Wil eigenlijk niks nemen wat niet echt nodig is tijdens de zwangerschap en dan kom je dus op het punt “wanneer is het echt nodig..” was al niet zo blij dat ik soms een Rennie nodig had maar een halve en soms 1 per dag waar je er 11 mag vond ik nog acceptabel. Maar langzaam kwam ik op het punt dat ik er ‘s nachts telkens wakker van werd, het echt veel pijn doet en die Rennies niet meer helpen. Daarom sinds gisteren omeprazol proberen. De nacht is hiermee redelijk gegaan. Heb het idee dat stil liggen beter is herken je dat? Elke keer als ik me omdraai begint het weer.. En dat hoesten, ik hoest al een week of 14. Al die tijd had ik maagzuur, pijn maar wel “te doen”.. ook met de huisarts besproken maar niemand die de link legde met de maagzuur. Dus ben wel blij met jouw berichtje want heb me dat wel afgevraagd. En herkenbaar dat het pijn gaat doen aan je buik. Bij mij is m’n bekken ook niet zo goed dus ook daar kreeg ik last van. Maar de huisarts schreef me dus codeïne voor 🤔 Die pak ik ook niet maar dan heb ik die in elk geval voor na de geboorte liggen. Als het dan nog nodig is.

2 jaar geleden

Reactie op Sapphire

Voor mij werkt omeprazol heel goed, gewoon Etos huismerk oid!
Hier ook, gebruik het sinds 1 week (1 tablet smorgens) ik was zo beroerd daarvoor. Nu al een week geen last!! Omeprazol is de werkzame stof bij de jumbo heet het Losecosan.

2 jaar geleden

Reactie op Mirthe291021

Hier ook, gebruik het sinds 1 week (1 tablet smorgens) ik was zo beroerd da ...
Jaaa bij mij lijkt het ook te werken 🥳 Gisteren eentje in de middag, deed weinig. De avond toch nog eentje gepakt want kon gewoon niet slapen van die pijn. En sinds kort daarna niks aan de hand! Heb zelfs een snoepje gegeten net en niks.. 😁

2 jaar geleden

Reactie op NumberTwoOnTheWay

Jaaa bij mij lijkt het ook te werken 🥳 Gisteren eentje in de middag, deed ...
Het beste is sochtends op een nuchtere maag eentje te nemen, als het goed is kan je dan de hele dag door zonder maagzuur 🥰

2 jaar geleden

Wellicht nog wat tips die geen middeltjes zijn, maar die je ook zou kunnen proberen op het vlak van eten ☺️ Eet gezond en veel vezels. Vezels kunnen de oprispingen minder maken. Ze zitten bijvoorbeeld in volkoren producten, groente, fruit en noten. Pas je menu aan. Soms helpt het om koffie, citrusvruchten, koolsoorten, pittig of vet eten, koolzuur en te veel zuivel te laten staan. Haal niet alles tegelijk van je menu, maar doe dit één voor één. Zo kan je ontdekken wat wel en wat niet voor maagzuurklachten zorgt. Drink genoeg water. Water verdunt maagzuur en zorgt ervoor dat het de goede kant op stroomt. Drink daarom ongeveer 2 liter per dag, het liefst water of thee. Eet kleinere maaltijden. Probeer verspreid over de dag regelmatig wat kleins te eten. Bijvoorbeeld zes keer per dag een kleine maaltijd. Of drie hoofdmaaltijden en vier tussendoortjes. Dit kan je klachten minder maken. Ga niet vlak na het eten liggen. Wanneer je ligt, stroomt brandend maagzuur sneller je slokdarm in. Doe dus geen dutje vlak na het eten en eet liever niet vlak voor je naar bed gaat. Het kan helpen om je hoofdeinde van je bed iets omhoog te zetten.

2 jaar geleden

Reactie op Flowerspink

Wellicht nog wat tips die geen middeltjes zijn, maar die je ook zou kunnen ...
Thnx maar helaas ben ik het punt dat dit helpt een beetje voorbij. Ik durfde alleen nog droog brood te eten en zelfs van water kreeg ik maagzuur 😅 denk combinatie van een baby (in stuit zeggen ze dat dit nog meer op de maag drukt) en hormonen. Anderzijds laat ik suiker, vet, kruiden, koolzuur, koffie en kool wel inderdaad allemaal weg, ik durf het niet meer maar is niet erg, dat had ik toch al niet persé nodig 🤭