10 Reacties
3 jaar geleden
Ik slik een maagbeschermer. Tijdens mijn vorige zwangerschap kwam ik er pas in het derde trimester achter dat dit gewoon kon... Nu slik ik het al vanaf dat ik weet dat ik zwanger ben. Wellicht ook een aanrader voor jou...
3 jaar geleden
Antagel is het enige wat bij mij enigszins helpt, kun je bij de apotheek halen. Had er vorige zwangerschap de hele zwangerschap last van en nu geloof ik weer.
Kleine beetjes eten, en bijhouden wat je gegeten hebt wanneer het erg is en dat voedsel dan proberen te vermijden, schijnt bij iedereen anders te zijn. Bij mij helpt melk drinken bijvoorbeeld juist, maar voor anderen verergert dit de klachten.
En weet dat het na de bevalling ook weer vrij snel weg is gelukkig.
3 jaar geleden
Ik heb er tijdens mijn eerste zwangerschap ook extreem last van gehad (vooral 3e semester).. durfde amper nog te eten..
Pantoprazol (maagbeschermer) is enige wat hielp - kun je gewoon bij drogist kopen… Omeprazol was niet sterk genoeg..
Ik heb het weken geslikt en nu slik ik ze weer (eerste semester zwangerschap)..
Verder helpt het bij mij om alle drankjes met prik te laten staan..
3 jaar geleden
Ik heb er ook veel last van. Daarnaast ben ik nog steeds heel misselijk en overgeven is er dagelijks ook bij.
Ik probeer steeds meer kleine beetjes te eten. Hierdoor zit er niet te gelijk te veel in de maag. Ik eet 5 a 6 keer per dag. De hoeveelheid is natuurlijk niet meer als voordat ik zwanger werd. Je hoeft niet voor twee te eten namelijk 😋.
Daarnaast drink ik geen prik meer. Koffie en zwarte thee en bepaalde kruiden thee drink ik toch Al niet. Wat ik dagelijks wel drink is gember thee en of groene thee, rose vice pruimenkracht, ranja sinsasappel gember. Verder water en verse sappen.
Als de maagzuur heel erg word neem ik een rennie. Wanneer dat niet helpt begin ik vanzelf met overgeven en ben ik vaak van de maagzuur af.
Wanneer dit allemaal niet helpt neem ik omaprazol. Die door de huisarts word voorgeschreven, dus niet van de apotheek. Eerste keer moet je hem zelf betalen daarna word hij vergoed door de zorgverzekering.
Huisarts weet precies welke maagzuur remmers en maagbeschermers wel mogen en de hoeveelheid.
3 jaar geleden
Reactie op Moeder1dochter
Ik heb er ook veel last van. Daarnaast ben ik nog steeds heel misselijk en ...
Bedoel: niet van de drogist
3 jaar geleden
Omeprazol (ook van de huisarts) en rennie helpen bij mij dan weer totaal niet. Dus als dat niet helpt, blijf vooral door proberen tot je iets vindt wat wel werkt.
En overgeven kan soms ook zeker heel erg opluchten inderdaad 🙈
3 jaar geleden
Ik heb er ook heel erg last van. Twee dagen geleden kon ik er gewoon niet van slapen. Lag zittend in bed. Heb de verloskundige een bericht gestuurd en ze zei je mag alles bij de drogist halen voor maagzuur. Ik heb omeprazol gehaald. Nu twee pilletjes ingenomen. Ik heb wel het idee dat het iets minder is geworden. Ik ben nog wel misselijk maar mijn maagklachten zijn wel iets minder geworden. En idd kleine beetjes eten, maar merk wel dat ik dan te weinig eet en dan voel ik me weer slap en zwak.