27 Reacties
2 jaar geleden
Tot 1 jaar is melk het belangrijkst. Ik zou niet meer dan 3 maispufs aanbieden. Blijven proberen met ander eten en geef het de tijd. Vooral niet forceren.
Heb je al broodkorst geprobeerd?
2 jaar geleden
Reactie op Jeanine-25
Tot 1 jaar is melk het belangrijkst. Ik zou niet meer dan 3 maispufs aanbie ...
Ja we blijven zeker proberen. Broodkorst nog niet gegeven puur omdat ik niet weet hoe.. daarnaast ben ik bang dat hij zich verstikt 🫣
2 jaar geleden
Reactie op Angelll
Heb je wel is stukje cracotte geprobeerd ? Vind hij ook heerlijk maar heb o ...
Cracotte ook nog niet is dat dan zo een rijstwafel of?
2 jaar geleden
Ons kindje is 6,5 maand en begint sinds deze week echt te eten. Hebben 2,5 maand wel dingetjes aangeboden. Speelde er eerst mee of duwde alles terug. Had eigenlijk vooral geen interesse! BV is het belangrijkste, dus zou gewoon blijven aanbieden en zodra de interesse komt kan het ineens anders zijn.
2 jaar geleden
Reactie op Danithi
mn dochter ging pas rond 9 maanden een beetje oke eten. eet nu ze 2.5j is d ...
Wat at ze dan toen? Hier gaat voorlopig echt niks binnen zelfs geen piep kleine stukje banaan 🫣
2 jaar geleden
Reactie op babytan
Ons kindje is 6,5 maand en begint sinds deze week echt te eten. Hebben 2,5 ...
Moet wel zeggen dat ik weer gestopt ben met iets aan te bieden. Kvind het gewoon telkens zonde voor mijn moeite en tijd erin.
2 jaar geleden
Misschien dat je nog een fruit speen kunt proberen, daar in kun je (bevroren) stukjes fruit doen. Hier een groot succes want hij kan het zelf eten net als de maispuffs. Zodra hij goed kan zitten gaan wij over naar de Rapley methode daarom, gepureerde hapjes is hier ook maar wisselend succes. Ik doop trouwens soms de maispuffs een stukje in z'n pindakaas, handige manier om dat meteen ook te geven.
2 jaar geleden
Reactie op MavWe
Misschien dat je nog een fruit speen kunt proberen, daar in kun je (bevrore ...
Goed idee! Zal ik zeker ook eens proberen 🥰
2 jaar geleden
Het kan handig zijn om je even in te lezen in wat Rapley daadwerkelijk betekent. Rapley is niet ‘gewoon stukjes geven’ maar een hele kijk op het starten met voedsel voor een baby. Dat je kindje alleen met het eten speelt, er meer op de grond dan in z’n mond komt en dat hij de stukjes zo weer uit z’n mond gooit, hoort juist bij Rapley. Als je wilt dat je kindje echt extra eten binnen krijgt naast de borstvoeding, moet je gepureerd geven. Als je dat los kunt laten en een baby op z’n eigen tempo wil laten wennen aan vast voedsel terwijl hij ondertussen nog volledig kan terug vallen op de borstvoeding, dan is Rapley geschikt :) succes!
2 jaar geleden
Reactie op happy96
Het kan handig zijn om je even in te lezen in wat Rapley daadwerkelijk bete ...
Gepureerd houdt hij echt niet van maakt hij ook echt duidelijke. Ik laat het vanaf nu gewoon over aan hem er zal we een moment komen dat hij zelf begint te eten. 🫣
2 jaar geleden
Moet wel zeggen dat ik weer gestopt ben met iets aan te bieden. Kvind het g ...
Tijd en moeite ga je er altijd moeten insteken 🙈 of nu gaat om hapjes eten of iets anders 🙈
Ik zou ook blijven aanbieden. Als hij het niet wilt dan laat je het gewoon zo. Ik denk dat het misschien moeilijker kan worden als je het helemaal niet meer gaat aanbieden (tenzij je gewoon ff een soort van korte pauze inlast zeg maar..)
2 jaar geleden
Reactie op Echo2
Tijd en moeite ga je er altijd moeten insteken 🙈 of nu gaat om hapjes eten ...
Nee ja doe ik met veel plezier hoor. Het is gewoon zo teleurstellend voor mij ik word daar ook zo slecht van dan voelt het echt niet goed voor mij. Maar ja zoals je zegt het is gewoon weer even een pauze voor de 3de keer. Wie weet pakt hij het hierna zelf uit mijn handen 🤣
2 jaar geleden
Het is erg verschillend wanneer kinderen er klaar voor zijn, zijn jullie begonnen met hapjes toen je bij hem tekenen zag dat er interesse was, of omdat bv consultatiebureau het aangaf? Onze oudste gaf pas ergens na 6 maanden tekenen van interesse in eten en toen dus begonnen, onze jongste begon eten uit onze en handen proberen te pakken voor ze 5 maanden was. Daarom met de 2e ook eerder begonnen. Ik zou dus denken dat een pauze niet verkeerd is.
2 jaar geleden
Reactie op babytan
Ja, we deden het ook niet heel structureel gewoon wat lukte. Komt dus vanze ...
Ben blij om dit te lezen geeft wel hoop ofzo..
2 jaar geleden
Ben blij om dit te lezen geeft wel hoop ofzo..
Tuurlijk, komt zeker goed hoor! Zou me ook niet teveel zorgen maken. Er is geen enkele 18 jarige die enkel melkjes drinkt en maispuffs eet 🙈🙈🤣
Soms geven we onszelf denk ik onnodige stress omdatde verwachtingen voor die kleintjes soms zo hoog zijn🥺