4 Reacties
8 maanden geleden
Ik vind het ook nog steeds moeilijk. Als ik niet werk voel ik heel sterk dat ik bij m'n kindje moet zijn. Dan wil ik oma zsm "ontlasten". Dat is nergens voor nodig want oma is heel graag bij m'n kindje ook als ze niet oppast.
Toevallig heb ik morgen mijn eerste me-dag! Kindje naar de opvang en ik heb geen werk. Ik heb allemaal plannen gemaakt en heb er zin in.
Ik weet dat het belangrijk is om ook goed voor jezelf te zorgen en als je tijd alleen nodig hebt moet je dat pakken. Blijft soms lastig of gek voelen.
Verder sport is ongeveer 2 keer per week en dat zie ik ook echt als me-time!
8 maanden geleden
Tja genoeg me time.. ik doe altijd een dutje als onze dochter slaapt omdat ik anders het einde van de dag niet red. Dat voelt niet als me time maar als noodzaak. Onze dochter logeert vaak 1x per week bij mijn moeder. Ik spreek dan een ophaal tijd af zodat ik niet onrustig wordt en haar zo snel mogelijk wil ophalen. Op die ochtenden rustig opstaan, douchen, op bank ontbijten met een serie voelt echt als me time waar ik van kan genieten. Verder verdelen mijn man en ik soms in het weekend een ochtend/middag zodat je even eigen tijd hebt. Soms ga ik een nachtje weg met mijn man of een vriendin. Kan ik echt van genieten en daardoor laad ik op waardoor ik ook een leukere moeder ben. Ik voel me niet schuldig/ vervelend over eigen tijd.
8 maanden geleden
Hoi, lijkt me extra zoeken met een tweeling..! Hier ben ik na ruim een jaar een sport gaan oppakken die echt goed is voor mijn lichaam (pilates), 1 uurtje per week in de ochtend tijdens een opvangdag van mijn zoontje. Beviel super goed, daarna lekker douchen en rustig wat eten/kijken vind ik heel lekker. Ik werk op die dag inmiddels maar een halve dag (thuis) zodat ik ook even alleen ben in rust. Even later ging ik mijn nagelstyliste weer eens opzoeken en dat doe ik nu ong. elke 3 weken op een oppasdag of in het weekend. Af en toe eens in de avond uit eten of naar de sauna of koopavond met een vriendin als mijn man thuis is en de kleine slaapt. En zo komt er langzaamaan steeds meer lucht en balans.
8 maanden geleden
Wij hebben het geluk dat één van de oma's 1 vaste oppasdag heeft in de week en daarnaast 1 dagje opvang terwijl ik vrij ben. En elke avond me time na 19u nadat hij in bed ligt. Nu heb ik nog wel te veel aan mn hoofd om echt goed te kunnen genieten, want we zitten nog in een appartement dat nog verkocht moet worden en hebben een klushuis gekocht waar veel aan gedaan moet worden en dan einde dit jaar de verhuizing.. maar eenmaal na de verhuizing ga ik beginnen met hardlopen. Daar heb ik mooi de omgeving naar in tegenstelling tot hier dus veel zin in!!