5 Reacties
2 jaar geleden
Ik heb 5 dagen borstvoeding gegeven. I.v.m. productie problemen en spanning hebben mijn man en ik besloten over te gaan op flesvoeding. Meest emotionele moment van mijn eerste kraamweek.
Kraamverzorgende en VK hebben mij het volgende gezegd:
- Strakke BH.
- geen douche straal op je borsten zolang ze lekken.
- zorgen dat je baby niet aan je huid zuigt.
Dan zou het langzaam moeten stoppen. Mijn borsten lekken ook nog. Maar weet dat je geduld moet hebben. Als het na 6 weken niet gestopt is bel ik de huisarts en bespreek ik het tijdens de na controle bij vk in het ziekenhuis.
Ook is er een hormoon kuur die kan helpen met stoppen van de borstvoeding. Maar zal eerst het bovenstaande is proberen als je weinig tot geen stuwing hebt gehad.
2 jaar geleden
Ik ben ook na een aantal dagen gestopt met borstvoeding en had veel last van stuwing en lekte ook melk. Uiteindelijk was salie thee en koelen (met koude koolbladeren of natgemaakt kraamverband uit de vriezer) de oplossing en was het met een dag of 2 een stuk minder. En wat hieronder al staat: strakke bh, geen warme straal van de douche erop.
2 jaar geleden
Bij de eerste eerst borstvoeding gegeven, ik had niet genoeg te bieden en ben gestopt, het lekker heeft toen zeker nog een week of 2 aangehouden. Stuwing daar in tegen was maar 2 dagen.
Nu bij de 2e al bijna een week stuwing (6dagen) ik koel veel strakke bh en met de koude douche er op, meeste pijn en druk is weg, maar lek als de malle, ik ben benieuwd wanneer het stopt, ach het laatste kwaaltje om voor lief te nemen. Nu trouwens meteen begonnen met flesvoeding.