8 Reacties

2 weken geleden

Oh, ik wilde net ditzelfde topic openen. Ben ook aan het twijfelen, al is ze echt wel moe rond 11 uur. Maar ‘s avonds slaapt ze de laatste weken pas tegen 21-22 uur. Echt klaarwakker. En slaapt per nacht 10 uur gemiddeld. ‘s nachts wordt ze wel niet meer wakker, of zelden. Maar het laat in slaap vallen begint echt door te wegen. Aangezien ik bij haar blijf tot ze slaapt, wij slapen samen…

2 weken geleden

Reactie op julie83

Oh, ik wilde net ditzelfde topic openen. Ben ook aan het twijfelen, al is z ...
Hoelang slaapt ze smiddags? Onze dochter vandaag 20 minuten laten slapen dus ben benieuwd vanavond🙈

2 weken geleden

Reactie op Mégan

Hoelang slaapt ze smiddags? Onze dochter vandaag 20 minuten laten slapen du ...
Ik reken meestal dat ik op een 12 u slaap in totaal kom. Als ze 10 u ‘s nachts sliep, laat ik ze max 2 uur slapen overdag, enz…

2 weken geleden

Reactie op julie83

Ik reken meestal dat ik op een 12 u slaap in totaal kom. Als ze 10 u ‘s nac ...
En als ze dan eens 12 u ‘s nachts slaapt, zelden, dat laat ik ze max 1 u slapen…

2 weken geleden

Wij hebben een slaapcoach in de hand genomen vanwege gebroken nachten, maar middagdutje is dan juist belangrijk. Haar advies is, met dezelfde leeftijd, 5 uur wakkertijd en met een marge van een half uur. Hier is vaak het ritme 7 uur wakker, 12-14 uur middagdutje, 19 uur weer naar bed. Daarnaast ook veel voorspelbaarheid, 15 minuten beneden boekje lezen (rustig worden), boven pyjama aan etc en ook boekje lezen op haar kamer (15 minuten) en hier slaapt ze sinds dat we dit doen weer door ‘s nachts.

2 weken geleden

Reactie op janet111

Wij hebben een slaapcoach in de hand genomen vanwege gebroken nachten, maar ...
Ik dacht dat ze ook niet moe was, maar juist wel oververmoeidheid door de gebroken nachten etc. Nu de rust weer in huis🙌🏼

2 weken geleden

Reactie op janet111

Wij hebben een slaapcoach in de hand genomen vanwege gebroken nachten, maar ...
Zelf ook een slaapcoach opleiding gedaan dus weet er alles vanaf 😉 onze dochter heeft een strak ritme met voorspelbaarheid. Altijd zelfde bedtijd routine al vanaf baby af aan. (Altijd al een heeele slechte slaper geweest). Voor het slapen rust moment met samen boekjes lezen om te ontprikkelen van de dag. Als ze netjes haar dutje doet tot 14:00 wat we altijd doen dan slaapt ze niet om 19;00. Eerder naar bed, later naar bed etc heeft allemaal geen nut. Vandaar de vraag of iemand ervaring heeft met het dutje inkorten.

2 weken geleden

Mijn dochtertje wil zelf niet meer slapen overdag sinds een maand of 2. Maar als ze nu toch in de buggy even in slaap valt als we bijv. ons zoontje van school ophalen (max half uurjte) dan krijg ik haar ook om 19 uur niet haar bed in. Als ze niet slaapt overdag dan valt ze binnen 5-10 minuten in slaap. Alleen op dit moment slaapt onze dochter ook al ruim 3 weken niet door snachts en heeft ze een soort verlatingsangst lijkt wel.. ze wil snachts niet meer in haar eigen bedje slapen en ik moet er savonds bij blijven tot ze slaapt (terwijl ze altijd zelf in slaap viel). Ik denk toch weer een soort slaapregressie 🙈