5 Reacties

vorige maand

Ja dat ken ik "wil niet slapen, wil spelen" en strijd maken.. wat wij nu doen is een wekkertje zetten op 5 minuten dan mag ze nog even spelen of tv kijken en als het wekkertje afgaat gaan we naar bed.. zonder strijd of iets en mevrouw gaat naar boven, hier slaapt ze nog in haar ledikantje en geeft meteen toe, omdat jouw zoontje eruit kan en wanneer hij eruit gaat zou ik heel consequent blijven en hem weer naar bed brengen zonder iets te zeggen en dat blijven herhalen.. en op een gegeven moment is dat natuurlijk niet leuk meer voor hem... en wie weet gaat hij dan toegeven. Succes mama 馃挄

vorige maand

Ik heb er hier een die gerust een uur tot anderhalf uur in bed ligt te kletsen voordat ze eindelijk slaapt. Ik moet echt soms heel duidelijk zeggen dat het klaar is met spelen en ze gewoon moet gaan slapen. En dan uiteindelijk legt ze zichzelf erbij neer en gaat ze tukken. Op de opvang is het wisselend. Soms is het alleen kletsen en geen dutje en soms slaapt ze ineens weer 2 uur. Ik denk dat het gewoon bij de leeftijd hoort en een fase is. Zolang zij gewoon niet moeilijk doet in bed laat ik dr gewoon liggen, aangezien ik zelf 23 weken zwanger ben en even geniet van de rust. Maaaar, nu moet ik zeggen dat zij dus wel vrij makkelijk is en niet huilt of wat dan ook. Dat lijkt me toch echt een stuk pittiger. Ze ligt btw ook nog in een ledikant, dat maakt het ook wel makkelijker.

vorige maand

Reactie op Lottielot2

Ik heb er hier een die gerust een uur tot anderhalf uur in bed ligt te klet ...
Bedankt voor de tips 馃檭
Hier hetzelfde verhaal, echter gilt en krijst ons zoontje er op los. Ook savonds met naar bed brengen. Werkelijk niks helpt. Ik zit naast hem en toch blijft hij krijsen. Is door oververmoeidheid en verzetten van de klok ook alweer voor 5 uur sochtends wakker. Wordt er gek en doe er werkelijk alles aan wat ik kan doen. Heb ook nog baby van 6 maanden erbij dus het maakt elkaar ook lekker wakker.. Ben kapot馃珷

vorige maand

Reactie op Rowena Brakke

Bedankt voor de tips 馃檭
Ik heb misschien geen geweldige tips, maar herkenning is ook wat waard naar mijn mening. Volgens mij is reageren op een topic waarbij je een soortgelijke situatie hebt ook ok茅 toch?