7 Reacties

vorig jaar

Ik heb al bijna 10 jaar de mirena. Ook na de zwangerschap. Had bij pil ook last van veel bijwerkingen. Bij spiraal veel minder. Bij mij is menstruatie altijd weggebleven tijdens het hebben van spiraal maar dat is bij iedereen verschillend

vorig jaar

Reactie op Lynnes

Ik heb al bijna 10 jaar de mirena. Ook na de zwangerschap. Had bij pil ook ...
Wat fijn zeg! En bekend met migraines?

vorig jaar

Voor mij NOOIT meer een spiraal! Ik had de meest gekke bijwerkingen zoals spierspanning, dagelijks buikpijn, afgevlakte gevoelens, bijna dagelijks bloedverlies en zo kan ik er nog wel meer opnoemen. Hopelijk werkt het voor jou wel!

vorig jaar

Ik heb pms en migraine. Die migraine had ik het ergste toen ik aan de pil was (ook combinatiepil), met de implanon had ik er ook last van. Zonder anticonceptie had ik het zo'n 1 a 2 keer per jaar. Ik heb sinds zo'n zes maanden nu de kyleena spiraal. De pms is nu wat onvoorspelbaar, maar niet verergerd, het schommelt nogal. Ik heb nu één keer een hele flinke migraine aanval gehad in het begin, daarna vooralsnog niet meer. Maar ik ben in die tijd ook gestopt met de borstvoeding en die hormonale veranderingen kunnen ook migraine veroorzaken dus ik weet niet zo goed wat de oorzaak was. Voor nu even afwachten hoe het gaat gaan. Maar het ding is ook wel dat iedereen zo anders reageert op hormonale veranderingen en anticonceptie, dat het vooral proberen is.

vorig jaar

Ik heb ook de mirena, wel zo af en toe last van migraine. Maar ik twijfel of dit echt door de spiraal komt of gewoon door het feit van soms slaaptekort en stress/drukte met (in mijn geval) 2 kids. Verder blij met de mirena, geen ongesteldheid sporadisch wat spotting.

vorig jaar

Reactie op Novabo

Ik heb ook de mirena, wel zo af en toe last van migraine. Maar ik twijfel o ...
Had je zonder spiraal ook migraine? Of met de pil?

vorig jaar

Reactie op Tessa19911

Wat fijn zeg! En bekend met migraines?
Ik heb sinds mijn puberteit last van migraine. Van de pil werden ze inderdaad erger. Met de spiraal heb ik er niet meer of minder last van moet ik zeggen. Maar mijn migraine wordt vooral veroorzaakt door stress en oververmoeidheid