86 Reacties
20 dagen geleden
Reactie op RFOB
Wow jullie worden wel getriggerd he door een moeder die de kinderen op 1 ze ...
Ik ben geen jullie lieverd, spreek mij maar gewoon met je aan. Dankjewel. Ik ben blij dat je jezelf beter vind dan de rest. Ik zet persoonlijk de kids EN mezelf of plek 1. Want als ik dat niet doe hoe kan ik anders de beste versie van mezelf zijn voor de kids? Verder vind ik het vooral ongezond dat je koters van 1,5 en 3,5 's Nachts borstvoeding geeft/uberhaupt bv. & het feit dat je niet eens zonder naar de supermarkt gaat.
20 dagen geleden
Reactie op kuss_ies
Het is ook ongezond😘 Ja mijn kids zijn elke dag met mij, ik werk niet. Maa ...
Wat een taalgebruik zeg... getriggerd door je eigen schuldgevoel? Ik praat ik "lul" niet. En ik kan jou situatie net zo goed ongezond noemen, omdat ik het zelf nooit zo zou doen, want dat is wat jij doet. Dat ik anders opvoed dan de meeste mensen is duidelijk maar ik vind het dat het belang van mijn (hele jonge) kinderen boven alles staat
20 dagen geleden
Reactie op kuss_ies
Ik ben geen jullie lieverd, spreek mij maar gewoon met je aan. Dankjewel. I ...
Dat ik ze überhaupt bv geef waaaauuuw.... jij bent geen bv fan zeker🤣🤣🤣🤣 ik blijf lekker doorgaan, want omdat jij geen kennis hebt mbt bv betekend niet dat het raar is. Dat jij hier zo op reageert is raar ja. Wat heb ik onbewust in je getriggerd dat je zo reageert meid? Als ik.met liefde samen met de kids boodschappen doe is dat toch prima? Of ben ik verplicht om een oppas te nemen zodat ik naar de winkel kan 🤣👋
20 dagen geleden
Reactie op RFOB
De Wereldgezondheidsorganisatie (WHO) adviseert om je baby zes maanden lang ...
Ik zeg niet dat borstvoeding iets verkeerd is. Vind het gewoon weg hilarisch dat je een kindje wat al bijna naar school gaat 's nachts aan de tiet hebt... De kleine van 1,5 kan ik ergens nog begrijpen (althans ook niet helemaal, maar dat gaat nog)
20 dagen geleden
Reactie op RFOB
Dat ik ze überhaupt bv geef waaaauuuw.... jij bent geen bv fan zeker🤣🤣🤣� ...
Ik heb rustig bv gegeven een jaar lang & mn beste vriendin is lactatiedeskundige dus ja zeker wel fan & ga het zeker weer doen. Wat mij triggered is dat jij je oh zo goed voelt met je moedergevoelens en reutemeteut, en het uit logeren gaan etc naar beneden zit te bashen😂
20 dagen geleden
Reactie op RFOB
Nee je zegt niet dat het verkeerd je zegt dat het niet normaal is toch? Jam ...
Idd jammer, ik heb een zelfstandige dreumes die 's nachts lief slaapt. En jij 2 die aan je tiet hangen en alleen maar afhankelijk zijn van mama. Stel mama overkomt iets waardoor ze even niet met de kindjes kan zijn heeft papa toch een probleempje :)
20 dagen geleden
Reactie op RFOB
Jij gaat wel ver he? Maak jij je kind zelfstandig zodat papa het makkelijke ...
ik houd alles in mn achterhoofd ja, iedereen is een mens van de dag ☺️ Verder lees je vgm zonder bril want ik zeg "Stel mama overkomt iets waardoor ze even niet met de kidnjes kan zijn" Kan ook een operatie zijn of weet ik veel wat vriendin. Ik ben iig uitgesproken hier, walg van dit soort types.
20 dagen geleden
Reactie op RFOB
Jij gaat wel ver he? Maak jij je kind zelfstandig zodat papa het makkelijke ...
Ben wel benieuwd hoe je het voor je ziet als “konijntje” straks naar school gaat? Denk dat geborgenheid heel belangrijk is, maar ook dat een kind zich veilig leert voelen zonder mamma, bijv. op school of bij familie en vrienden.
20 dagen geleden
Reactie op kuss_ies
ik houd alles in mn achterhoofd ja, iedereen is een mens van de dag ☺️ Verd ...
Zo jij hebt je dag niet helemaal he?! Meid, fijn voor jou dat je in doemscenario's leeft, ik geniet van elke dag met mijn meiden. Dat jij niet in mijn situatie kan leven is nu wel duidelijk, wat hoe onnatuurlijk dat een kind 24/7 op de moeder kan rekenen, fijn dat jij je kind leert dat dat bij jou in ieder geval niet zo is. Ga zo door meid 👍 nog een fijne dag gewenst
20 dagen geleden
Reactie op RFOB
Zo jij hebt je dag niet helemaal he?! Meid, fijn voor jou dat je in doemsce ...
Jij ook niet he?!🤣 Ik heb een prima dag. Vind het gewoon heel sneu dat jou kindje bijna naar schooltje gaat en niet zonder mama kan. Mijn kindjes kunnen 24/7 op mij rekenen, net als dat zo is met alle mama's hier. Alleen voelt mijn zoontje zich veilig genoeg om ook opzichzelf te zijn. En dat is de echte "geborgenheid" die een kindje nodig heeft. Nu ben ik helemaal klaar met je klaagbk, als je verder wilt praten kom je maar op de koffie ik heb meer te doen namelijk.
20 dagen geleden
Reactie op kuss_ies
Jij ook niet he?!🤣 Ik heb een prima dag. Vind het gewoon heel sneu dat jou ...
Wow jij bent echt geen leuk mens he? Nu al de 2de keer dat je niet zo netjes praat, terwijl jij degene bent die klaagt over het leven van mijn kinderen.. mijn opvoeding is niet "nederlands" laat ik het zo zeggen. En dat jij daardoor getriggerd word zegt alles over jou meid. Daaag👋
20 dagen geleden
Wat werkt dat werkt toch? Zolang het geen moeten is en je kind blij is zie ik geen probleem. Mama meer energie en dus iedereen blij.
Ik hoor ook wel eens dat ze dan gaan klagen van pfff opa en oma zijn op vakantie nu moet ik elke dag zelf voor mijn kind zorgen.. Ja daar gaan mijn nekharen wel van overeind staan. Maar als iedereen het leuk vindt, heerlijk genieten!
Hier gaan ze nooit uit logeren..Ene opa en oma wonen in Spanje en andere opa en oma zijn druk met de andere kleinkinderen die tijdelijk in huis wonen daar om het weekend en vakanties. Zou het soms ook wel lekker vinden hoor als het zou kunnen 🤭 Mijn zoontje vraagt er wel zelf om dus als het goed is hebben mijn ouders het rustiger komend jaar (andere kleinkinderen weer thuis wonen) en gaat hij daar vast vaker logeren omdat het leuk en gezellig is 😄
20 dagen geleden
Wat fijn dat de opa's en oma zo graag bij willen springen! Ik ga ook weer wat logeeruitjes plannen, goed om oververmoeidheid tegen te gaan. Zoals je ook al in deze reacties leest, weegt het nog steeds heel zwaar om voor 'slechte moeder' te worden uitgemaakt (al is dat vaak impliciet). Maar zie je je partner dan ook als een 'slechte vader' omdat hij dit doet? Waarschijnlijk niet.
In het boek 'Jagen, verzamelen en opvoeden' kwam ik ook nog iets interessants tegen. Kinderen kunnen soms dreinen en 'vervelend' zijn. De auteur werd aangesproken door een andere moeder (in Mexico meen ik) en die zei: heb je weleens overwogen dat je kind ook jóu weleens zat kan zijn? 😂 Vond ik ook weer zo'n eye opener. Ik geloof dat kinderen zijn gebaat bij meerdere sociale contacten!