Onze kleine man is ruim 15 maanden en hij kijkt elke keer helemaal verlekkerd als zijn grote broers salami of boerenmetworst eten. Nu twijfel ik of hij dit al mag hebben. Rauw vlees wordt voorlopig nog afgeraden, dus carpaccio enzo laten we nog maar achterwege haha, maar ik twijfel omdat salami enzo gedeeltelijk rauw is. Ik kan me ook niet meer herinneren vanaf welke leeftijd ik het zijn broers ben gaan geven. Online vind ik geen duidelijk antwoord. Heeft iemand enig idee?
Geen idee wat de regel hierover is maar bij ons krijgt hij het wel af en toe als wij toevallig ook salami eten. Dit is niet zo vaak en hij krijgt geen bergen natuurlijk maar hij krijgt af en toe wel wat.
Salami word niet afgeraden omdat het rauw is, maar omdat er echt mega veel zout in zit wat hun niertjes niet kunnen verwerken.
Dus ik zou er zelf voor kiezen om het liever niet standaard wekelijks te gaan geven.
Af en toe een keertje vind ik zelf niet zo erg.
Salami word niet afgeraden omdat het rauw is, maar omdat er echt mega veel ...
Ik twijfel omdat ik het zelf nu tijdens de zwangerschap niet mag eten, omdat het gedeeltelijk rauw is. Hij zou het dan inderdaad niet wekelijks krijgen, maar af en toe een keertje
Tot dit bericht er niet eens over nagedacht voel me dan zon slechte moeder die niet alles uitzoekt…. Hij eet hier sporadisch salami als papa het op brood heeft wil hij dat ook, doen dan half plakje op dubbelgevouwen boterham. Eet dit mee sinds hij goed breed eet, ald het 1 heel plakje per maand is is het veel.
Tot dit bericht er niet eens over nagedacht voel me dan zon slechte moeder ...
Joh, geeft helemaal niks toch! Het is dat ik nu zelf heel erg op mijn eten moet letten, met melkallergie, zwangerschap en zwangerschapsdiabetes, daardoor denk ik ook veel meer na over wat de kinderen eten. De oudste twee kregen alles wat ik ook at en die zijn ook groot geworden 😂 Twijfel nu gewoon wat meer dan normaal
Salami wordt afgeraden, vanwege de bacteriën die erin kunnen zitten, ziek kunnen maken op die leeftijd en toch onder rauw vlees valt. Ook zit er veel zout in, wat niet heel fijn is voor de nieren op deze leeftijd.
Wij hebben het laatst aan onze diëtist gevraagd die ons zoontje begeleid met zijn KMA.
Zij geeft aan dat kindjes van 1 jaar 2 keer in de week brood beleg mogen waar zout in is verwerkt en liever niet veel vaker dan dat.
In bewerkte vleeswaren zit best wel wat zout dus zou het inderdaad wel minimaliseren.
De vegetarische slager heeft vegetarische cervelaat die echt lang niet slecht smaakt, misschien een optie? Zit ook wel best wat zout in, maar geen rauw en bewerkt vlees (vooral dat laatste eet en geef ik liever niet).