15 Reacties

vorig jaar

Geen idee wat de regel hierover is maar bij ons krijgt hij het wel af en toe als wij toevallig ook salami eten. Dit is niet zo vaak en hij krijgt geen bergen natuurlijk maar hij krijgt af en toe wel wat.

vorig jaar

Ik geef het ook gewoon. Van mij mogen ze echt alles proeven wat ik ook eet en als ze het lekker vinden mogen ze het van mij lekker eten.

vorig jaar

Salami word niet afgeraden omdat het rauw is, maar omdat er echt mega veel zout in zit wat hun niertjes niet kunnen verwerken. Dus ik zou er zelf voor kiezen om het liever niet standaard wekelijks te gaan geven. Af en toe een keertje vind ik zelf niet zo erg.

vorig jaar

Sowieso is verwerkt vlees, zoals vleeswaren, niet gezond toch? Voor volwassenen ook niet.

vorig jaar

Reactie op Hennie99

Salami word niet afgeraden omdat het rauw is, maar omdat er echt mega veel ...
Ik twijfel omdat ik het zelf nu tijdens de zwangerschap niet mag eten, omdat het gedeeltelijk rauw is. Hij zou het dan inderdaad niet wekelijks krijgen, maar af en toe een keertje

vorig jaar

Tot dit bericht er niet eens over nagedacht voel me dan zon slechte moeder die niet alles uitzoekt…. Hij eet hier sporadisch salami als papa het op brood heeft wil hij dat ook, doen dan half plakje op dubbelgevouwen boterham. Eet dit mee sinds hij goed breed eet, ald het 1 heel plakje per maand is is het veel.

vorig jaar

Reactie op NikkyV

Ik twijfel omdat ik het zelf nu tijdens de zwangerschap niet mag eten, omda ...
salami mag in de zwangerschap niet worden gegeten, wel als je het verhit in de oven😊

vorig jaar

Reactie op Hennie99

salami mag in de zwangerschap niet worden gegeten, wel als je het verhit in ...
Dan verandert de smaak en is de zin er in over voor mij haha, zo jammer. Nog een paar maandjes en dan kan ik het zelf weer gaan eten

vorig jaar

Reactie op Angelll

Tot dit bericht er niet eens over nagedacht voel me dan zon slechte moeder ...
Joh, geeft helemaal niks toch! Het is dat ik nu zelf heel erg op mijn eten moet letten, met melkallergie, zwangerschap en zwangerschapsdiabetes, daardoor denk ik ook veel meer na over wat de kinderen eten. De oudste twee kregen alles wat ik ook at en die zijn ook groot geworden 😂 Twijfel nu gewoon wat meer dan normaal

vorig jaar

Reactie op Logootje

Ik geef het ook gewoon. Van mij mogen ze echt alles proeven wat ik ook eet ...
Dat is een goede instelling vind ik, zo sta ik er normaal ook in, maar merk dat ik de laatste tijd meer twijfel

vorig jaar

Salami wordt afgeraden, vanwege de bacteriën die erin kunnen zitten, ziek kunnen maken op die leeftijd en toch onder rauw vlees valt. Ook zit er veel zout in, wat niet heel fijn is voor de nieren op deze leeftijd.

vorig jaar

Wij hebben het laatst aan onze diëtist gevraagd die ons zoontje begeleid met zijn KMA. Zij geeft aan dat kindjes van 1 jaar 2 keer in de week brood beleg mogen waar zout in is verwerkt en liever niet veel vaker dan dat. In bewerkte vleeswaren zit best wel wat zout dus zou het inderdaad wel minimaliseren.

vorig jaar

De vegetarische slager heeft vegetarische cervelaat die echt lang niet slecht smaakt, misschien een optie? Zit ook wel best wat zout in, maar geen rauw en bewerkt vlees (vooral dat laatste eet en geef ik liever niet).

vorig jaar

Reactie op AmyAnoniem

De vegetarische slager heeft vegetarische cervelaat die echt lang niet slec ...
Die hebben we al ooit geprobeerd,, maar die viel hier helaas niet in de smaak. Misschien dat de kleine man het wel lekker vindt

vorig jaar

Volgens mij mogen ze vanaf 1 jaar alles met mate eten... 🙈 Hier heeft ze wel eens pizza met stukjes salami gehad