30 Reacties
2 jaar geleden
Ik heb het zeiltje liggen en daar boven op een handdoek. Ik heb het ook super warm maar dit valt voor mij nog mee.
2 jaar geleden
Ik heb net een ademende waterdichte molton besteld. Onze nieuwe boxspring is afgelopen week bezorgd, dus ik maakte me ook zorgen om ons bed 😅 Veel waterdichte moltons kunnen ook vrij zweterig zijn en ivm borstvoeding wilde ik een lange termijn oplossing. Als je borstvoeding geeft wordt je zeker af en toe wakker in een plas melk 🫢
Deze heb ik besteld:
https://www.bedsupply.eu/matrasbeschermer-cevilit-tencel-waterproof.html?etrias_source=12&etrias_campaign=34&p=1220198&utm_source=vergelijk_nl&utm_medium=cpc&utm_campaign=vergelijk-Matrasbeschermer&utm_term=%5B30549-8719497314812%5D%5Bdf2ede7d-08ab-4385-8cf8-d10eca14eeba%5D#product-reviews
2 jaar geleden
In mijn kraampakket zat een wasbare niet van plastic! Vorige keer zweette ik me inderdaad rot.
Ik zit bij Ditzo/Asr
2 jaar geleden
Ook zo’n waterdichte molton is warm. Mijn VK vond zoiets of een zeiltje onzin. Ze zei dat je een celstof matje naast je bed moet leggen en als je vliezen breken kun je die onder je kont leggen. Volledig leegstromen terwijl je ligt komt niet vaak voor.
Ik heb wel een dikke handdoek onder mijn hoeslaken gedaan. Dat kan veel opvangen indien nodig en ligt veel minder broeierig dan plastic.
2 jaar geleden
Bij Hema hebben ze een waterdicht molton matrasbeschermer waarbij de ene kant van stof is en de andere kant plastic-achtig zeil is. Deze hebben wij onder de gewone matrasovertrek gelegd en dat werkt goed.
2 jaar geleden
De kans dat je vliezen breken voor de weeën zijn begonnen is zo'n 10%. De kans dat je vliezen vervolgens niet breken in bed, maar ergens anders (waar je de overige zeg 16 uur van de dag aanwezig bent) is dan ook nog eens groter. Dus je kunt ook gewoon een paar badhanddoeken er onder leggen, want het breken van de vliezen is meestal niet zoals in de film ineens heel veel, maar vaak loopt het er langzaam of beetje bij beetje uit. Het kan natuurlijk wel, dat het ineens heel veel is en toevallig ook nog in bed. Maar ik zou het er op gokken :)
2 jaar geleden
Ik heb 2 grote celstofmatjes op mijn matras gelegd, daaroverheen hoeslaken. Grote handdoek op mijn nachtkastje voor het geval dat...
Valt mee hoe zweterig is het, aangezien het vooral op hoogte van mijn billen ligt.
Verder matje in de auto, ook handig voor het geval dat😉
2 jaar geleden
Reactie op Aardbei2
Ik zou het er zeker niet op gokken😂 je zal net die procent zijn die zn mat ...
Zo vies is vruchtwater toch niet dat je daar je matras van weggooit? Zou het schoonmaken en laten drogen.
Stel je vliezen breken terwijl je op de bank of een autostoel zit, gooi je die dan ook weg? Of leg je nu standaard voor je gaat zitten overal en onderlegger onder? Lijkt me ook geen doen...
2 jaar geleden
Reactie op AmyAnoniem
Zo vies is vruchtwater toch niet dat je daar je matras van weggooit? Zou he ...
Dat ligt er echt aan hoeveel vruchtwater er komt. Meestal is dat een klein beetje per keer, maar kán ook een golf zijn. Zeker wanneer je ligt, en het hoofdje dus minder druk geeft, kan het echt wel wat meer zijn.
En vruchtwater is als het goed is helder, maar wanneer de baby er in gepoept heeft niet. Recent gepoept kan echt bruin groen vruchtwater geven, en meconium plakt enorm. Langer geleden gepoept kan fluorgeel vruchtwater geven.
Een matras is helaas niet makkelijk schoon te maken, en je wilt na je bevalling liefst snel weer je eigen bed in.
Omdat ook de autostoel niet goed schoon te maken is, ligt er bij ons dus ook een matje. Ook handig trouwens, mocht je tijdens de bevalling naar het zkh moeten.
Uiteraard eigen keuze om er wel of niet wat mee te doen
2 jaar geleden
Reactie op Aardbei2
Ik heb een matje in de auto. Hoe ga je dat schoonmaken dAn? 😂 trekt helema ...
Ik gok het er dus op, want dat vind ik echt te veel gedoe voor die super kleine kans.
Als ik alle matrassen, tapijten , kussens etc zou moeten weggooien waarop mijn bonusdochter tijdens de zindelijkheidstraining een ongelukje op heeft gehad, of m'n zoontje een spuitluier.... Nou dan had ik nu misschien één keer een nieuwe inboedel nodig gehad zo ongeveer.
Schrobben met wat soda en daarna water en zeep en goed laten drogen. En dat wat in de wasmachine kan daar in.