19 Reacties

vorig jaar

Wij gaan volgende week 3 weken naar Thailand, met onze dreumes van 14 maanden en kleuter van bijna 5. We gaan rustig rondreizen, dus minimaal overal 3 nachten blijven. We hebben afgelopen april 3 weken mexico gedaan, maar dat was in een all in resort. Dus dit is wel wat anders, vooral ook omdat ze jongste nu loopt en een stuk drukker is :) mijn moeder gaat ook mee trouwens, dus we zijn wel met 3 volwassenen.

vorig jaar

Reactie op JennieR

Wij gaan volgende week 3 weken naar Thailand, met onze dreumes van 14 maan ...
Wat een lekker vooruitzicht! Ik ben heel benieuwd hoe het is in Thailand met een kindje. Laat je even weten hoe je het hebt ervaren als je terug bent?

vorig jaar

Reactie op Chantiej87

Wat een lekker vooruitzicht! Ik ben heel benieuwd hoe het is in Thailand me ...
Ja doe ik :)

vorig jaar

Alvast een update! De reis met dreumes is pittig, iig die van mij. Want die is erg beweeglijk. Ook al hebben we een nachtvlucht. Uiteindelijk hebben we haar gewoon aan de voeten gelegd in dat slaapmatrasje/zakje van deyan, is ze al redelijk groot voor En hebben we allemaal een paar uurtjes geslapen. Qua activiteiten gaat ze gewoon mee. Dus ja ze slaapt wat minder af en toe een beetje zielig en hoop je dat ze in de buggy slaapt. Fietsen is ze gewoon meegegaan, nekkraagje mee voor als ze in slaap viel ging prima.Maar een blond en klein kind in thailand is een bezienswaardigheid. Dus iedereen kijkt en zwaait in de buggy. Van slapen komt dus weinig... op zich geen probleem. Maar we hebben wel een extra rust dagje ingepland zodat we allemaal (ook kleuter van 4 plus de ouders ;)) even kunnen bijtanken

vorig jaar

We blijven trouwens 3 nachten op 1 plek, en dat is goed te doen.

vorig jaar

Ik lees mee! Wij gaan over 3 weken naar Japan met ons zoontje van 15 maanden voor bijna 3 weken. Wij verblijven ook min. 3 nachten ergens. We zijn ook van plan hem gewoon lekker mee te nemen naar alles. Hoop vooral dat hij niet teveel last van jetlag gaat krijgen... we gaan het zien!

vorig jaar

Zelf in Thailand geweest zonder kind. Maar wij hadden op ons resort een stel zitten met een kindje van die leeftijd. Zij hadden een huisje geboekt direct aan het strand. Betaal je wat meer voor, maar ze gingen elke dag lekker zwemmen met zicht op hun huisje en de babyphone. Als kindje wakker werd van een dutje gingen ze op pad. Betaal je wat meer maar wel heel handig. In Thailand/azie is dat ook nog goed te betalen. Denk wel goed na hoe je het qua vervoer voor je ziet. Ik zag veel oudera met een draagzak op de motor. Ongetwijfeld geeneens met motorrijbewijs (want ze noemen het daar een scooter, terwijl het qua cc gewoon een motor is) en daarnaast is een draagzak op een voertuig al afgeraden. Taxi's zijn goedkoop en makelijk maar ook de vraag of ze kinderstoeltje hebben.

vorig jaar

Japan lijkt me ook geweldig! Qua babyfoon, wij hebben er geen mee maar is wel handig. We bellen nu met whatsapp naar elkaar als babyfoon. Overal wifi dus op zich prima te doen. Qua verplaatsen hebben wij een draagzak en zo'n heup drager in 1. Heup drager gebruiken we erg veel als we op excursies gaan en stukjes moeten lopen. En ik heb een buggy gekocht waar 2 kids in kunnen, want ik heb ook nog een dochter van bijna 5 die niet super ver loopt en vooral ook savonds even wil chillen in de buggy als wij nog even willen rondlopen of wat langer tafelen. 3 wiel buggy van hauck, dubbele zitje kan je eraf halen. Echt een top ding :)

vorig jaar

Reactie op msam12

Ik lees mee! Wij gaan over 3 weken naar Japan met ons zoontje van 15 maande ...
Oja jetlag, valt echt erg mee met die kleintjes. Hoef je niet bang voor te zijn. Was ik ook heel erg, we zijn al naar Mexico geweest dit jaar en nu dus thailand. Beide keren geen last. Tuurlijk zijn ze wat later op of vroeger wakker, maar wij hadden er zelf meer last van dan die kleintjes

vorig jaar

Superleuk om te lezen! Wij zijn ook van plan naar Azië te gaan met een dreumes en peuter (dan net kleuter) over een tijdje. Wel voor langere tijd, we denken nu aan 3 maanden waarin we heel rustig aan doen en niet te veel van plek naar plek gaan. Hoe doen jullie het met eten? Is er genoeg dreumes-proof eten te vinden?

vorig jaar

Reactie op Sara886

Superleuk om te lezen! Wij zijn ook van plan naar Azië te gaan met een dreu ...
Qua eten alleen even testen of het niet pittig is🙈, dat hebben wij dus een keer gehad en dat die kleine dus even begon te huilen en wij dachten waarom huilt ze. Bleek de rijst dus een beetje pittig te zijn, oeps!

vorig jaar

Super positieve reacties allemaal! Hoe is de ervaring met de vluchten was er een tussenlanding of zijn jullie rechtstreeks gegaan? En hoe deed je het met reizen in Thailand zelf? We willen het liefst naar het zuiden om daar te verblijven

vorig jaar

Reactie op Chantiej87

Super positieve reacties allemaal! Hoe is de ervaring met de vluchten was e ...
Wij hadden een rechtstreekse vlucht, dat vond ik erg fijn want dan heb je niet dat gehannes met overstappen. En de reis duurt sowieso al erg lang! Verder zijn wij vanuit bangkok naar chiang mai, krabi, khao sok zitten we nu en dan door naar koh tao en komt samui om af te sluiten in bangkok. Gaat prima die binnenlandse vluchten en grote taxi, vaak dus 8 persoons. Kost iets meer maar dan zit je een stuk beter. En we hebben ook een tuktuk gedaan, gaatvoo zich prima niet volgens de Nederlandse standaard uiteraard maar ja.. is ook niet te doen hier tenzij je zelf gaat rijden en een kinderzitje aanschaft (dat hebben wij bijvoorbeeld wel in mexico gedaan). We hebben gefiets in bangkok en chiang mai met baby en kleuterzitje. Echt heel leuk, mijn kleinste was alleen maar aan het zingen voorop (geluidjes maken) tuurlijk je hebt je handen echt wel vol, met 1 is het toch allemaal wat rustiger. Ook een tip, ik heb mijn moeder mee dus we zijn wel met 3 volwassenen op 2 kleine kids.

vorig jaar

Ik weet niet of dit mag:Volg me op mijn reis ‘Thailand rondreis‘ via https://www.polarsteps.com/BartErnst1/14435966-thailand-rondreis?s=8b6eb8fd-8505-41cc-9955-9c210fd419af

vorig jaar

Wij zijn een week terug uit Hong Kong. We zijn in totaal 3 weken in China & Hong Kong geweest met onze dochter van 14 maanden. Ik vond het een fantastische ervaring. Het geeft je een hele andere blik op een land en hoe ze daar kinderen opvoeden. Uiteindelijk gaat het in de basis overal hetzelfde. 😉 Onze dochter is blond en daardoor was ze wel megaaa interessant voor de Chinezen, maar goed, dat hoort er bij. Ik denk dat het vooral belangrijk is om zelf relax te blijven, zo lang je dat doet, blijft je kindje ook wel in die modus zitten.

vorig jaar

Wij hebben overigens bewust voor een rechtstreekse vlucht gekozen en hebben in China alles met de hoge snelheidstrein gedaan. Echt ideaal, want veel ruimte, je kleintje kan een beetje rondlopen, er zit een restaurantje in etc etc

vorig jaar

Reactie op JennieR

Wij gaan volgende week 3 weken naar Thailand, met onze dreumes van 14 maan ...
Wat heerlijk! Wij zijn van plan om in januari te gaan. Ben benieuwd naar jouw tips en ervaringen. Veel plezier!

vorig jaar

Tip: neem voldoende zetpillen mee (ik had 1 doosje dat was te weinig) en beide kregen oorpijn... zetpillen zijn niet te koop (misschien wel met recept maar wij zijn niet naar de dokter geweest) beide kids van mij kregen oorpijn die wel een dag of 4 a 5 aanhield. In de apotheken hier haal je wel paracetamol en ibuprofen voor kids met een smaakje, vloeibaar.

vorig jaar

Wij gaan in januari 3,5 week naar Thailand! Leuk dat zoveel mensen gaan!