16 Reacties

6 dagen geleden

Ik zou toch eerder naar bed gaan.. Misschien slaap je er wel door heen. Als je al naar bed gaat met "ik slaap toch niet" dan slaapje ook niet. Hier ook drama nachten.. Partner doet zijn best maar ze wil mama... 🙈 Ik ben ook op. Maar ga wel optijd naar bed. Om tenminste wat te rusten.

6 dagen geleden

Reactie op Littl-one

Ik zou toch eerder naar bed gaan.. Misschien slaap je er wel door heen. Als ...
Ik ga ook niet naar bed met ik ga toch niet kunnen slapen. Maar heb al regelmatig geprobeerd als ik haar op heden heb en afwas heb gedaan en zo alles klaar ligt voor e volgende dag. Dan naar bed is vaak 22.00 of 22.30 dat is een uur of half uur voor mijn man thuis kom Als ik dan ga slapen dan slaap ik wel allen ik word wakker van hem... en dan kom ik er na niet in slaap en onze dochter komt dan ook altijd rond 00.00 of 1.00 op een of andere manier val ik niet in slaap mee als mijn man me wakker heeft gemaakt en dan denk ik ja dat half uurtje kan ik beter wachten en dan samen gaan slapen en dan wel daarna door slapen is lastig.. soms wou ik dat ze ook om 19.00 naar bed zou kunne kan ik ook vroeg slapen. Maar helaas krijgen wij der niet om die tijd in slaap. En is echt pittig he dat ze bij je man niet. Slaapt.. ook zo lullig voor hem vind ik net of hij niet kan .. en ik ben ook altijd zo jaloers dat bij nachten door kan slapen en hier ook nog morgens kan uit slapen .. omdat hij savonds werk en ik smorgen Smiddags slapen lukt ook niet ik kom thuis in haar slaapje en dan moet ik nog middag eten en douche . Voor ik lig is ze al weer wakker..🤯

6 dagen geleden

Oh zo pittig! Mijn tweede kindje is een stuk relaxter maar de eerste was ook zo’n drama. Ik herken het probleem van gaan slapen net voordat je man thuis komt, ik word daar ook alleen maar slechter van en kan daarna ook slechter weer in slaap komen. Ik kan je wel zeggen dat het uiteindelijk allemaal echt beter gaat worden, ze is nu 3 en slaapt prima in en meestal door. Maar dat voelt voor nu natuurlijk nog heel ver weg. Waar ik aan zou denken is toch proberen te zorgen dat je alle huishouden doet terwijl je dochter nog wakker is. Op deze leeftijd kan je bijvoorbeeld wel afwassen terwijl ze er bij is toch? Desnoods zet je haar erbij op het aanrecht met iets te spelen, of in de kinderstoel ofzo. Of je stelt de dingen die je ‘s avonds moet doen uit tot de volgende ochtend? In elk geval iets proberen om ongeveer tegelijk met je dochtertje naar bed te kunnen gaan, dan kan je wel al wat uurtjes slaap pakken voor je man thuis komt. Hoeft ook niet elke dag, je kunt ook zeggen dat je de ene dag vroeg naar bed gaat en geen huishouden doet, en de volgende dag wel laat zodat je genoeg tijd hebt voor het overgebleven huishouden. Kortom: als je zo moe bent, mag/moet de standaard voor je huishouden verder omlaag, anders houd je het niet vol😘

6 dagen geleden

Reactie op happy96

Oh zo pittig! Mijn tweede kindje is een stuk relaxter maar de eerste was oo ...
Iedereen zegt dat het beter gaat worden En het is ook al beter geworden omdat het Walt dus op zich geloof ik het ergens wel maar ik heb er gewoon nog niet zoveel aan. Doe ook zo min mogelijk huishouden. Die afwas moet gebeuren maar kan misschien ook wel op een ander moment. En het vroeg naar bed gaan zit er eigenlijk gewoon niet in wat zij om 9 uur naar bed gaat ben ik om 10 uur ook pas klaar en de ene keer wel eerder dan de andere keer en soms lukt het wel om vroeg naar bed te gaan maar weinig omdat ze dan toch wel weer wakker wordt als ik net in bed lig of weet ik veel het is gewoon pittig

6 dagen geleden

Reactie op Lilymy

Iedereen zegt dat het beter gaat worden En het is ook al beter geworden omd ...
Het wordt hieronder al gezegd: kun je het huishouden niet doen als je dochter wakker is? Geef je haar een doekje, doet ze gezellig mee. Of je zet haar op een leertoren tegen het aanrecht aan terwijl jij afwast. Sowieso een aanrader, ook tijdens koken bijvoorbeeld. En boek een slaapcoach, weet bijna zeker dat je denkt: had ik dit maar eerder gedaan.

6 dagen geleden

Reactie op Caroline_

Het wordt hieronder al gezegd: kun je het huishouden niet doen als je docht ...
We hebben al 2 slaapcoach gehad maar werkte voor haar een beetje maar niet heer erg

6 dagen geleden

Wat pittig moet dit voor je zijn! Ik snap wel dat je wakker wordt van je man als hij thuiskomt en dat je vervolgens niet meer kan slapen, dat zou ik ook hebben. Wat ik me afvraag.. als jouw man de hele nacht slaapt en ook ‘s ochtends kan uitslapen, waarom doet hij de afwas in de ochtend dan niet? Of andere huishoudelijke klusjes bijvoorbeeld. Heb je het idee dat jullie een ‘eerlijke’ verdeling hebben wie wat doet. Wellicht kan het helpen om sommige taken te verdelen ☺️ En wat betreft het later naar bed gaan.. Hoe lang en hoe vaak slaapt je kindje overdag? Misschien dat je daar iets meer op kunt sturen? Maar het lijkt me reuze moeilijk, vooral als je zelf ook oververmoeid bent. Sterkte 😢

6 dagen geleden

Pfff zo herkenbaar!!!! Ben ook zo moeeeee. Hier met inslapen ben ik soms 2/3 uur bezig. En dit al een aantal dagen. (Sprong, slaapregressie?, 4 kiezen tegelijkertijd) En dan lig in eindelijk bed en dan denk ik te horen dat ze huilt waardoor ik onrustig slaap tot ik dr echt hoor. Het wordt beter indd.. ik verlang zo erg naar een paar dagen lekker 😴

6 dagen geleden

Reactie op liefdevolleven

Wat pittig moet dit voor je zijn! Ik snap wel dat je wakker wordt van je ma ...
Ja denk dat die afwas overdag gedaan moet worden heb ik al voor gesteld. Dat hij dat doet of ik als bij ochtend dienst heeft. Ze slaapt overdag 1.x slaaptje duuren Russen de 1.5 en de 3 uur. Ze gaat zo laat naar bed omdat ik savonds geen strijd mee wil voor slapen kreeg de noet eerder in. Bed en probeer ik het dan ben ik tot 1 uur zeker bezig voor ze slaapt en werd zo'n negatie ding dat ik zelf al dacht is bed tijd daar gaan we weer en dan lukt zowiezo .. en laatst naar bed ben ik ongeveer half uur bezig met naar bed brengen dan 5 uur.. dat past mij beter🙈

5 dagen geleden

Reactie op Lilymy

We hebben al 2 slaapcoach gehad maar werkte voor haar een beetje maar ...
Wat gaven zij dan voor adviezen als ik vragen mag?

5 dagen geleden

Reactie op Caroline_

Wat gaven zij dan voor adviezen als ik vragen mag?
Bed ritme wat we hadden moesten we iets aan passen. Wat hielp wel. Laten huilen niet meteen heen gaan . (Drama dan is het paniek) Dat soort dingen 10 min laten huilen dan troosten en weer weg voor 10 min Oever dag ook in bed laten spelen zo dat bed ook leuk word. Omdat bed ook probleem was is nu wel prima als ze rustig wakker word smorgen of smiddags na slapen kan ze rustig nog half uur spelen in bed Geen melk voor slapen .. drama.. Bij de blijven zitten als ze in bed lig en gewoon negeren en wachten tot ze zelf gaat slapen.

5 dagen geleden

Reactie op Lilymy

Bed ritme wat we hadden moesten we iets aan passen. Wat hielp wel. La ...
Geen melk voor 't slapen? Huh.

5 dagen geleden

Reactie op Littl-one

Geen melk voor 't slapen? Huh.
Ja dat was toen het advies omdat ze elke keer voor melk kwam dus moest ze gewoon maar op avondeten kunnen slapen. Maar dat werkte die niet We hebben het ook eigenlijk niet geprobeerd omdat we het een belachelijk idee vonden de rest van de dingen hebben we eigenlijk wel geprobeerd ook niet één nacht maar een paar weken

5 dagen geleden

Reactie op Lilymy

Ja dat was toen het advies omdat ze elke keer voor melk kwam dus moest ze g ...
Mhh zit best een kern van waarheid in.. 🙈 Misschien zelf maar eens toepassen.. Hier word ze sinds een poosje ook wakker voor een fles melk.. Dikke onzin natuurlijk, want ze heeft de hele dag goed gegeten... Water weigert ze in de nacht.. En ze blijft gewoon volhouden voor die fles. De oudste was met een jaar al klaar met de fles.. Eigenlijk met 10 maand al.. 🥴 Daar ook nooit fles afbouw problemen mee gehad.. Maar mijn de jongste is echt haast verslaafd aan de fles. 's ochtends en 's avonds wil ze altijd een fles.. Ik kom er gewoon niet van af.

5 dagen geleden

Reactie op Littl-one

Mhh zit best een kern van waarheid in.. 🙈 Misschien zelf maar eens toepass ...
Wij geven geen fles en dit advies kregen wij al toen ze 7 maand was dus vond dat toen echt dikke onzin want dat was juist de hoofdvoeding nu op deze leeftijd dat ze 16 maanden zijn kan je zeker wel zonder melk's nachts maar We geven nog wel voor het slapen gaan omdat ze daar gewoon goed op in slaap valt en zonder krijgen we er niet in bed en ik heb geen zin om de strijd aan te gaan als een beetje melk helpt dan prima maar niet de hele nacht door

5 dagen geleden

Reactie op Lilymy

Wij geven geen fles en dit advies kregen wij al toen ze 7 maand was dus von ...
Bij mij werd melk ook afgeraden voor het slapengaan maar dan omdat het de darmpjes kan triggeren en hij daardoor vroeg wakker werd. Eerst melk aangelengd met water gegeven en inmiddels gewoon warm water, werkt prima. Yoghurt geef ik ook niet meer ‘s avonds. Ik heb tegenwoordig een matrasje onder het ledikantje liggen. Als m’n zoontje begint te huilen probeer ik eerst z’n speen te geven en even kort m’n hand op z’n rug. Werkt dat niet, dan pak ik het matrasje en ga ik ernaast liggen. Kussens neerleggen, dekentje erbij. Ligt niet fantastisch maar hij voelt in elk geval dat ik er ben. Vaak zit ie nog even tien minuten rechtop maar gaat ie vanzelf liggen. Soms ga ik na een halfuur weer naar m’n eigen kamer, soms blijf ik er maar gewoon naast liggen.