Hi mama’s,
Mijn dochtertje is inmiddels 10 dagen oud en wij hebben haar vanochtend in bad gedaan. De kraamverzorgster had gezegd om niet naar buiten te gaan als ze in bad is geweest. Met het warme weer vind ik het best lastig om heel de dag thuis te blijven, vooral ook omdat ons huis heel warm wordt. Adviseren jullie om thuis te blijven of toch even te wandelen?
Volgens mij is het momenteel buiter warmer dan binnen. Er staat ook amper wind. En als ze goed droog is lijkt het mij niet voor problemen kunnen zorgen
Bedoelde je kraamverzorgende niet dat je niet direct aansluitend aan het bad naar buiten mocht?
Dus eerst de haren weer droog, baby weer op temperatuur en energie (normaal, dus bij normale kamertemperatuur) koelt een baby wel af na het badje bij het drogen en aankleden.
Bedoelde je kraamverzorgende niet dat je niet direct aansluitend aan het ba ...
Dit vermoed ik ook.
In bad gaan is heel vermoeiend en jezelf op temperatuur houden en prikkels verwerken ook. Dus na het bad eerst thuis bij laten komen en daarna pas naar buiten toe.
Ik heb nog nooit gehoord dat als je baby in de ochtend in bad gaat, je in de middag of avond niet naar buiten kunt gaan.
Denk dat je gewoon moet zorgen dat ze eerst helemaal goed droog is. Haren droog, oren goed droog (binnenin ook want erg vatbaar voor oorontstekingen die kleintjes, dus echt even tijd geven na het badje) en terug op temperatuur