16 Reacties
2 jaar geleden
Ach arme schat.
Je kan bij de volgende hapjes eventueel wat olijfolie doen, kan ook in de (fles)voeding en 10 cc extra water, als je live borstvoeding geeft gaat dat wat lastiger natuurlijk.
De hoeveelheid olijfolie toevoegen is even zoeken.
Mocht de ontlasting weer wat soepeler gaan, kan je het beste nog wel even doorgaan met de olijfolie toevoegen, het kan zijn dat verder in de darmpjes nog hardere ontlasting zit.
Hoelang heeft je kindje nu geen ontlasting meer gehad?
Bij vastere voedsel krijg je ook andere ontlasting, maar het mag zeker niet gaan verstoppen.
Als de kids hier 5 dagen niet ontlast hebben leg ik even contact met de huisarts.
Mijn jongste zoontje heeft kmea, totaal wat anders in dit geval, maar ook behoorlijk verstopt gezeten, veel olijfolie toegevoegd en extra water in de fles en met heel veel vaseline in de anus en weg proberen te halen met een thermometer lukte het om de uitgang weer vrij te krijgen.
Vaak als je wat in de anus stopt krijg je persdrang, ik probeerde dan met de drang de ontlasting wat lost te wrikken.
Hopelijk toch snel een poep luier 💩.
🍀🍀🍀🍀
2 jaar geleden
Reactie op Scavola
Ach arme schat.
Je kan bij de volgende hapjes eventueel wat olijfolie doen ...
Ah superlief dankjewel voor de tips. Ik deed voorheen indd altijd voor de zekerheid een thee lepeltje olijfolie in haar flesje.
Maar bij de papjes heb jk daar niet bij stil gestaan heb net bij haar laatste fles wel weer olie gedaan dus hoop dat het helpt! Ik heb indd wel geprobeerd met de thermometer daarmee heb ik wat aan het begin vast zat proberen weg te halen maar niet heel veel gelukt..
ze heeft nu vandaag alleen niet gepoept.
Ik hoop ook zsm echt zo zielig mijn moederhart huilt als zij zo huilt 🥲
2 jaar geleden
Kan je ipv met de thermometer te proberen niet gewoon een glycerine suppo steken?
Wij gebruiken dit ook als we merken dat onze dochter drang heeft maar het haar niet lukt om stoelgang te maken.
Is vrij te verkrijgen bij apotheek (in België toch) en zorgt meestal binnen de 10 minuten dat ze kan gaan.
2 jaar geleden
Reactie op zeyxsena
Nooit van gehoord..
is het dan niet dat ze daar buikpijn van krijgen of di ...
Dat is een kleine zetpil dat water aantrekt om de stoelgang zachter te maken en de darmen in actie te brengen. Stoelgang wordt (eenmalig) dus vloeibaarder maar dat is juist wat nodig is om eruit te komen. Diarree is het niet. Buikpijn heeft ze er ook nog niet van gehad, lucht meestal juist op. De suppo komt er ( als niet volledig opgelost) vaak ook met de stoelgang terug uit.
Advies van onze pediater was om die glycerine suppo te gebruiken omdat het volgens haar beter was om dat te gebruiken dan de darmpjes te laten uitrekken door opgehoopte stoelgang.
2 jaar geleden
Probiotica proberen? En oefeningen zoals fietsen met de beentjes en de heupjes in de rondte draaien.. hier helpt het, maar gelukkig heeft ze bijna geen last van krampjes.
2 jaar geleden
Ik zou dan voor nu ook heel even pauze inlassen met de hapjes. Dus alleen weer even melk tot der stoelgang weer normaal is zoals je van der kent. En inderdaad olijfolie toevoegen aan de hapjes. Sterkte! Hopelijk is het er snel uit voor der!
2 jaar geleden
Bij mijn zoon gebeurt het ook soms dan pauzeer ik even met papjes tot dat hij poept. En ik geef ook na zijn voeding ongv 15ml water.
2 jaar geleden
Zetpillen helpen ook. Het is normaal gezien voor koorts&pijn. Maar als ik zie dat hij nie kan poepen gebruik ik het en na een uur poept hij direct.