18 Reacties
3 jaar geleden
Ja je verhaal klinkt als mijn verhaal. Bij mijn is het verleden week als een bom ingeslagen. Ik heb precies dezelfde klachten. Mijn bloeddruk is ook goed. Ik heb mijn verleden week ziek gemeld voor de eerste keer. Ik moet nog 2 weken werken tot mijn verlof. Ik ben in mijn leven nog nog zo moe geweest. Als ik een klein stukje heb gelopen voelen mijn armen en benen loom en ben ik echt heel moe. Mentaal gezien wil ik ook nog van alles maar lichamelijk lukt dat op dit moment niet. Zelf zou ik nog graag 2 weken willen werken maar mijn man vindt dat ik thuis moet blijven. Het is natuurlijk ook een teken dat het fysiek te zwaar is. Mijn ferritine gehalte was wel erg gedaald van 124 naar 33. Al is die waarde van 33 nog binnen de waarde ben ik toch extra ijzer gaan slikken in samenspraak met de verloskundige. Ik hoop dat ik daardoor misschien toch weer energie krijg.
3 jaar geleden
Heb je al eens je bloedwaarden laten controleren? Bij mij helpen de ijzer tabletten bijvoorbeeld enorm, bij m'n zoontje (winter geboren) had ik bijvoorbeeld een vitamine D tekort.
Het kan er natuurlijk voor jou ook gewoon bij horen, maar als dat niet zo is en het is op te lossen is dat ook zo zonde.
Sterkte, laatste loodjes! En dan kun je je kindje knuffelen.
3 jaar geleden
Ik heb dit ook! Ik kreeg steeds te horen dat het erbij hoorde, maar uiteindelijk is mijn ijzerwaarde wel getest. Ik bleek flink bloedarmoede te hebben. Gisteren een ijzerinfuus gehad. Dus idd, als het nog niet gebeurd is, zou ik vragen om een bloed test voor ijzer en vitaminen. Verder: veel sterkte!
3 jaar geleden
Ik heb het sinds begin deze week ook weer zwaarder. Heel snel emotioneel, geïrriteerd, dipjes, moe en een 'mottig' gevoel (niet echt misselijk, maar ook niet fris)
3 jaar geleden
Hm ik zou dit toch met je huisarts/verloskundige bespreken het klinkt mij erg extreem voor gewoon 'tegen het einde van je zwangerschap lopen'
3 jaar geleden
Reactie op Mariaboo
Ja je verhaal klinkt als mijn verhaal. Bij mijn is het verleden week als ee ...
Mijn ferritine was met 24 weken 6, dus eigenlijk al te laag. Maar ze vonden het niet abnormaal doordat ik zwanger ben en mijn andere waarden ook niet heel laag waren.. ben nu ook wel begonnen met extra ijzer omdat ik toch wel denk dat dat er mee te maken zal hebben
3 jaar geleden
Ik kan met deze warme dagen mijn warmte echt niet kwijt. Dat maakt me ook duizelig en loom.
Vk vertelde dat dat vaker voorkomt met deze hitte buiten.
Go with the flow en verwacht niet teveel.
Ik ben actief op de vroege ochtend (dreumes is toch ook om 6 uur wakker) en de rest van de dag heerlijk rustig voornamelijk binnen.
3 jaar geleden
Reactie op Bosbesje 94
Mijn ferritine was met 24 weken 6, dus eigenlijk al te laag. Maar ze vonden ...
Als jouw laboratorium met dezelfde referentiewaarden werkt als dat van mij dan is dat veel te laag. Ik ben flink opgeknapt qua energie door de ijzertabletten, mijn ferritine was ook te laag. Goed dat je met extra ijzer begonnen bent. Gek dat dat niet eerder is opgestart.
Verder ben ik ook aardig loom en futloos sinds een paar dagen. Dus ik blijf meer thuis. Vanmorgen bij mijn moeder geweest en daar op de bank gelegen. Ik geef dus gewoon toe aan wat mijn lichaam aangeeft. Op een terrasje krijg je me niet meer.
3 jaar geleden
Ook ik heb hier last van, zal zeker ook extra zijn met de warmte. Ik heb dit besproken met de verloskundige en het zou ook kunnen dat de baby een bepaald bloedvat dicht drukt, waardoor je flauw kan worden. Komt ook vaak voor als je op de je rug ligt. Op je linker zij gaan liggen, zou dit dan voorkomen. ...maarja, op een terrasje is dat erg lastig.
Ben/was je erg smal voor de zwangerschap? Dan schijnt dat wat vaker voor te komen.
Anyway, daar wordt dus bij mij aan gedacht, maar vraag zeker ook advies van je verloskundige :)
3 jaar geleden
Reactie op Theres
Ook ik heb hier last van, zal zeker ook extra zijn met de warmte. Ik heb di ...
Deze is dat: https://www.zwangerschapspagina.nl/extra/zwangerschap/vena-cava-inferior-syndroom/
Dat heb ik ook. Maar als je beweegt, of even voorover gaat hangen zou dat binnen een kwartier, vaak veel sneller, weg moeten zijn. Zo niet is er misschien toch iets anders aan de hand.
3 jaar geleden
Reactie op AmyAnoniem
Deze is dat: https://www.zwangerschapspagina.nl/extra/zwangerschap/vena-cav ...
Yes, precies dat.
Thanks voor de extra tips :)
3 jaar geleden
Hetzelfde met mij ook... ik ben morgen 33 weken zwanger en voel me sinds 2 weken ook zo extreem moe en futloos het liefst lig ik de hele dag in bed en als ik dan iets doe voelt het precies alsof mijn armen en benen geen energie hebben :(