9 Reacties
2 dagen geleden
Reactie op Bolleke32
Is dat de enige reden dat je (nu al) aan autisme zou denken bij je kindje? ...
Hij hoort wel goed. Hij reageert goed op zijn omgeving. Als er iemand praat dan kijkt hij ook.
Ja heel vreemd maar toen ik het ging googelen en op autisme kwam herkende ik mij wel erg in de informatie.
Hij is idd nog erg jong daarom wil ik ook niet gelijk denken dat hij autisme heeft o.i.d.
De reden dat ik erg ging twijfelen was omdat de kinderopvang het ook zei en ze zei het op best een ernstige toon.
Toen ging ik het navragen bij vrienden met kinderen en die zeiden dat hun kindje wel op die leeftijd op hun naam reageerde. Dat liet mij erg twijfelen en zo ben ik gaan googelen..
Mijn zoontje ontwikkelt zich op bepaalde punten heel snel maar op het gebied van praten niet..
Dus zijn naam maar bijvoorbeeld simpele woorden zoals mama of papa of bal ook niet.
Denk dat ik het gewoon wat tijd moet geven nog
2 dagen geleden
Oh no worries !! Mijn klein deugniet heeft dat ook af en toe , die kleintjes zijn gewoon selectief doof 😅 als hij op dat moment bezig is hebben ze eventjes niet zin in hun mama 😂
Het is een fase!
Hier roep ik hem soms zo zo veel en reageert hij niet maar eens hij een woordje herkent die hij wel
Interessanter vind kijkt hij meteen om ! Misschien moet je dat eens proberen.
Bijvoorbeeld:
“ leo kom je mee ? “ leoo “ “ leoo “
En hij reageert niet.
Vraag ik dan :
“ leo kom jouw schoentjes aandoen “
Kijkt hij meteen om !
Want schoentjes aandoen = buiten gaan en dat vind hij de max !!
Probeer het zo eens !
Succes ❤️
één dag geleden
Elk kindje ontwikkelt zich op zijn eigen tempo. En als ik verhalen uit mijn omgeving mag geloven heeft iedereen supersociale wonderkinderen omdat er niet snel gepraat wordt over dingen waar ze tegenaan lopen 😉
Ik zou er niet zo snel een conclusie aanhangen. Maar ik snap je wel hoor; wij hebben een gevoelig zoontje die flink emotioneel kan worden en goed van zich kan horen/zijn grenzen aangeeft (echt precies mijn karakter lol). Daardoor denk ik ook wel eens, is er iets mis?
Je kunt je zorg eens bij het consultatiebureau neerleggen. Zij hebben een uitgebreide kijk op dit soort problemen en ik denk dat je, over het algemeen gesproken, meet hebt aan hun professionele kijk dan meningen uit de omgeving 😊