23 Reacties

20 dagen geleden

Ik zou toch proberen om het slapen in het donker te doen overdag boven, zorgt voor melatonine aanmaak. Houd je je vast aan wakkertijden? Desnoods eventueel in slaap wiegen overdag en wegleggen?

20 dagen geleden

Reactie op Novabo

Ik zou toch proberen om het slapen in het donker te doen overdag boven, zor ...
Jaa wakkertijd is echt 4 uur en daarna word ze moe. Daarvoor proberen is kansloos, zal donker maar volhouden boven

20 dagen geleden

Slaapt ze op andere plekken wel langer? Bij een rondje wandelen in de kinderwagen of een langer ritje in de auto of lekker op jou? Hier ook een dochtertje die overdag niet super veel slaap nodig heeft. Wat ik vaak ‘s middags doe als ze na 30 min al wakker wordt, is om haar nog even bij mij verder te laten slapen. Als ik haar dan in haar donkere slaapkamertje bij me pak dan is ze vaak binnen 5min weer in slaap. Heb je dat al eens geprobeerd?

20 dagen geleden

Is het niet gewoon onderdeel van de 8 maanden slaapregressie? Ik herken een lange wakkertijd en niet willen slapen. Ook de nachten zijn rommelig en komt vaak voor voeding. Helaas geen tips behalve goed moe maken en veeeel oefenen met tijgeren, zitten enz.

20 dagen geleden

Wel fijn dat de nacht al zo goed slaapt! War goed al! Zo te zien gaat ze ook al vroeg de nacht in. Lijkt me wel fijn om de avond wat voor jezelf te hebben! Ik heb niet echt tips voor het slapen overdag..30 min lijkt me idd erg weinig en zo te zijn is ze toch echt vermoeid.Slaapt ze bv wel als ze bij jou of haar papa ligt? Kan ze overdag misschien moeilijker in slaap geraken? Valt ze soms in slaap bij een wandeling in de kinderwagen? Of zijn er misschien teveel prikkels overdag?

20 dagen geleden

Reactie op Echo2

Wel fijn dat de nacht al zo goed slaapt! War goed al! Zo te zien gaat ze oo ...
Oei hier en daar wat typefouten😂dochter ligt in mijn armen, moeilijk typen zo 🫣🫣🫣😂

20 dagen geleden

Reactie op rochelle1993

Slaapt ze op andere plekken wel langer? Bij een rondje wandelen in de kinde ...
Alleen in de auto slaapt ze langer maar kan niet elke dag rondjes rijden 🤣 of chauffeur inhuren 😜 en op mij opent ze haar ogen ook weer na 30 min. Fijn dat ze dan bij jou ff verder slaapt die van mij doet dat dus niet. Ik zal morgen weer poging wagen in haar eigen kamer

20 dagen geleden

Reactie op Joyce23

Is het niet gewoon onderdeel van de 8 maanden slaapregressie? Ik herken een ...
Ja zo dacht ik ook die 8 mnd sinds ze 8 mnd is gaat alles moeizaam. Uiteindelijk komt het slapen overdag wel weer goed maar soms knap lastig. Ze heeft ook een spreidbroek ivm heupdysplasie.. ze moet nog een maand maar tot die tijd is het niet veel tijgeren etc … heel zielig. Want ze wilt zoveel en dan zit je vast🤣

20 dagen geleden

Reactie op Echo2

Wel fijn dat de nacht al zo goed slaapt! War goed al! Zo te zien gaat ze oo ...
Jaa ze gaat tegenwoordig vroeg de nacht in omdat ik het niet later kan rekken tot 8 uur bijv omdat ze echt oververmoeid is, maar heb wel de avonden voor ons zelf dat is wel prettig hoor… even op adem komen.😝 op ons slaapt ze niet echt heel zelden maar ook dan is het 30min max. Ik weet nog toen ze 3 mnd was toen lag ze continu op mij te slapen en nu terror kind 🤣🫠 in kinderwagen slapen heeft ze nooit gedaan helaas. ze is wel prikkel gevoelig.. maar ik ga even proberen weer eigen slaapkamer overdag

20 dagen geleden

Kan het zijn dat je haar te laat op bed legt? Hier is ze namelijk sochtends na 2 uur alweer moe. Dan wieg ik haar in slaap, of geef ik in het donker een flesje en als ze diep slaapt leg ik haar in bed! Zelfstandig in slaap vallen lykt nog niet maar dat vind ik niet erg. Heb je het geprobeerd na 2 uurtjes? Sochtends is 4 uur namelijk heel erg lang, zelfs voor kindjes van 11-12 maanden nog. Dat is meer iets voor in de middag!

20 dagen geleden

Reactie op mama0208

Kan het zijn dat je haar te laat op bed legt? Hier is ze namelijk sochtends ...
Ja twee uurtjes is voor haar echt te kort sinds ze 5 maanden is heeft ze lange wakkertijd en is ze nog gezellig 😬 ik geef ook altijd met bedtijd een flesje in het donker ( savonds dan) en dan leg ik haar in bed. Zelfstandig lukt hier ook nog niet maar komt idd wel. Misschien moet ik haar overdag ook net als savonds, fles geven zodat ze in slaap valt en in bed leggen

20 dagen geleden

Reactie op Lisaax

Ja twee uurtjes is voor haar echt te kort sinds ze 5 maanden is heeft ze la ...
Dat die nachten zo goed gaan, zegt denk ik wel ook al veel! Daar pakt ze gewoon lekker 12uurtjes. Er zit zoveel verschil in wat baby’s aan slaap nodig hebben per 24 uur en hoe ze die slaap verdelen. Zou zeker het flesje op haar kamertje proberen. Als het werkt dan werkt het. Ze slapen in principe maar zo’n korte tijd van hun leventje overdag. Dus wat werkt dat werkt denk ik maar. Mijn dochtertje van 9 maanden is overdag vaak zo’n 3.45u wakker. Ene dag slaapt ze overdag 2x 30 minuten en maakt ze een nacht van ruim 11u aan 1 stuk en donderdagmiddag moest ik haar ‘s middags na 2u slapen wakker maken en dan slaapt ze snachts 10.5u ipv 11u. Kan er inmiddels op vertrouwen dat ze haar slaap dan ergens wel weer bijtrekt. Het is verder een hele vrolijke en ondernemende baby dus dit is wat bij haar past. Dus probeer ook vooral naar haar te kijken ipv het te vergelijken met andere baby’tjes 😊

20 dagen geleden

Reactie op rochelle1993

Dat die nachten zo goed gaan, zegt denk ik wel ook al veel! Daar pakt ze ge ...
Ja precies 🤗 dankjee

20 dagen geleden

Reactie op Lisaax

Ja zo dacht ik ook die 8 mnd sinds ze 8 mnd is gaat alles moeizaam. Uiteind ...
Oh heel frustrerend lijkt me dat voor je kindje. Zijn er andere dingen waarmee je haar extra kunt stimuleren dingen te ontdekken? Alles is een fase, maar t is soms knap lastig als je er middenin zit.

20 dagen geleden

Reactie op Joyce23

Oh heel frustrerend lijkt me dat voor je kindje. Zijn er andere dingen waar ...
Is lastig inderdaad ze vermaakt zich genoeg gelukkig en af en toe mag die spreidbroek af en gaat ze lekker haar gang met zittend rondjes draaien 😛

20 dagen geleden

Reactie op Lisaax

Is lastig inderdaad ze vermaakt zich genoeg gelukkig en af en toe mag die s ...
Ah goedzo wat fijn!

17 dagen geleden

Update: ze sliep opeens beter in haar eigen kamer overdag dan kan ze twee dutjes doen van een uur. Maar als resultaat dat ze nu 4:00 klaar wakker is ipv 6:30 bijv. 🫣😅 waarschijnlijk omdat ze nu overdag 2 uur slaapt ipv half uur. Is dit puur wennen voor haar? Of ben ik gewoon de pineut elke ochtend 🤣😶‍🌫️

17 dagen geleden

Reactie op Lisaax

Update: ze sliep opeens beter in haar eigen kamer overdag dan kan ze twee d ...
Hoe laat gaat ze nu naar bed?

17 dagen geleden

Reactie op Lisaax

Update: ze sliep opeens beter in haar eigen kamer overdag dan kan ze twee d ...
Het is vast weer een fase 😅

17 dagen geleden

Reactie op Lisaax

Update: ze sliep opeens beter in haar eigen kamer overdag dan kan ze twee d ...
Geef het even de tijd! Inmiddels kunnen wij tot 6 uur/half 7 blijven liggen. Hij slaapt wel rond 8 uur ‘s avonds.