11 Reacties

3 jaar geleden

Als ik voor mezelf mag spreken zou ik de NIPT wel laten doen puur om het te weten. Ongeacht de uitslag zou ik de zwangerschap niet afbreken! Tenzij het kind echt geen kans van leven heeft.

3 jaar geleden

Het heeft zeker nog zin, niet alles zal zichtbaar zijn op de 20 weken echo, maar je kan het eea laten testen door de NIPT, eventueel met nevenbevindingen erbij. Nadeel is dat je mogelijk de zwangerschap niet meer op tijd kan afbreken als je dat overweegt als er iets mis blijkt. Maar het geeft je wel meer duidelijkheid op wat je kan verwachten. Uiteraard kan er zoals op elk moment ook een bevinding uitkomen die vervolgens niet mis bij het kindje zit, maar dat gaat over de nipt keuze an sich, niet over de timing ervan :(

3 jaar geleden

Wij hebben de 13 weken echo en 20 echo wel gedaan de nipt vonden wij onzin om te doen want we zouden het toch niet afbreken.

3 jaar geleden

Nipt en 20 weken echo zijn inderdaad 2 verschillende dingen. Ik zou persoonlijk altijd voor de nipt ook gaan. Laat je niet tegenhouden alleen omdat je al over de 20 weken bent. Voordeel is ook dat mocht er vervolg onderzoek nodig zijn dat je dan niet hoeft te wachten. Mij geeft het persoonlijk heel veel rust.

3 jaar geleden

Reactie op MMeellississaa

Wij hebben de 13 weken echo en 20 echo wel gedaan de nipt vonden wij onzin ...
Dat is gelukkig niet de enige optie die je kunt doen na een "slechte" uitslag. Je kunt je inlezen en voorbereiden op wat je te wachten staat.

3 jaar geleden

Ik zou even navragen bij de verloskundigen of de 3 syndromen waar bij de NIPT op getest wordt, ook te herkennen zijn bij de 20-weken echo. Ze zullen sowieso niet exact een syndroom herkennen maar volgens mij zou je met 20 weken echt dingen herkennen die mis zitten, maar dat zeg ik puur uit mijn hoofd. Dan kun je altijd nog eerst de 20 weken echo afwachten en afhankelijk van uitslag bepalen wat je wilt met de NIPT.

3 jaar geleden

Je kan het doen maar bedenk dan zelf of als slecht zou zijn of je dan ook zou afbreken ? Of je wel of niet doen.. of voor je eigen gerust stellen kan je het natuurlijk ook niet mocht je dat fijn vinden

3 jaar geleden

Reactie op Lisaenfabian

Nipt en 20 weken echo zijn inderdaad 2 verschillende dingen. Ik zou persoon ...
Dit. En ondanks dat je je zwangerschap mogelijk niet wil afbreken ben je iig voorbereid.

3 jaar geleden

Reactie op Mama Aapie

Dit. En ondanks dat je je zwangerschap mogelijk niet wil afbreken ben je i ...
Ik zou dan ook gewoon voor de NIPT gaan. Het is nu ook gratis 馃憣馃徎

3 jaar geleden

Dankjewel iedereen voor jullie hulp! 馃挆 Ik heb toch wel besloten de nipt gewoon te doen meteen vandaag om 14:30. Volgende week is mijn 20weken echo. Dan weet ik het gewoon. Het is toch gratis zoals jullie zeggen en tijdens de zwangerschap zijn er al veel onzekerheden dit is er dan een dat je weet.

3 jaar geleden

Ik zou het ook gewoon doen en hij is zelfs gratis nu, in Nederland heb je t贸t 24 weken om drastische beslissingen te maken dus als ze opschieten heb je de test terug op tijd