30 Reacties
één dag geleden
Reactie op Jool88
Hoe oud is jouw dochter nu? Tot 18 maanden is er sowieso geen reden tot zor ...
Aan de hand lopen doet ze ook niet, alleen als ze iets stevig vast kan houden zoals een bank of tafel loopt ze, de loopwagen vindt ze ook te wiebelen. Ik maakte me ook niet echt zorgen, heb het idee dat ze het nog niet echt durft en dat ze het nut nog niet echt ziet (kruipend komt ze ook waar ze zijn wil). Dank voor je toelichting, zal de volgende keer eens vragen waar de zorgen bij hun vandaan komen....
één dag geleden
Reactie op AmyAnoniem
Aan de hand lopen doet ze ook niet, alleen als ze iets stevig vast kan houd ...
Oh als ze nog niet aan de hand loopt is ook niet erg hoor. Dacht alleen te lezen dat ze dit deed, maar blijkbaar verkeerd gelezen 😊 Maar zou er inderdaad eens naar vragen. Als ze over de leeftijd beginnen is het gewoon bs.
één dag geleden
Reactie op AmyAnoniem
Hoe gaat het nu qua lopen bij jullie?
Hier loopt onze dochter ook nog nie ...
Hey mama, mijn zoontje van 16 maanden loopt ook nog niet... heb op 18 maanden een controle bij CB tot die tijd hebben ze gezegd echt geen zorgen te maken. Mijn kleine kruipt ontzettend snel dus die voelt zich te comfortabel daarmee.. hij staat wel soms en loopt met meubels zeg maar als hij die vast heeft maar dat is het dan ook.. alles geprobeerd een riem besteld waarmee je je baby overeind kan houden werkt ook niet... gewoon afwachten dan maar dit proces kan je helaas niet versnellen totdat ze het niet willen..
één dag geleden
Onze dochter van 15 maanden loopt ook nog niet los. Maar ze spreekt al wel af en toe met twee woorden. Haar prioriteiten liggen nu bij taal en minder bij lopen. Af en toe gaat ze nu los staan en daar is ze dan mega trots op! Los lopen vindt ze gewoon nog te eng. Ze kan heel goed met de loopwagen overweg en ook als we haar hand vasthouden. Wij maken ons echt geen zorgen, gaat hard genoeg!
één dag geleden
Mijn eerste bleef ook heel lang kruipen. Met omrollen, optrekken en cruisen was ze snel, maar zelf loslopen ho maar. Ze kroop het liefst tot 18 maanden. Daarna liep ze, onaangekondigd en van de ene op de andere dag ineens los. Probeer het een beetje los te laten en je kindje te volgen in zijn ontwikkeling. Als je je toch zorgen maakt, neem (bijv. via consultatiebureau) contact op met de jeugdarts!
20 uur geleden
Mijn zoontje heeft tot 2 weken terug alleen maar getijgerd, nu kruipt hij pas. Sinds eind september pas staan aan tafel enz. Gister 2 stapjes los voor het eerst. Hij is 16 maanden.
Wil hier alleen maar mee zeggen, ieder kindje doet het op z’n eigen tempo. De ene loopt met 12 maanden, de ander begint dan net te staan. En dat is beide helemaal prima! Die kids moeten al zoveel, laat ze nog even lekker klein zijn denk ik dan😅
19 uur geleden
Reactie op AmyAnoniem
Hoe gaat het nu qua lopen bij jullie?
Hier loopt onze dochter ook nog nie ...
Klinkt precies als onze dochter.. Ik heb nu wel zelf een afspraak bij de osteopaat gemaakt, voor de zekerheid. Volgende week kunnen we daar heen, de osteopaat heeft ook een geschiedenis als fysiotherapeut, dus dan kan die even een check doen. Bij het cb komen we namelijk niet..
Maar hier lijkt de interessen inderdaad ook niet, op de bank klimmen lukt wel sinds een paar dagen, dat vind ze veeeel leuker!
2 uur geleden
Zoontje is hier nu 16 maanden
Hij loopt langs de meubels en schuift bijv met z’n Ikea stoel dwars door de kamer
Sinds een week pakt hij af en toe uit zich zelf zijn loopkar en dan heeft hij de grootste lol.
We proberen af en toe wel stapjes te laten zetten tussen ons in. Maar hij weigert dan de hand los te laten en over te geven aan de volgende 🙈
Zijn zus liep ineens met 17 maanden. (Toen ze een dagje bij oma was 🥹)
Dus we gaan het wel zien. Hij tijgert raazendsnel. Af en toe ook kruipen maar tijgerend is hij gewon t snelst. En dat lukt ook prima met vanalles in de handen 🙈