34 Reacties
2 jaar geleden
Zoals gezegd is nutramigen inderdaad stuk dunner qua voeding. Ons zoontje (oudste) ging ook opeens meer spugen. Bij ons werkte minimaal indikken met echt 0,25-0,5 schepje jbp op een hele voeding van 5-6 schepjes al voldoende. Merkte je amper wat van en hij hield alles binnen behalve af en toe het bekende mondje terug geven.
Wat is het probleem van indikken?
2 jaar geleden
Wat is de reden dat jullie eerst nutramigen proberen en pas later het indikken?
Ik ben het eens met eerdere opmerkingen.
Evt zou je ook een kleinere speen kunnen proberen zodat het minder naar binnen giet (als dat al het geval is)
2 jaar geleden
Ons zoontje kreeg van de jbpm veel krampjes en blijkbaar is niet bewezen dat jbpm echt werkt. Al zijn we dit bij ons zoontje wel blijven doen toen maar nu is de drempel wat hoger. Ook omdat ons gezegd is dat gellilact misschien beter is maar dat schijnt weer heel onhandig in gebruik.
2 jaar geleden
Reactie op EV1992
Ons dochtertje had dat ook, maar ze moest gewoon even wennen aan de voeding ...
Ja daar hoop ik een beetje op. Ook meer spugen en diarree? Hoe lang duurde dat? Ben je gaan indikken? En ging het toen wel goed?
2 jaar geleden
Reactie op EV1992
Hoe kun je nutramigen indikken als je kindje koemelkallergie heeft?
Met johannesbroodpitmeel of gelilact. Dat eerste hebben we bij ons zoontje ca een jaar gedaan. Icm met nexium maar dat geven ze nu niet snel meer. Dat tweede gaan we nu denk ik proberen.
2 jaar geleden
Reactie op NumberTwoOnTheWay
Met johannesbroodpitmeel of gelilact. Dat eerste hebben we bij ons zoontje ...
Of rijstebloem trouwens maar daar zit arseen in en mag dacht ik pas vanaf ca 4 maanden.
2 jaar geleden
Wij dikken de nutramigen ook in. Lijkt ook niet te werken. Volgende stap is Puramino.
Wij moesten eerst indikken met johannesbroodpitmeel (op aanraden van de huisarts), de kinderarts zei dat we daar direct mee moesten stoppen omdat dit veel krampen geeft.
Indikken met gelilact of met rijstebloem vanille.
Wij dikken met rijstebloem vanille omdat deze een lekkere smaak heeft en minder gedoe dan gelilact (wij moesten bij ons 1e dochtertje dikken met gelilact en dit gaf veel klonters).
Ons dochter is nu 6 weken en we gebruiken rijstebloem vanille. Dit mocht van onze kinderarts.
2 jaar geleden
Wij dikken de nutramigen ook in. Lijkt ook niet te werken. Volgende stap is ...
Waarom specifiek de rijstebloem vanille?
2 jaar geleden
Reactie op Hannelore13
Waarom specifiek de rijstebloem vanille?
Nutramigen is geen ‘lekkere’ melk. De kinderarts raadde de vanille aan puur voor de smaak wat aangenamer te maken. :-)
2 jaar geleden
Nutramigen is geen ‘lekkere’ melk. De kinderarts raadde de vanille aan puur ...
Ah zodoende.
Onze oudste heeft een tijd Neocate gehad. Ook niet te drinken vonden wij, maar hij dronk het prima gelukkig
2 jaar geleden
Reactie op Hannelore13
Ah zodoende.
Onze oudste heeft een tijd Neocate gehad. Ook niet te drinke ...
Ja hier de nutramigen ook. Vorige kindje ook. Stinkt wel echt maar is misschien ook de emotie die we bij het vele spugen ervan hebben die de geur onaangenaam maakt 🙈
2 jaar geleden
Ja hier de nutramigen ook. Vorige kindje ook. Stinkt wel echt maar is missc ...
Ligt niet aan jou, nutramigen stinkt enorm 😂😂😂. Wij hadden geen emotie/associatie van spugen erbij nog toen we het bij onze oudste kregen. Vanaf moment 1 zei ik al: dit stinkt echt enorm 🙈
2 jaar geleden
Iemand ervaring dat het eerst beter ging met Nutramigen (na indikken was het spugen ook ineens voorbij) maar na een week gaat het weer slechter. Ontroostbaar huilen, de hele dag ook als ze op schoot zit. Echt zielig en voor ons erg zwaar want we kunnen haar niet neerleggen dus al meerdere nachten de hele nacht opgezeten afgewisseld met mn man. En dan begint de volgende dag weer..
We hebben hulp dus kunnen af en toe een paar uur slapen maar dat lost het probleem niet op.
Afspraak kinderarts over 1,5 week, ze bellen als er eerder iets vrijkomt. Hap heeft geen zin, ze drinkt goed en valt niet af en heeft geen koorts dan doet de hap niks.
2 jaar geleden
Iemand ervaring dat het eerst beter ging met Nutramigen (na indikken was he ...
Dan lijkt het me geen allergie.
Misschien zware (verborgen) reflux.
Is ze veel aan het koken?
2 jaar geleden
Reactie op Hannelore13
Is ...
Koken=kokken
2 jaar geleden
Reactie op Hannelore13
Is ...
Ze had veel typische allergieverschijnselen, huilde daarbij urenlang ontroostbaar en heel veel onrust. Dat verdween na een paar dagen nutramigen dus wel. Alleen het spugen bleef.
Toen gaan indikken en ineens hadden we een rustig kindje dat kon liggen en niet huilde zonder uitslag, rochelen, piepende ademhaling, stinkscheetjes, diarree enz.
Maar na een week lijkt de werking van de jbpm af te nemen. Dus vraag me daarmee inderdaad af, kwam het wel door de koemelkeiwitten? Denk ergens van wel als ik zie wat allemaal wel verbeterd is. Daarom vraag ik me ook af of ze dan toch nog reageert op de verknipte koemelkeiwitten uit de nutramigen.
Het is gewoon niet te doen zo. We trekken al 5 weken bijna elke nacht volledig door en dan begint de volgende dag en weer een nacht om en om wakker..