21 Reacties

vorig jaar

mijn zoontje had ook heel wisselende temperaturen, is vanzelf goedgekomen.. het schijnt ook normaal te zijn dat de temperatuur zo daalt omdat ze stil liggen. wij hebben er nog een lakentje over gedaan die kan je indien te warm afhalen.. een 1.0 dekentje hadden wij. lichaam even ontregeld? wij temperatuurden ook wel echt snachts met de luier of melk zodat we konden aanpassen

vorig jaar

Hier krijgt ze standaard onder temperatuur na het hebben van koorts, schijnt normaal te zijn dat ze hun lichaamstemperatuur dan even niet zo goed kunnen regelen
Podcast Samen Groeien
Nieuwe aflevering: mijlpalen en we listen and judge - ouderschapseditie

In de laatste aflevering van Samen Groeien delen we tips bij doorkomende tandjes en blikken we terug op het zindelijkheids- en potjesavontuur van Ivana en Ize. Lucy legt uit wat kan je de komende zes maanden nog kan verwachten. En tot slot gaan we samen met jullie met de billen bloot in de “We listen and don’t judge”-ouderschapseditie.

vorig jaar

waarom meet je de temperatuur als ik vragen mag? ik heb vanaf dat mijn dochter 3 weken was nooit meer de temperatuur gemeten, behalve één keer toen ik dacht dat ze koorts had. dus kan best zijn dat ze vaker die temperatuur heeft, geen idee. je zoon lijkt me dik genoeg aangekleed inderdaad.

vorig jaar

Volgens mij gaat de temptatuur in rust omlaag. Misschien kun je bij je huisarts of het cb even checken welke temperatuur nog acceptabel is. Pas wel op dat je je kindje niet té warm gaat kleden, dat is namelijk wel gevaarlijk. Volgens mij doe je het prima nu. Heb je toevallig een aerosleep matras ?

vorig jaar

Onze dochter had dat laatst ook twee keer, maar ze had toen ook flink diarree. De huisarts gaf aan dat als je zelf diarree hebt je ook wel eens rilt van de kou, dat het daarmee vergelijkbaar is. Nu de diarree over is heeft ze het niet meer, had jij toevallig last van diarree?

vorig jaar

Nee hij heeft geen last van diarree. Maar ik ga zijn temperatuur meten omdat hij flink aan het huilen is. Zodra we hem dan uitkleden en warm tegen ons aan leggen is hij met een paar minuten rustig en slaapt hij verder. Wel komen er tandjes aan. Misschien dat hij dan daar wat verhoging van gehad heeft? En toen te koud is geworden.
Is de thermometer wel goed? En meet je rectaal? Merk je ook als hij bij jullie opwarmt dat je andere temperatuur meet? Misschien een wollen pyjama proberen? Dat reguleert temperatuur.

vorig jaar

Kan het zijn dat er kou door het matras trekt? Wij hebben sinds kort een wollen onderlegger en daardoor is hij snachts veel minder koud. Het matras was hiervoor ook echt ijskoud, terwijl de kamer prima op temperatuur was.

vorig jaar

Meet eens dubbel met een ander thermometer! Een fleece pyama kan helpen of een wollen onderlegger. Dit hielp bij ons wel om hem lekker warm te houden. Succes! 🍀

Reactie op Maas629

Kan het zijn dat er kou door het matras trekt? Wij hebben sinds kort een wo ...
Als je een heel goed ademend (en dus veilig) matras hebt hebben die vaak als nadeel dat ze in de winter erg koud worden. Echter een wollen onderlegger is niet veilig vanaf ze kunnen omrollen tot ca 1 jaar. Ieder zijn keuze natuurlijk maar ik wist dit eerst dus niet.
24baby's podcast Samen Groeien

Luister nu naar de nieuwste podcast van 24baby: Samen Groeien. In deze podcast beleven we samen met jou de eerste maanden met je baby. Van de laatste loodjes van je zwangerschap tot alle eerste keren met je baby. Luister de podcast via jouw favoriete podcast-app.

vorig jaar

Ja we hebben wel een aerosleep matrasje omdat het echt een buikslaper is. Dat is natuurlijk niet super warm. Vandaar alle extra lagen. Maar ik ga nog een dekentje proberen 😊 bedankt voor de tips!

vorig jaar

hier ook regelmatig onder temp. mee naar de huisarts geweest die zei dat we daar niks mee hoefden. schijnt dat bij veel kindjes de temp zakt in rust. Dus daarna nooit weer gemeten. Ik vond het ook geen fijn idee maar het schijnt dus geen kwaad te kunnen.

vorig jaar

Ja we hebben wel een aerosleep matrasje omdat het echt een buikslaper is. D ...
Bij ons werd echt met klem geadviseerd de topper ( of hoe heet dat ding ) eraf te halen. Onze dochter zat ook telkens aan de ondergrens van de temperatuur waar ze dan weer heel onrustig van werd. Sinds we de topper eraf gehaald hebben gaat het goed. De aerosleep matrassen zijn oorspronkelijk ontwikkeld voor warmteregulatie, door de ventilatie zou het oververhitting moeten voorkomen. Het hele verhaal over het voorkomen van verstikkingsgevaar is er pas later bij gekomen omdat ze wisten dat dit beter zou verkopen. Marketingstunt dus. Aldus de verkoopster van de Babydump die er absoluut niet over te spreken was.

vorig jaar

Het is normaal dat de temperatuur daalt in rust. Zolang je kleintje geen ongemakken aan geeft lijkt hij warm genoeg aangekleed. Anders kun je altijd nog een dekentje toevoegen. Zelf heb ik 2 heethoofden van kinderen haha, die slapen in romper en onesie en thats it.. anders zweten ze zich kapot🙈

vorig jaar

Wat heeft jouw kleintje geluk met zo’n zorgzame lieve mamma.

vorig jaar

Reactie op NumberTwoOnTheWay

Als je een heel goed ademend (en dus veilig) matras hebt hebben die vaak al ...
Heb je een bron oid over dat zo'n onderlegger niet veilig zou zijn? Heb er vooraf info over opgezocht en vond daar namelijk niets over.

vorig jaar

Als ze koorts hebben gehad is het heel normaal om daarna een lage temp te hebben. Temperatuur in rust gaat ook omlaag. Als hij er geen last van heeft en lekker slaapt zou ik er niks aan doen. En af en toe gewoon voelen aan het nekje.

Reactie op Maas629

Heb je een bron oid over dat zo'n onderlegger niet veilig zou zijn? Heb er ...
Moet ik straks even nazoeken, had dit namelijk zelf na lang zoeken gevonden laatst. Omdat het ongelijk is en niet ademend als ze er in komen te liggen.

vorig jaar

Reactie op NumberTwoOnTheWay

Moet ik straks even nazoeken, had dit namelijk zelf na lang zoeken gevonden ...
Thanks! Ik kan het alleen vinden over schapenvachten, maar die zijn veel dikker dan een dunne onderlegger volgens mij

Reactie op Maas629

Thanks! Ik kan het alleen vinden over schapenvachten, maar die zijn veel di ...
Ohh ja dacht dat je die bedoelde, ik iig wel! Over een ander soort weet ik inderdaad niks. Maar ben ik wel benieuwd naar welke er nog meer zijn? Wij hebben het ikea matras wat bij consumentenbond heel goed uit de test kwam die is net zo goed ademend (of nog beter dacht ik) als de aerosleep. Maar cb schreef als minpunt ook dat het wat koud kan zijn in de winter. Anders misschien iets onder het matras leggen? Zo’n matrasbeschermer speciaal voor op de lattenbodem? Maar verlies je wel het ademende effect.