17 Reacties

3 jaar geleden

Hoi, bij mij/ons is dit niet gevraagd. Heen en terug vlucht ook niet. Dubai was trouwens een overstap naar de malediven. Volgens mij kijken ze daar niet naar, wat ik wel weet is dat bijv intiem zoals knuffelen etc of een kusje geven in het openbaar niet mag. Dit had iemand van de bevolking ons verteld. Maar niet getrouwd zijn denk ik niet hoor. Er zijn zat mensen die gaan vriendje/vriendinnetje als ze dat allemaal moeten checken zijn ze lang bezig hoor haha. Trouwens voor het geval je het niet wist kijk even naar het Zika virus. En als je het wel weet, alsnog geniet van je babymooooon💫

3 jaar geleden

Ook mijn eerste gedachte.. lees je even in over zika en malaria. Neem anders even contact op met een reisvaccinatie centrum? Ongetrouwd in Dubai is voor westerse toeristen totaal geen probleem overigens.

3 jaar geleden

Dankje! Was je toen ook zwanger? Ik vind opzich het wel/niet getrouwd zijn geen probleem, maar dat ik tegen die tijd duidelijk zichtbaar zwanger ben (dus seks buiten het huwelijk) wel..

3 jaar geleden

Reactie op AmyAnoniem

Ook mijn eerste gedachte.. lees je even in over zika en malaria. Neem ander ...
We blijven inderdaad weg uit de malaria/zika gebieden! Kruger park en andere dingen in oost zuid-afrika slaan we lekker over! Kaapstad en omgeving moet malaria en zika vrij zijn, dus dan blijven we daar 🙂

3 jaar geleden

Vliegveld is niemandsland toch? Zolang je daar niet vanaf gaat lijkt het me geen probleem. Daarbij is het natuurlijk zo dat het niet op je voorhoofd staat. En paspoort zegt niet altijd iets. Ik ben getrouwd maar heb nog mijn paspoort van voor die tijd, staat het dus ook niet in.

3 jaar geleden

Ik ben nooit in Dubai geweest maar wel in verschillende andere Arabische landen, waar de wetgeving op de Sharia gebaseerd is. Mijn man is Arabisch, aan hem is wel eens gevraagd (toen ik zwanger was, toen we reisden met de kleine, maar ook daarvoor) of we getrouwd waren, maar die keren zijn op één hand te tellen. Als we dan beiden ja zeiden was dat voldoende, er is nooit naar een contract gevraagd ofzo (gelukkig want dat hebben we niet mee eigenlijk). Aan Westerse toeristen zonder Arabische achtergrond wordt het nooit gevraagd, echt nooit. En als wel, gewoon ja zeggen. https://nos.nl/artikel/2355833-emiraten-versoepelen-wetten-voor-ongetrouwde-stellen-alcohol En fijn dat jullie over zika etc hadden nagedacht al! Fijne reis!

3 jaar geleden

Je mag daar niet wonen en dan ongetrouwd zwanger zijn. Je mag als toerist zwanger met je partner gewoon gaan hoor

3 jaar geleden

Ik ben in december naar Dubai geweest, omdat we allebei een Europees paspoort hebben is er niks aan de hand. Ongetrouwd mochten wij ook gewoon in een hotel kamer slapen. Op het vliegveld is ons nooit wat gevraagd. Zou ook best raar zijn, want wie zegt dat degene met wie je reist ook de vader van je kind is? Gewoon lekker gaan nu het nog kan met zn 2e! Veel plezier!

3 jaar geleden

Een overstap op een vliegveld in Dubai zou toch geen probleem moeten zijn er gaan daar sowieso super veel toersisten naartoe maar als je in het vliegveld blijft voor die paar uur is er niks aan de hand hoor

3 jaar geleden

Reactie op Hannelore13

Vliegveld is niemandsland toch? Zolang je daar niet vanaf gaat lijkt het me ...
Ik denk niet dat een vliegveld niemandsland is want daar worden juist bijv ook de customs en immigratiewetten van dat land heel sterk gehandhaafd. Maar als toerist met een overstap is er vast niks aan de hand..

3 jaar geleden

Dankjullie wel voor jullie berichten! 🌹

2 jaar geleden

Wij twijfelen ook om naar Dubai te gaan alleen je leest zoveel verschillende verhalen of het nu wel of niet kan ongehuwd..

2 jaar geleden

Reactie op Kelseytjuh

Wij twijfelen ook om naar Dubai te gaan alleen je leest zoveel verschillend ...
Kan gewoon, je mag daar alleen niet wonen en ongetrouwd zwanger raken. Je kan gewoon ongetrouwd en zwanger op vakantie!

2 jaar geleden

Reactie op Kelseytjuh

Wij twijfelen ook om naar Dubai te gaan alleen je leest zoveel verschillend ...
Is echt alleen als je daar woont. Dubai is een grote speeltuin voor toeristen (niet negatief bedoeld ik hou er wel van☺️) en dingen als alcohol etc. maar dus ook hotelkamers en weet ik veel wat zijn gewoon beschikbaar voor ongetrouwde stellen. Je kan alleen geen huis kopen. Ik ken heel veel mensen die daar ongetrouwd naartoe zijn gegaan

2 jaar geleden

Toen mijn mannelijke collega en ik een overstap misten, bleven we 24 uur in Dubai in een toeristisch hotel buiten het vliegveld. Ongetrouwd, samen een kamer gedeeld. Geen enkel probleem.

2 jaar geleden

Maar ook zwanger ongetrouwd? En lees ook dat er Zika is in Egypte en Dubai..... ben zelf totaal niet bang maar er is altijd wel een risico