13 Reacties

2 jaar geleden

Hier echt precies hetzelfde ritme en hetzelfde verhaal.. Lijkt hier de actieve slaap te zijn want mijn zoontje is dan niet echt wakker. Een speentje helpt bij hem vaak wel, maar de geluidjes blijven. Dus heb niet perse tips maar herken het volledig

2 jaar geleden

Ik heb geen tips maar ik herken dit wel! Bij ons zoontje precies het zelfde, onrustig huilerig etc. Had begrepen dat het kan zijn dat ze het koud krijgen omdat het rond 5 uur het koudste moment van de nacht is. Maar als ik hem bij me neem of een kruikje bij hem leg blijft hij ook onrustig 😫

2 jaar geleden

Jup! Hier vanaf de fles van 04.30/05.00 uur ook onrustig slapen!

2 jaar geleden

Reactie op Lieveheersbeestjes

Ik heb geen tips maar ik herken dit wel! Bij ons zoontje precies het zelfde ...
Misschien hebben ze tijd nodig om op te warmen? 😬 ik ga deze nacht ook eens een extra dekentje proberen..

2 jaar geleden

Schijnt heel normaal te zijn de eerste maanden - rond 05:00/06:00 onrust. Komt doordat het lichaampje dan op gang komt na zo'n 4 a 5 uur diepe slaap. De slaapcyclus wordt dan weer kort met meer lichte slaapmomenten, waar ze wakker worden van hun eigen bewegingen, krampjes, etc.

2 jaar geleden

In een ander topic werd deze afbeelding gedeeld door een forumlid die slaapcoach is. Het toont de slaapcyclus van een baby waarbij je kan zien dat het slaaphormoon (melatonine) afneemt en de cortisol (om de dag te beginnen starten) toeneemt in het tweede deel van de nacht. Dat zou verklaren waarom het tweede deel van de nacht vaak onrustig is, is dus normaal en zou moeten beteren op termijn. Ik vond dit zeer nuttig om weten vandaar dat ik het hier even deel

2 jaar geleden

Ook hier is het tweede deel van de nacht vaak onrustig, dus zeker herkenbaar

2 jaar geleden

Hier precies hetzelfde! Standaard om 04:45-05:00 wakker terwijl ze overduidelijk nog wel heel moe is (zodra je haar tut terugstopt valt ze direct in slaap). Echter is ze steeds om de 20-30 min wakker (tot je dus weer de tut terug stopt ;-)). Wanneer we haar bij ons in bed leggen slaapt ze direct door & moeten we haar wakker maken voor de fles van 7u.

2 jaar geleden

Reactie op BDR87

Hier precies hetzelfde! Standaard om 04:45-05:00 wakker terwijl ze overduid ...
Dit hebben wij precies zo 😉

2 jaar geleden

Reactie op Echo2

In een ander topic werd deze afbeelding gedeeld door een forumlid die slaap ...
Interessant ! Vanaf wanneer zou dit moeten veranderen dan? Omdat op ten duur kindjes wel ‘gewoon’ slapen tot 7 uur zonder onrust

2 jaar geleden

Hier slapen om 19:00 dan komt ze meestal om 2:00 en dan valt ze nog in slaap maar is dan 5:00 5:30 echt wakker en fles geven helpt niet. Ook deels onrustig in de nacht. Ik ben er maar mee geen dealen dat het zo is,

2 jaar geleden

Reactie op Echo2

In een ander topic werd deze afbeelding gedeeld door een forumlid die slaap ...
Deze afbeelding staat ook in het boek “baby in een droomritme”. Ik zou het boek wel aanraden, wij halen er de wakkertijden per leeftijd uit, tips mbt in slaap vallen en troosten, duur van slaapjes overdag om een juist dag/nachtritme te behouden enz. Eigenlijk alles over slapen.

2 jaar geleden

Herkenbaar, hier precies hetzelfde. Onze dochter (3.5 maand) gaat om 19.00 naar bed. Ze krijgt volledig live bv. Als wij om 22.00 naar bed gaan, krijgt ze een droomvoeding. Ze komt in de nacht nog 2x voor voeding, rond 01.00 en ergens tussen 3 en 4. Maar vanaf 5 uur is het ook spartelen, geluiden, scheetjes en een toestand ;-)