10 Reacties

2 jaar geleden

Gisteren bij het cb geweest. Bij ons bekend ook prut uitkomen. Bleek wildvlees te zijn, ziet er vergelijkbaar uit. Je kan de huisarts hiervoor bellen of afwachten tot je 1e afspraak met de 4 weken bij het cb en dit benoemen

2 jaar geleden

Sidenote. Het wordt aangestipt, wat pijnloos is, het huidje eromheen wordt een beetje grijzig en na 1 week moet het over zijn. Ze mogen 24 uur na aanstippen niet in bad. Verder geen schade in het verdere keven/ontwikkeling.b

2 jaar geleden

Ons kleintje had dit ook! Deden gaasje tussen luier en zn navel dat niet zn romper onderzat. Het bleek wildvlees is bij cb aangestipt hier reageerde hij totaal niet op en na 3 dagen waren de gaasjes schoon. Moet alleen wel eerste 24 uur droog blijven.

2 jaar geleden

Dank voor de reacties! Hadden jullie ook die roodheid die leek op een ontsteking? Wij bellen maandag dan even cb of we langs kunnen komen en houden het tot die tijd goed schoon.

2 jaar geleden

Ja was bij ons wel, het leek ook een dikkere cirkel rond zn naveltje. Had niet idee dat hij er last van hadden, lette wel op dat zn broekrand niet op zn navel drukte, was dit wel leek het roder.

2 jaar geleden

Wij moesten destijds de navel van onze zoon ontsmetten met hibidil. Maar die had geen wild vlees. Dus ik weet niet of je dit hiervoor mag/kan gebruiken

2 jaar geleden

Ons zoontje zijn navel genas ook niet zo heel goed. We hadden het advies gekregen om een week lang 3x per dag met alcohol te ontsmetten & goed langs binnen. Dus echt naveltje open doen & vervolgens sprayen met cytelium spray om uit te drogen. Na enkele dagen was het genezen. Anders moesten we het naveltje laten aanstippen.

2 jaar geleden

Ons zoontje had dit ook, geduld hebben en wachten tot je eerste CB afspraak. Niet aanzitten niet zelf ontsmetten of spul in smeren heeft onze kraamzorg op het hart gedrukt Het gaat nu stukken beter al over 1.5 week CB dus dan laat ik het beoordelen weer.

2 jaar geleden

Mijn zoontje heeft het ook (hij is 5 weken). Gister ben ik naar het cb geweest. Wij moeten de navel behandelen met keukenzout. Twee keer per dag schoonmaken met lauw warm water, een mespuntje keukenzout aanbrengen en 20 minuten laten inwerken. Daarna schoonmaken met lauwwarm water en goed laten drogen. Over drie dagen moet het er veel beter uitzien. Ik ben benieuwd. Als het daarna niet (genoeg) heeft geholpen gaan ze het aanstippen bij het cb.

2 jaar geleden

Bij ons zoontje ook vocht/troep wat aan z’n rompertje bleef plakken. Bij 4wk heeft het cb er niks aan gedaan, zou over gaan. Na 5wk kwam er een stulpje wild vlees naar buiten door het uitzetten van z’n buikje bij krampjes. Soms zat het zo aan z’n romper geplakt dat je het stuk trok en ging bloeden. Op advies huisarts met zalf gaasje en gaascompress afgeplakt. Daarna is het aangestipt en met een dag viel het wilde vlees eraf. Nu zie je nog een grijs/grauw randje maar komt er geen vocht oid meer uit de navel en is het droog. Ziet ernaar uit dat het keurig geneest. Verder hebben we er niks opgesmeerd of aan gezeten.