22 Reacties
3 jaar geleden
Dit zou een vorm van migraine kunnen zijn. Ik heb dit ook ineens eenmalig gehad tijdens mn zwangerschap, daarna is het gelukkig weggebleven! Hopelijk bij jou uit.
Wat betreft bloeddruk geen idee of het een oorzaak kan zijn
3 jaar geleden
Dit klinkt een beetje als oogmigraine. Komt door de hormonen van de zwangerschap.
Soiewso goed om deze klachten met de verloskundige te bespreken.
Ik heb dit zelf niet gehad maar een vriendin van mij wel.
Sterkte!
3 jaar geleden
Toen ik het begin las dacht ik rven aan floaters, dan zie je vage doorzichtige strengen en ik zie het vaak met soort lichtpuntjes erbij.
Maar verder lezende klinkt het toch als een soort migraine.
3 jaar geleden
Ik heb in de periode na m'n bevalling (toen ik borstvoeding gaf) vaak oogmigraine gehad. Vooral als ik onder de douche stond oid. Gelukkig zonder hoofdpijn achteraf.
Het is wat betreft je ogen onschuldig, maar er is natuurlijk wel iets wat het kan triggeren, dus misschien een teken om het rustiger aan te doen op bepaalde momenten. Succes 😘
3 jaar geleden
Oh jeez, migraine met aura.. ik heb daar heel veel last van, ook aan de medicatie. Nu door de zwangerschap geen last van gelukkig.. ik heb wel medicijnen gekregen die in het eerste trimester gebruikt mogen worden. Hoop voor je dat er ook medicijnen zijn die je later in je zwangerschap mag slikken! Want dat is klote joh!
3 jaar geleden
Reactie op sharrron
Oh jeez, migraine met aura.. ik heb daar heel veel last van, ook aan de med ...
O jee dat is echt niet leuk :( wist helemaal niet dat dit bestond zo zie je maar.. heb verder nooit zoiets gehad dit is de eerste keer. Gelukkig is het nu afgenomen bij jou dat moet een verlossing zijn hopelijk blijft het zo!
Ik hoop dat het niet erger word en ik het niet vaker ga krijgen, ik heb nu lichte hoofdpijn niet zoals toen (AFKLOPPEN) jij ook veel sterkte ermee:)
3 jaar geleden
Reactie op Mirthe291021
Ik heb in de periode na m'n bevalling (toen ik borstvoeding gaf) vaak oogmi ...
O wat sneu zeg, ja je hoort dat vaker het door de warmte of iets in de douche dat mensen dit soort dingen ervaren. Gelukkig geen hoofdpijn.
Ja iets vaker een middag dutje doen met mijn kleine meid dan maar. Dankwjel 😘
3 jaar geleden
Reactie op lorin02
Pff niet leuk hoor en wat raar zeg dat dit zo eruit komt met zwangerschappe ...
Migraine is een aandoening die getriggerd kan worden door hormonen. Dus als je er nooit last van hebt kan het ineens opspelen. Heb je er last van kan het ineens weggaan.
Ik had migraine als kind vanaf een jaar of 6. En het goede nieuws is dat je er dan nog over heen kan groeien door de hormonen in je puberteit. In mijn geval is dat gebeurd.
Veel sterkte! Het is zo akelig
3 jaar geleden
Jep, migraine…😩 Dit heb ik vroeger ook regelmatig gehad. De laatste jaren gelukkig nog maar heel af en toe. En nu tijdens mn zwangerschap nog helemaal niet. Bij mij hielp het altijd wel om paracetamol in te nemen zodra ik die flitsen in mn oog kreeg. Dat onderdrukte de hoofdpijn meestal best goed. Maar ik zou inderdaad maar even overleggen met je verloskundige of dit voor jou ook een optie is.
3 jaar geleden
Reactie op Meertje_
Jep, migraine…😩 Dit heb ik vroeger ook regelmatig gehad. De laatste jaren ...
Jeetje wat een gedoe 😔 Ik heb de vorige keer direct paracetamol genomen en ik had lichte hoofdpijn erna dus ik was heel erg blij dat het daar bij bleef 😊 ga ik nu ook zeker doen mocht het nog een keer voorkomen
3 jaar geleden
Ik heb dit deze zwangerschap ook vaak.. deze week 3 keer een aanval gehad. Ook midden in de supermarkt waardoor ik niet meer kon autorijden met mijn dochter 😩. Ik heb nu pillen er voor gekregen maar die mag ik alleen in nood nemen omdat het liever niet voorgeschreven wordt voor zwangeren..
afgelopen keer nam ik paracetamol hoge dosis magnesium hier door werd het niet minder maar trok het wel iets sneller weg.
Strekte!
3 jaar geleden
Mocht je het nog niet proberen gember kan in sommige gevallen ook helpen. Dit is iets vanuit de oosterse geneeskunde. Hoe zij dat doen:
https://www.praktijk-wiyo.nl/gember-wondermiddel-migraine-gewrichts-en-spierpijn-en-misselijkheid/
En met bronvermelding dat het werkt:
https://www.sohf.nl/nutrienten/gember
3 jaar geleden
Als je niet eerder bekend met migraine zou ik er niet zomaar vanuit gaan dat het migraine is.
De oorzaak kan ook in het oog liggen. Ik werk zelf in de ooggezondheid en flitsen zien in combinatie met vlekjes is reden om naar de gezondheid van de ogen te laten kijken (dus in het oog naar het netvlies en het glasvocht). Dit kan via een optometrist deze vind je bij enkele opticiens in dienst of via de huisarts. De opticien zelf meet alleen sterkte voor een bril of lenzen en kan dit niet.
Ik wil je niet bang maken maar loop je er te lang mee rond en het is iets met je netvlies of glasvocht kunnen de gevolgen onherstelbaar zijn.
3 jaar geleden
Wat vervelend! Dit klinkt inderdaad als een migraine. Helaas heb ik die ook tijdens de zwangerschap nog regelmatig. Stil liggen in een donkere kamer is het enige wat werkt en als het echt niet anders kan dan neem ik sumatriptan (op recept van huisarts, ipv mijn reguliere medicatie). Ze zijn er erg terughoudend in omdat er weinig onderzoek naar is gedaan. Maar als ik het niet neem ben ik zo een week verder met hoofdpijn/migraine/misselijk. Ik ga nu ook naar acupuncturist, maar effect daarvan moet nog blijken. Bespreek het sowieso even met je huisarts. Want een migraine hoofdpijn kan echt heel heftig voelen; je pijncentrum in je hersenen wordt overbelast, het is dus absoluut geen gewone hoofdpijn maar een neurologisch verschijnsel/aandoening. Sowieso rustig aan doen wanneer je die flitsen ziet. En probeer eens te letten of je eerder ook nog andere symptomen merkt, zoals aparte smaak in je mond, tintelingen, gevoelloosheid. Hoe eerder je kan rusten hoe beter. Sterkte