76 Reacties
één maand geleden
Reactie op Evaa
Rond 15/18 maanden is er ook weer een slaapregressie. Bij ons zoontje duurd ...
Bedankt voor deze opbeurende woorden 🤣😅
één maand geleden
Hier is t met 15 maanden nog rustig, maar ik houd na het lezen van deze berichten mn hart vast. Het is hier wel enorm zwaan kleef aan. Overal waar ik ga volgt ze me en trekt dan aan mn broek met het daarbij horende gejengel.
Het eten is al wel weken een drama. Meer mama's die dat herkennen?
één maand geleden
Reactie op bdbn93
Hier ook al weken tussen 5 en 6 wakker. En dan weer verder slapen gebeurt n ...
Zo zo zo herkenbaar. Hier ook een oudere zus. Halen alles uit de kast om de jongste te laten slapen. Standaard tussen 4:00 en 5:00 dramaaaa
één maand geleden
Nou, ik zit nog steeds te wachten op alles wat hier beschreven wordt. Hij is nu 14,5 maand. Heb een paar nachten gehad dat hijnhelemaal overstuur was, maar toen ook duidelijk buikpijn. Dus we proberen nu te achterhalen wat dit heeft veroorzaakt.
Voor de rest is het zo'n leuk kind. Hele dag bezig om allemaal geluidjes na te doen: van hoesten en boeren, tot het geluid van de stofzuiger. Hij wijst het eerst aan en gaat daarna brommen. En juist niet de dingen die we hem aanleren haha. Wat doet de poes? Stilte. Wat doet de hond? Stilte. Wat doet de kip? Stilte. Vervolgens pakt hij een auto: maakt allemaal auto geluiden. Hij probeert ook allemaal woorden te zeggen en (baby)gebaren te maken.
Blijkbaar is deze sprong erg vermoeiend, want hij slaapt veel meer dan anders. Meestal is hij tussen 7.30 en 8 uur wakker. Maar als hij eerder wakker is is hij nog zo moe. Dan valt hij met de fles weer in slaap en slaapt dan zo weer door tot 9.30 uur of langer. Om 12uur wil hij dan echt weer maar bed en slaapt dan zo 2 uur, ipv het standaard 1,5 uur. Dus hier hoor je mij nog niet klagen! Ik vind alles wat hij nu weer doet en kan superleuk!
één maand geleden
Reactie op Annemarije82
Hier is t met 15 maanden nog rustig, maar ik houd na het lezen van deze ber ...
Jaaaa! Eten gaat nu weer wat beter maar was weken een draaamaaaaa.. sinds drie dagen weigert ons zoontje zijn dutjes overdag. Zowel zijn ochtend als zijn middag dutje.. alles al geprobeerd en niks werkt 😢 hij is wel echt heel moe maar slapen ho maar.. ‘s nachts slaapt hij gelukkig wel goed door maar is vaak heeeel vroeg wakker omdat we hem wel eerder op bed moeten leggen ivm oververmoeid 🥹 het is een fase.. 😬
één maand geleden
Wij hebbben er nu pas last van kan dat ? Volgende week 16 maanden. Ineens huilen als we m in bed leggen, 16 maanden lang niet gedaan
één maand geleden
Reactie op Lisa1024
Jaaaa! Eten gaat nu weer wat beter maar was weken een draaamaaaaa.. sinds d ...
Hier precies zo (behalve het eten dan, dat is nog nooit een issue geweest). De kleine man is net begonnen met los lopen deze week en sindsdien moeite met dutjes overdag en in de ochtend vroeg wakker worden.
één maand geleden
Het eten gaat hier ook weer wat beter en nog geen nachtelijke drama's. Ze slaapt nog steeds goed. Wel hebben we de afgelopen week ons eerste echte griep ervaring gehad. Dagenlang tussen de 38° en bijna 40° koorts en heel veel snot. Was wel even spannend. Gelukkig bestaan er zetpillen en die down wat ze moeten doen. Nu begint t vermesten weer, want ze is best wat gewicht kwijt.
één maand geleden
Nou... Elke dag minstens 2-3 mega driftbuien, vanaf een uur of 16.00 drama en eten wil hij niet. Heel veel nabijheid wel. Is deze week ziek geweest maar gelukkig weer beter. Het gedoe begon daarna. Dus ik hoop dat hij zich gewoon nog niet fit voelt en het over een paar dagen voorbij is, want zo'n sprong duurt wel ff 😅😅
21 dagen geleden
Reactie op Solanum
Nou... Elke dag minstens 2-3 mega driftbuien, vanaf een uur of 16.00 drama ...
Oh hier precies zo. Hele week ziek geweest met hoge koorts en sindsdien is t drama. Fijn zo in december waarin iedereen verwacht dat je op verjaardagen en feestjes bent.
Bij iedere driftbui is t mantra: Denk aan leuke dingen, Denk aan leuke dingen 🧘♀️