16 Reacties

2 jaar geleden

waarom wil je oordruppels hebben? lijkt mij een reden waarom die dat niet voorgeschreven heeft? Hier alleen oordruppels gekregen, dan wel antibiotica, als zijn oor langer dan een bepaalde tijd nat was. Tegen de(eventuele )pijn zou ik gewoon een zetpil geven.

2 jaar geleden

Wat heeft de arts voorgeschreven dan? Ik zou niet op eigen houtje druppels gaan gebruiken als de arts er bewust voor kiest om dat niet te doen.. ik veronderstel dat daar wel een reden voor zal zijn?🙈

2 jaar geleden

Omdat wij helaas een dokter hebben die niet snel medicatie voorschrijft, hiervoor moet je flink doordrammen. Hij heeft een opgezette keel, opgezette klieren en rode oren van binnen. We zijn in een week al twee keer geweest. Mijn zoontje krijst het elke nacht uit van de pijn al een hele week lang. De dokter zegt dat we gewoon even erdoorheen moeten komen. En het bedje maar hoger moeten zetten. Als moeder wil je niet je zoontje zo zien dus ga je zelf kijken naar andere opties. Vandaar mijn vraag of deze oordruppels werkend effect hebben.

2 jaar geleden

Reactie op mamavanidrislouay

Omdat wij helaas een dokter hebben die niet snel medicatie voorschrijft, hi ...
wees blij dat hij niet snel medicijnen voor schrijft....sommige medicijnen en antibiotica wil je niet te vaak gebruiken... Vraag je dokter expliciet naar de reden waarom hij dit niet wil uitschrijven.... waarschijnlijk is 1 van de redenen dat antibiotica bv niet helpt bij virussen... jr geeft aan dat hij tegen een oorontsteking aan zit.. dus nog niet heeft? wellicht is de reden dus dat medicatie gewoon geen nut heeft....

2 jaar geleden

Reactie op mamavanidrislouay

Omdat wij helaas een dokter hebben die niet snel medicatie voorschrijft, hi ...
Teveel medicatie is niet zo goed voor zo een kleintje, dat hij niet snel medicatie voorschrijft is op zich niet slecht of abnormaal 🙈Al eens overwogen om bij een andere arts te gaan? Lijkt wel alsof je niet tevreden bent van deze. Ivm de druppels: heb ik zelf geen ervaring mee🙈

2 jaar geleden

Reactie op Echo2

Teveel medicatie is niet zo goed voor zo een kleintje, dat hij niet snel me ...
Dat ben ik inderdaad aan het overwegen aangezien ik niet tevreden ben met de dokter waar we nu zitten.. maar de overstap naar een nieuwe dokter die ik niet ken vind ik ook spannend 🙈. Maar we zijn nu al zo lang aan het tobben met ons zoontje van hoesten al drie maanden, slijm al drie maanden, krampjes en nu dit en telkens wordt er door de dokter geen actie ondernomen. Dus ik ga me er toch eens in verdiepen.

2 jaar geleden

Spiegel opbouwen van zetpillen - deze kun je langere tijd gebruiken… zoutoplossing neusspray… Niet te snel andere medicatie gebruiken, eerste jaar is baby bijna non stop ziek en tegen virussen werkt medicatie niet… ook veel van drogist heeft geen bewezen werking zoals bijv hoestdrank- daarom schrijft arts dit nooit voor.. Niet bekend met de druppels.. Succes!!

2 jaar geleden

Als KNO-patiënt vanwege chronische oorklachten (al vanaf klein kind) zou ik geen oordruppels van de drogist gebruiken. Oordruppels zijn als het echt nodig is prima en als je echt de goede voor de situatie hebt dan werkt het, maar ze hebben ook echt wel nadelen. Denk niet dat die druppels goed gaan helpen tegen een eventuele ontsteking en oordruppels zijn best vervelend qua gevoel bij inbrengen en vaak even laten zitten. Grote kans dat dat al enorme strijd is. Snap dat je iets wilt doen en oorontstekingen zijn enorm pijnlijk, maar paracetamol zou ik liever aanraden dan druppels die iedereen kan krijgen. Ook goed neus openhouden met neusspray! Als ze echt nodig zijn dan gewoon de juiste uit de apotheek.

2 jaar geleden

Reactie op Nienetjuhh

Als KNO-patiënt vanwege chronische oorklachten (al vanaf klein kind) zou ik ...
Thanks voor je reactie! Dan ga ik ze niet gebruiken.

2 jaar geleden

Heb je al eens perdolan (paracetamol) geprobeerd? Is gewoon een siroop dat je geeft tegen pijn en koorts. Veel beterschap 💙

2 jaar geleden

Ons mannetje had anderhalve week geleden ook beginnende oorontsteking. Wij hebben dit op aanraden van ha gebruikt, heeft hem echt goed geholpen. Beter dan paracetemol hadden wij het idee.

2 jaar geleden

Reactie op Angelll

Ons mannetje had anderhalve week geleden ook beginnende oorontsteking. Wij ...
Zodra zn ergste klachten over waren ermee gestopt is echt voor kort gebruik ! Wel belangrijk om te weten.

2 jaar geleden

Reactie op Angelll

Ons mannetje had anderhalve week geleden ook beginnende oorontsteking. Wij ...
Zelfde hier! Ons dochtertje had dubbele oorontsteking en we moesten eerst dit 4-5 dagen gebruiken in combinatie met paracetamol ipv meteen antibiotica… werkte hier ook heel snel en goed!

2 jaar geleden

Misschien nog een ouderwets huismiddeltje wat ik als kind zelf vaak had gekregen: ui snipperen en in een scheutje olie bakken tot dat ze glazig zijn. Dan nog warm in een zakdoekje pakken en tegen het oor drukken (let op dat het niet meer heet is!) De warmte geeft wat verlichting tegen de pijn en de ui heeft een ontdekkingsremmende functie. Je zou het zakdoekje/pakketje ook nog met een haarband vast kunnen maken zodat het een tijdje (bv tijdens het slapen) blijft zitten. Geen idee of het echt helpt maar kan me als kind wel herinneren dat ik iig de warmte aangenaam vondt met 😄

2 jaar geleden

Reactie op SoLe

Misschien nog een ouderwets huismiddeltje wat ik als kind zelf vaak had gek ...
ontdekkingsremmende moet ontstekingsremmende zijn