7 Reacties
3 jaar geleden
Ik voel baby ook meer bewegen op m'n rechterzij maar dat komt simpelweg door hoe hij ligt (hij ligt links). Ik vind het ook het lekkerst op rechts maar word toch na verloop van tijd wakker door benauwdheid of extreem maagzuur - komt omdat je op rechts een flinke ader en je lever kunt platdrukken. Links ben je beter doorbloed.
3 jaar geleden
Verschilt bij mij eigenlijk heel erg per keer, ik lig wel meestal links, maar voor mn gevoel trapt ie eerder waar hij op dat moment ook ligt.
Dus je wat meer druk geeft van waar hij lag, net als dat ze nog weleens willen trappen waar je hand neerlegt bvb. 馃
3 jaar geleden
Theorie achter op linkerzijde liggen is:
Iets rechts van de aorta loopt de vena cava, de onderste holle ader. Wanneer je op je rug ligt zou je bolle baarmoeder deze kunnen afdrukken. Omdat aderen geen spierwand hebben zoals slagaderen, is de kans dus het kleinste wanneer je op je linkerzijde ligt. Zo is de bloedtoevoer naar je baarmoeder optimaal en krijgt je kindje optimaal zuurstof en voedingsstoffen.
Dat is de theorie.
In de praktijk heeft moeder eerder last van bloeddrukdaling bij op de rug liggen dan de baby, dus zal moeder al anders gaan liggen voordat de baby er iets van merkt.
Qua beweging is het erg afhankelijk van hoe je baby ligt en waar je placenta ligt. Mijn placenta ligt linksvoor, dus links voel ik de baby sowieso al minimaal. Wanneer ik op mijn rug lig, paar graden naar links (minimal left lateral tilt) met licht opgetrokken knie毛n, voel ik de baby w茅l goed. Op rechterzijde ook.
3 jaar geleden
Het verschilt bij mij, de ene keer voel ik haar zachtjes en de andere keer is ze opeens heel erg sterk. Het maakt dan niet uit hoe ik lig het wisselt volgens mij gewoon heel erg af. En wanneer ze met haar voetjes beneden ligt en haar hoofdje boven voel ik haar het slechts, wel voel ik men ribben dan goed pijn doen bij zitten en bukken.