10 Reacties
2 jaar geleden
Ik ben hier waarschijnlijk heel makkelijk in.. omdat het de 2e is.. maar ik ben zelf al wel 3 maand verkouden, en ook corona gehad en de oudste heeft ook continu een snotneus..
Voor mij is het ook geen reden om ze thuis te houden als ze zelf verkouden zijn, dus als je het aan mij vraagt gewoon lekker laten gaan!
2 jaar geleden
Ik sluit me aan bij de vorige reacties. Ik heb een zoontje op de opvang en mijn vriend werkt op een middelbare school.... Het is goed voorzichtig te zijn, maar ze gaat echt nog wel geregeld verkouden worden in haar leven.
2 jaar geleden
Ik zou zelf het wel doen en wel om de reden dat hij het anders ergens anders wel oppikt (zie anderen dat ook reageren). Maar: doe vooral waar je jezelf goed bij voelt! Afweer van een 5 maanden oude baby is natuurlijk wel al beter dan laten we zeggen 3 maanden. Maar niet zover als die van ons ;).
2 jaar geleden
Nou top dames, thanks voor de reactie. Ik zat inderdaad al met het idee dat ze het dan wel weer van een ander op zou pikken, maar me schuldig zou voelen als ze er wel ernstig ziek van zou worden bijvoorbeeld. Op een gegeven moment moeten ze toch echt een weerstand gaan opbouwen. Thanks dames voor jullie reactie/adviezen.
2 jaar geleden
Ik zou het gewoon laten doorgaan. RS-virus is bij volwassenen vaak niet eens echt merkbaar. Kan overal opgepikt worden idd.
Onze oudste is met 3 maanden opgenomen geweest met RS.
Hij was flink benauwd en had zuurstof nodig. Volgens de kinderartsen is dat niet vaak, en dat erger maar zeer zelden voorkomt.
2 jaar geleden
Hier was ik aangestoken door iemand die verkouden was en toen heb ik dus mn baby van toen 3 maanden aangestoken..
2 jaar geleden
De kleine van ons heeft blijkbaar rs gehad. De kinderarts zei al dat het zeldzaam is dat kinderen daarmee echt aan de beademing moeten, maar ik snap zeker je angst!
Ik denk dat het vooral ook goed is voor de weerstand van de kleine. Uiteindelijk kan je er niet overal omheen, maar doe vooral wat voor jou/jullie goed voelt
2 jaar geleden
Sluit me aan bij de reacties dat het wel gewoon kan. Hier hebben de kindjes vooral vaak opa & oma aangestoken (die zijn nu nog vaker ziek dan wij... oeps) en gebeurt het andersom ook. Ook nu met een tweede merk je dat je het echt allemaal niet tegenhoudt en dat die kleintjes nu inmiddels alweer zoveel meer kunnen hebben!
Enne extra hygiëne maatregelen kan nooit kwaad om de kans op besmetting te verkleinen 😉