13 Reacties
12 dagen geleden
Bij ons betalen alle ouders jaarlijks 150€ en dan geeft de ‘ouderraad’ namens alle ouders cadeautjes voor de leidsters’ verjaardag, kerst huwelijk etc. Voor kerst krijgen ze geld leuk ingepakt 🎁
12 dagen geleden
Hier is het ieder voor zich, wat je wilt. Toen me dochter op de kdv zat regelde de ouderraad iets tijdens de dag van de leidsters. Maar dan moest ik thuis iets knutselen met haar en dan maakte zij daar een schilderij of iets van. Geld werd van de ouders nooit gevraagd. Ik heb zelf alleen bij het afscheid iets gegeven en wanneer ze jarig is deed ik iets anders voor de leidsters.
12 dagen geleden
Nee, nooit over nagedacht eigenlijk. Wij geven (hebben ook een kleine van 3) nooit iets eerlijk gezegd.
12 dagen geleden
Handgeschreven kerstkaart met krabbel van kinderen erin voor op het kdv. Einde van het jaar geef ik wel een cadeautje. (Dat is dan altijd een kleinigheidje met een persoonlijke twist, mijn kids hebben vier leidsters op het kdv en mijn dochter nog twee op de psz, dus moet wel leuk blijven). Ik vind het fijn om deze hardwerkende professionals een blijk van waardering te geven op deze manier, maar dat is een persoonlijke keuze. Ik merk dat ik op ons kleinschalige kdv lang niet de enige ben!
12 dagen geleden
Bij dag voor de leidsters werd in september (achteraf) door de ouderraad een bijdrage gevraagd. Ik had toen zelf al iets kleins gegeven dus heb daar niet aan meegedaan.
Mn dochter was ook net jarig geweest dus "moest" ook al trakteren. Wat ik overigens bij dr eerste verjaardag alleen voor de leidsters deed. Vind dat zo'n onzin om geld uit te geven aan troep wat direct in de prullenbak verdwijnt 😂
Met kerst schrijf ik voor elke leidster wel een kerstkaartje.
12 dagen geleden
Reactie op eensolomama
Bij dag voor de leidsters werd in september (achteraf) door de ouderraad ee ...
Eten trakteren mag sinds vorig jaar niet meer bij ons kdv. In verband met het gezond eten beleid, helemaal goed wat mij betreft. Maar toen ging men dus ook plastic troepjes van de action etc trakteren. Lief bedoeld en soms ook echt wel leuk geknutseld, maar ik vind het ook onzin en vervuilend. Al die zooi die in de prullenbak verdwijnt. Ik heb dat aangegeven, en was blijkbaar de vierde die dat aangaf. Nu mag dat ook niet meer en ik vind het heeeerlijk makkelijk ook nog eens.
11 dagen geleden
Reactie op AmyAnoniem
Eten trakteren mag sinds vorig jaar niet meer bij ons kdv. In verband met h ...
Ik ben jaloers, ik word ook een beetje kriegel van de meuk waar mijn kinderen mee thuis komen. Het wordt in het beste geval gesloopt met 1 keer spelen, maar meestal slingert het rond en wordt er niet naaar omgekeken en dan gooi ik het weg. Met dubbel gevoel, want zonde, maar het is ook echt troep die dus geen functie heeft en waar we niet op zitten te wachten.
Als mijn kinderen jarig zijn (ze zijn in de zomervakantie, vlak na elkaar jarig) trakteren we een cadeau voor alle kindjes op het kdv. We hebben bijvoorbeeld een mooi voorleesboek gegeven en zo’n houten taart met bordjes voor in het speelkeukentje op het kdv. (Ik check wel altijd met de leidsters waar er behoefte aan is.)