8 Reacties
3 jaar geleden
Ik doe op het kdv waar ik werk regelmatig de rondleiding, ik zeg altijd tegen nieuwe ouders: ik kan nog zo'n mooi praatje houden, maar je moet kiezen voor het kdv met het fijnste gevoel. Je brengt je grootste bezit weg dus moet je er op je gemak voelen. Gevoel is voor mij dus het belangrijkste!
Verder zijn openingstijden natuurlijk ook belangrijk, het moet wel bij jullie werkschema passen.
3 jaar geleden
Wat fijn dat jullie dat kunnen afspreken! Ik heb me ingeschreven bij 2 KDV, want de rondleiding doen ze pas als er plek is 😅 ik vond het zelf belangrijk dat er iets met tuin is met groen, de openingtijden, mogelijke flexibiliteit en halve dagen mogelijkheid. Ook las ik ergens even navragen of luiers en hapjes inbegrepen zijn en of je eigen mee kan geven. Ik wens je veel plezier bij de rondleidingen!
3 jaar geleden
Openingstijden
Prijs per uur/dagdeel
Tijden van wegbrengen/ ophalen
Dagritme van de kinderen
Activiteiten die met de kinderen gedaan worden
Eten/ drinken/ luiers bij prijs in of niet
Groepsgrootte
Beleid bij ziekte van leidsters, of er capaciteit is dat op te vangen
Wanneer een kind wel of niet kan komen (soms lijkt het of er bij voorbaat getemperatuurd wordt)
Hoe de kinderen slapen? (Binnen/ buiten, in lichte of donkere kamer)
Of ze elke dag buiten zijn
Beleid toegang/voorrang evt broertje/zusje in toekomst
3 jaar geleden
Wij hebben gekeken wat handig was (locatie/openingstijden) zodat het ook goed in ons dagelijks leven past.
Ook rekening houdend met verder rijden en betere openingstijden is wellicht niet per se beter voor je planning.
Wij hadden een heel goed gevoel bij de meest gunstige qua ligging.
Vonden het ook een pre dat ze dieren hebben (koeien, konijnen, kippen, geiten, katten, honden).
En gewoon een goede klik met de mensen die we spraken, als dat niet goed zit dan weet je al genoeg toch?
3 jaar geleden
Wij wisten het ook niet goed destijds. Maar dingen die je kunt vragen
Hoe zitten ze met het ritme volgen van babys? Of doen ze op schema?
Kunnen ze ook (als je bv geeft) borstvoeding (1extea portie) bewaren in de vriezer voor het geval dat?
Hoe zit het met eten als ze ouder worden, warm/koud middags? Welke dranken? Welk soort beleg?
Breng/haal tijden
Hoe gaan ze om met ziekte?
Mogelijkheden tot incidenteel dagen ruilen?
Wat voor educatieve programma's doen ze? (Bij ons volgen ze de themas van uk en Puk)
Is er een buiten? Gaan ze veel naar buiten?
Hoe werkt de communicatie met ouders gedurende dag? Verslag? Welke informatie krijg je? Als ze ouder zijn is dat minder relevant maar bij kleintjes is soms wel fijn weten qua voeding etc wanneer dat was!
Luiers meenemen? Of inbegrepen? Net zoals hapjes.
Welke hapjes geven ze op de opvang?
3 jaar geleden
Ik vind het belangrijk dat er schaduw is buiten. Ons kinderdagverblijf heeft een grote boom die de halve tuin van schaduw voorziet en dan hebben ze boven de zandbak nog een partytent. Bij een ander kinderdagverblijf hangt er in de hele tuin maar één tarp en verder spelen ze in de volle zon.
3 jaar geleden
Ik werk op een kinderdagverblijf en ik zeg altijd tegen de mensen die een rondleiding hebben: je moet zowel als je er bent en wanneer je het gebouw verlaat er een goed gevoel bij hebben en denken hier laat ik mijn kindje met een gerust hart achter.
Wat ik zelf fijn vind is dat wij kleinschalig zijn en maar een verdieping hebben. Onze groep is heel huiselijk , dit trekt ouders vaak aan. Ook is het fijn als je al een ‘klik’ voelt met de pedagogisch medewerkers die er werken. Bv door een praatje te maken met ze.