21 Reacties

vorig jaar

Bij de buren vertellen dat dit gebeurt en vragen of ze het jullie laten weten als er een pakket is?

Reactie op DTuMa

Bij de buren vertellen dat dit gebeurt en vragen of ze het jullie laten wet ...
Wij wonen in een straat met meer dan 600 adressen. Het wordt overal afgegeven, kan best 10+ min lopen zijn, helaas dus geen vaste buren. Onze naaste buren zijn idd al op de hoogte.

vorig jaar

Geen idee hoor, maar kan je niet vragen aan familie of ze eventuele cadeaus adresseren aan jou of je man ipv dochter? Voor nu maar even n paar briefjes in de brievenbussen doen van de buren met de vraag of iemand wat gehad heeft? Dat het misgaat met PostNL en of ze het kunnen laten weten indien ze iets ontvangen hebben op naam van je dochter. Irritant is het wel zeg! Gedoe!

vorig jaar

Misschien de buren vragen het te melden als er een pakket ligt? Geen track en trace meesturen omdat je oud bent is natuurlijk heel gek..

vorig jaar

Reactie op 🍋 SunflowerApplepie 🍋

Wij wonen in een straat met meer dan 600 adressen. Het wordt overal afgegev ...
Als er bij mij al een tijdje een pakket zou liggen van iemand zou ik diegene op de hoogte stellen. Vreemd dat de buren dat niet doen, ligt bij hen ook maar in de weg Verder zou ik dit ook met familie delen, bijv met de vraag of ze het pakket op jouw naam willen zetten met een tav je dochter VOORNAAM ACHTERNAAM MAMA tav voornaam dochter En dan adres Dan komt het wel in jouw app Familie kan ook zelf track&tracé bewaren en checken of er iets geleverd is. Als zij het als verrassing willen sturen is dat heel lief, maar helaas is PostNL erg slordig.

Reactie op Littl-one

Misschien de buren vragen het te melden als er een pakket ligt? Geen track ...
Ze krijgen vast een track en trace code bij het verzenden maar ze doen er niks mee. Digitale dingen moeten ze niks van hebben.

vorig jaar

PostNL kan niet meedenken omdat het de verantwoordelijkheid van de verzender is om de ontvanger op de hoogte te stellen. Dat is heel frustrerend maar je kan niet van een gigabedrijf verwachten dat ze in dit soort kleine situaties maatwerk leveren. Dus laat dat stukje los. Wat je wel kan doen: je familie leren hoe je een track en trace doorstuurt en inderdaad duidelijk adresseren op jouw adres. Dan komt het als het goed is in de app te staan.

vorig jaar

Gaat de postnl app ook niet op adres? Ik zie op mijn postnl app ook als er post komt van mijn vriend of voor onze zoon namelijk.

vorig jaar

Misschien ook nog een sticker op de deur dat pakketjes niet bij buren afgegeven mogen worden?

vorig jaar

Bus bij de voordeur zetten waar ze het in kunnen doen?

vorig jaar

Krijgen ze geen verzend bewijs mee dan ? Als ik een pakketje opstuur krijg ik een bewijsje mee en daar staat ook het nummer op.. ( bpost)

vorig jaar

Hebben jullie een voortuin ? Er bestaan speciale pakketboxen daar kunnen bezorgers pakket in doen en alleen met een sleutel kan je het er weer uithalen.

vorig jaar

Ik denk dat de enige beste optie toch is om je familie te leren dat het belangrijk is om de track & trace code te bewaren! En dus naar jullie door te sturen. Het is logisch dat post nl niet kan helpen zonder track en trace.

vorig jaar

Reactie op Solanum

PostNL kan niet meedenken omdat het de verantwoordelijkheid van de verzende ...
Ze mogen geen pakjes afgeven bij de buren zonder toestemming. Dat is geen maatwerk, maar eigelijk gewoon heel logisch 🙈 Los van of er wel of geen track en trace aanwezig is.

vorig jaar

Reactie op Mama0823

Ze mogen geen pakjes afgeven bij de buren zonder toestemming. Dat is geen m ...
Dat klopt niet, tenzij je voorkeuren hebt aangegeven in de app doen en mogen ze dat wel. Zie https://www.postnl.nl/klantenservice/niet-thuis-bij-bezorging/pakket/

vorig jaar

Reactie op Solanum

Dat klopt niet, tenzij je voorkeuren hebt aangegeven in de app doen en moge ...
Excuus, ik zie staan dat TS die voorkeur dus wel heeft ingesteld 🙈

Reactie op steef448

Gaat de postnl app ook niet op adres? Ik zie op mijn postnl app ook als er ...
Ah wat handig! Zou kunnen, maar ik zie de post van mijn vriend nooit in de app staan. Wij hebben wel een andere achternaam.

Reactie op Mama0823

Misschien ook nog een sticker op de deur dat pakketjes niet bij buren afgeg ...
Dat is inderdaad een optie. Echter komen bezorgers hier vaak niet eens aan de deur maar leveren ze het direct bij een buur af die voor de hele buurt dan aanneemt. Maar is best een idee!

Reactie op Angelll

Hebben jullie een voortuin ? Er bestaan speciale pakketboxen daar kunnen be ...
Ga ik naar kijken. We wonen midden in de stad aan een hele drukke straat. Ik weet niet of het dan handig is of juist weer diefstalgevoelig. Maar kan altijd even onderzoeken! Bedankt voor de tip, ook @queXan

Reactie op JetaxLeo

Krijgen ze geen verzend bewijs mee dan ? Als ik een pakketje opstuur krijg ...
Vast wel. Deze generatie is daar niet meer zo mee bezig. Allemaal 70+