12 Reacties
2 jaar geleden
Je hoeft nooit medicatie te geven voor koorts hoor! Zetpillen/paracetamol is inderdaad voor onrust en als je het idee heeft dat je kindje pijn heeft en mogelijk op te lossen valt met een zetpil/paracetamol. Dus ik zou zeggen probeer het, dan kan je in ieder geval iets uitsluiten.
Reageert hij er niet op dan weet je in ieder geval dat het niks met pijn te maken heeft en als hij wel stuk rustiger is dan weet je dat er even iets niet lekker zit in zijn lichaampje.
2 jaar geleden
Reactie op Aphrodite
Je hoeft nooit medicatie te geven voor koorts hoor! Zetpillen/paracetamol i ...
Daar ben ik het toch niet volledig mee eens hoor..
Als hij er niet op reageert dan heeft het niks te maken met pijn? Dus als hij rustiger wordt van perdolan dan zal hij sws wel pijn hebben? Dat klopt toch gewoon niet.
TS , als je denkt dat er medisch iets niet goed zit maar er geen koorts of dergelijke is dan zou ik niet zomaar perdolan geven maar eerder eens langs de huisarts langsgaan.
Er kunnen verschillende oorzaken zijn voor het slecht slapen. Hier is dat momenteel ook een probleem, ik begrijp echt hoe zwaar en moeilijk het kan zijn. Vooral omdat je soms gewoon niet weet wat er juist aan de hand is, dat maakt het er zeker niet gemakkelijker op. Het kan ook gewoon een slaapregressie ofzo zijn... dat kan ook onrust geven bij het slapen.
2 jaar geleden
Reactie op Echo2
Het is soms heftig he..
Ik denk dat het belangrijk is om te weten wat de r ...
Denk dat je het laatste stukje hebt gemist? TS geeft aan dat ze denkt dat het misschien tandjes zijn die pijn en onrust geven, daar mag je zeker wel paracetamol voor geven, ook https://www.24baby.nl/baby/gezondheid/tandjes-baby/
@TS, ook zonder koorts kunnen er redenen zijn om paracetamol te geven. Uiteraard altijd met voorzichtigheid en mate en merk je geen verschil dan natuurlijk stoppen. Voor tandjes kun je evt ook nog iets als Dentinox proberen of iets anders hier voor bedoeld met lidocaine erin, dit is een plaatselijke pijnstilling.
2 jaar geleden
Reactie op Echo2
Daar ben ik het toch niet volledig mee eens hoor..
Als hij er niet op reag ...
Ts zegt dat baby mogelijk last heeft van tandjes. Wij hebben soms ook bij veel onrust, huilen, rode wangen een zetpil gegeven en daar werd toen duidelijk op gereageerd. Vaak een paar dagen daarna was de tand er door. Ze heeft het idee dat haar kindje pijn heeft dan is mijn mening dat een zetpilletje geven het proberen waard is. Ik ben het er mee eens om voor alleen onrust op deze jonge leeftijd niet nodig is om zomaar zetpil te geven. Er zijn zoveel factoren wat onrust kan veroorzaken op dit moment.
2 jaar geleden
Ik zou even telefonisch contact hebben met de huisarts en vragen of je hem eenmalig de perdolan mag geven om pijn uit te sluiten. Een kindje kan zonder koorts wel pijn hebben. Mocht de onrust blijven zou ik wel stoppen met de perdolan, dan ligt de oorzaak dus ergens anders en is t onnodig om zijn lever te belasten met medicijnen.
2 jaar geleden
Als je kindje pas 5mnd is dan kan hij goed nog in de slaapregressie zitten hoor. Ik snap dat dat heel heftig is en je er moe van bent (zit er hier zelf nu ook middenin, elke 2u voeden, wakker, korte onrustige slaapjes etc) maar ik zou me er eerlijk gezegd zelf niet okay bij voelen om dan paracetamol oid te geven. Ja, dan slaapt je kindje misschien een aantal uur rustiger, maar daar is het natuurlijk niet voor bedoeld. Je zegt tandjes, misschien, is wel vroeg. Maar als je kindje overdag nergens last van heeft dan denk ik niet dat onrust 's nachts dan met tandjes te maken heeft toch. Het klinkt op mij veel meer als een slaapregressie en die eerste kan echt wel 6 weken aanhouden!! Ik zou het even met je huisarts overleggen voordat je medicatie geeft en eventueel voor jezelf even wat hulp inschakelen hier en daar dat je wat bij kunt slapen. Die slaapregressies zijn heftig en vermoeiend, er komen er nog heel wat aan in de eerste twee jaar 😅 Wat bij mij hielp was toen ik er veel over ging lezen en daardoor de achtergronden ervan beter begreep.
2 jaar geleden
Hoi hoi, onze dochter kreeg haar eerste tandjes bij 3 maanden. Nu bijna 6 maanden en tandje nummer 3 en 4 doen hun intrede. Dat gaat hier ook gepaard met om de 2u willen drinken snachts. Tandjes doen pijn en bv geeft verlichting, ook al is het maar eventjes sabbelen. Heel herkenbaar!
Merk je dat je zoontje overdag op alles wilt bijten? En dan specifiek naar 1 kant het speeltje duwt? Ook kan je eens met je vinger voelen over het tandvlees, als het ribbelig voelt is het tandje inderdaad aan het door drukken. Kan een paar weken duren voor het tandje er helemaal doorheen is... Als je zoontje echt overstuur en zo pijn heeft van zijn tandjes zou ik hem wel paracetamol durven geven hoor.
Sterkte! Hier ook een gesloopte mama, je bent nooit alleen. Alles is een fase 🤪🫠😭
2 jaar geleden
Reactie op Echo2
TS: hoe gaat het intussen?
Hey hey ! Ondertussen na heel veel voelen hebben we dus wel echt effectief gevoeld dat zijn tandje er bijna uit is ! Ook al super goed te zien. Dus het waren effectief de tandjes. & JA ! Niet 1 maar 2.. dus dar verklaart echt enorm veel.
Dankjulliewel voor jullie super goede tips !
Ik had dus wel 1x eens perdolan toegediend & was hij meteen rustig van & sliep zo goed.
Sinds gisteren gaan de nachten precies terug wat beter ( zonder perdolan )
Dus misschien is het zwaarste gedeeld van de tandjes wel al voorbij.. ?