8 Reacties

Feit dat hij niet praat maakt hem natuurlijk nog gefrustreerder.. en ineens angst voor veel dingen zoals als je hem optilt.. ik snap dat dit een fase is en ze emoties en fantasieën ontwikkelen nu maar godddd hoe lang duurt dit??????

gisteren

Heb je al eens gekeken naar iets als autisme? Volgens mij stellen ze op deze leeftijd nog geen officiele diagnose, maar zijn er zeker wel tekenen te zien. https://www.autismejongekind.nl/vroege-kenmerken-van-ass/ Dit hoeft natuurlijk niet bij jouw kindje get geval te zijn, maar mocht het wel zo zijn dan kan je dit wellicht helpen om met het gedrag van je kindje om te gaan

gisteren

Oh ja hebben wij ook. Wij hebben als tip gekregen meer op een positieve manier benaderen. Dus ipv nee niet meer auto's gooien. Zeggen auto's zijn om mee te rijden. Die van ons maakt de zijn zelfs af nu. En gaat echt een stuk beter. Hij krapt soms ook. Dan zeggen we auw lief doen. Die maar aaien etc. Of kusje geven. We leren hem nu ook sorry zeggen net een kusje of knuffel of high five. Wij laten hem nog wel middag slapen wat hem veel frustratie scheelt en we hebben een schommelstoel waar hij dan knuffelen in slaap valt. Papa legt hem wel gelijk in bed, maar met mama is het even extra aandacht. Mama is meer werken dan papa. Dus dat zijn dan ook onze momenten en daar neem ik het ook van. In de nacht als hij wakker word probeer ik hem liggend te knuffelen en te sussen. Als dat niet werkt gaan we terug in de stoel tot hij slaapt. Hopelijk heb je hier iets aan

Reactie op Paulinex93

Heb je al eens gekeken naar iets als autisme? Volgens mij stellen ze op de ...
Hi, ja ik herken hem hier niet in, behalve bepaalde stukjes maar dat kan ook bij deze fase horen nu.

gisteren

Reactie op Paulinex93

Heb je al eens gekeken naar iets als autisme? Volgens mij stellen ze op de ...
Waarschijnlijk goed bedoeld, maar zou hier nu niet direct aan denken. Er is in korte tijd veel gebeurd. Hij is net grote broer geworden en is geopereerd. Hij hoort waarschijnlijk opeens een stuk meer, wat ook meer prikkels oplevert. Kan me heel goed voorstellen dat al die veranderingen flink wennen voor hem zijn.

gisteren

Reactie op DaniBeer

Waarschijnlijk goed bedoeld, maar zou hier nu niet direct aan denken. Er i ...
Eens, alleen ik heb genoeg gezinnen gezien waarbij een kind met autisme helemaal niet goed 'behalndeld' wordt. Dat er te weinig gekeken wordt naar de behoeftes en beperkingen van een kind met autisme. Waar door het kind alleen maar meer vastloopt.

gisteren

Hi, ja ik herken hem hier niet in, behalve bepaalde stukjes maar dat kan oo ...
Ah top! Dan heb ik hieronder inderdaad al een paar goede tips gelezen
Van de operatie kunnen ze tijdelijk ander gedrag vertonen. Ligt aan de aard van het kindje hoe lang dat duurt. Denk dat de combinatie met een zusje het verergert. Na zo'n operatie kunnen ze het gevoel hebben controle kwijt te zijn, angst om alleen te zijn etc.