24 Reacties
4 weken geleden
Ik wil binnenkort me gaan ori毛nteren op een eenpersoons bed. Mogelijk een vloerbed. Maar voorlopig ligt het meisje nog heerlijk in een ledikant en heb ik ook niet het idee dat ze perse behoefte heeft aan een volgend bedje. Ze slaapt ook nog in een slaapzak en dat vind ze voor nu nog prima. Maar als we overstappen dan zal het wel echt gelijk naar een bed zijn, met valhekje uiteraard.
4 weken geleden
Reactie op Caroline_
Komen ze bij jullie niet honderd keer uit bed? Dat is de reden dat ik nog t ...
Onze dame maakte er een feestje van elke keer kroop ze eruit en ging zitten spelen. Snel bed weer terug gebouwd naar ledikant, ze was toen twee jaar. Onze zoon is nu 4,5 en komt pas sinds een half jaar zelf uit z'n bed. Hoe verschillend kunnen kindjes zijn 馃槈
3 weken geleden
Ik zou gewoon eenpersoons doen. Hebben een peuterbed gehad vond het echt geldverspilling. Petit amelie en veel soortgelijke bedden zijn tot 50 kg. Kun je er zelf niet eens lekker bij gaan zitten of liggen als het een keer nodig is. En als je denkt dat valt wel mee: vanaf 70 kg breken de planken 馃槄
3 weken geleden
Ik lees mee want onze dochter is vandaag uit haar ledikant geklommen en op haar hoofd gevallen..
3 weken geleden
Reactie op Littl-one
Aanleren hoe Ze Moet klimmen.. Desnoods 10x oefenen.. 馃檲
Ja, of iets aan de andere kant neerzetten waar ze op kan staan. Maargoed, het hele idee van een ledikant is dat je er niet uit kan. Als ze eruit kunnen klimmen kan ja naar mijn idee net zo goed naar een peuterbed. Of zie ik dat verkeerd.
3 weken geleden
Reactie op Sannemarianne
Ja, of iets aan de andere kant neerzetten waar ze op kan staan. Maargoed, h ...
Zou zeker overstappen op een groot bed. Je vergeeft het jezelf niet als ze er iets aan overhoudt nu je weet dat ze eruit kan. Hoe oud is ze?
3 weken geleden
Reactie op Sannemarianne
Als ze nog prima slapen maakt het niet perse uit. Je kan ze ook prima leren er in en uit klimmen. Mijn dochter van 1,5 deed dit ook een half jaar lang. Toen 2 werd hebben we een groot bed gedaan. Met een klein hekje er voor, zodat ze toch nog een beetje beschermd was tegen vallen.
3 weken geleden
Reactie op NumberTwoOnTheWay
Zou zeker overstappen op een groot bed. Je vergeeft het jezelf niet als ze ...
2 jaar en 5 maanden
3 weken geleden
Reactie op Sannemarianne
2 jaar en 5 maanden
Oh dan al zeker! Toen ging onze oudste vanuit het peuterbed over op een groot bed. En onze jongste al met 2 jaar. Ze begrijpen dan prima dat je uit een bed kunt vallen en hoe je eruit moet.
3 weken geleden
Reactie op Sannemarianne
Helemaal mee eens. Zou zelf echt niet meer gerust zijn op haar veiligheid hoor. En dat bed moet er toch een keer komen dus waarom dan niet nu. Sommige mensen halen eerst de zijkant uit het ledikant dat kun je ook nog doen maar dan weer de vraag: waarom niet gewoon een peuterbed. De mensen die dit doen doen dat omdat het kind gewend is in het ledikant te blijven. En ze zo dus willen leren dat dit nog steeds moet als ze eruit kunnen. Maar in jullie geval komt ze er al uit dus dat hele deel kun je overslaan.
Kunt nog altijd een traphekje in de deur maken als je bang bent dat ze gaat spoken.