11 Reacties

2 jaar geleden

Inderdaad bekkenfysiotherapeut heeft hier veel verstand van. Pijn aan stuitje komt vaker voor tijdens zwangerschap. Ik heb er geen last van, maar ik heb andere bekm n klachrne. Sterkte in ieder geval

2 jaar geleden

Met zoveel weken nog te gaan kan ik je een honingraatkussen van gel aanraden. Dat scheelt een hoop voor de druk op je stuitje. Bijvoorbeeld deze: https://www.amazon.nl/WXFLGH-Orthopedisch-gel-zitkussen-verlichting-bureaustoel/dp/B09Q5XM5QT/ref=mp_s_a_1_11?crid=WUQB56HKFODT&keywords=honingraatkussen&qid=1688057656&sprefix=honingraatkussen%2Caps%2C72&sr=8-11

2 jaar geleden

Bij mijn eerste zwangerschap is mijn stuitje recht gezet. Blijkbaar zat die al scheef nadat ik in groep 8 keihard op terecht ben gekomen. Was een hele verademing. 馃槄 Een bekkenbodemfysiotherapeut kan dat controleren en dus ook rechtzetten.

2 jaar geleden

Bekkenfysiotherapie kan inderdaad hiervoor helpen. Succes!

2 jaar geleden

Reactie op Marianne123

Met zoveel weken nog te gaan kan ik je een honingraatkussen van gel aanrade ...
Nog 2 weken werken in ieder geval. Bedankt voor de tip. Ik heb deze vaker gezien ja

2 jaar geleden

Reactie op Aphrodite

Bij mijn eerste zwangerschap is mijn stuitje recht gezet. Blijkbaar zat die ...
Oh dat heb ik ook een keer gehad, maar bij mijn eerste zwangerschap geen last van gehad. Nu wel 馃槄

2 jaar geleden

Jep, komt veel voor tijdens zwangerschap en/of na bevalling. Ik ben er ook voor bij een bekkenbodemfysio al een hele tijd eigenlijk sinds mijn eerste bevalling. Het is nu tijdens mijn tweede zwangerschap weer erger aan het worden dus ik moet mijn oefeningen weer oppakken. En wat mij nog het meeste helpt is pilates, en stretchen. Maar daar kan een bekkenbodemfysio bij helpen die zal eerst moeten vaststellen of het echt om een beschadiging gaat of dat de spieren in dat gebied bijv te strak/gespannen staan en het stuitje daarmee scheef trekken bijvoorbeeld. Tijdens een bevalling kan het stuitje bijv ook gekneusd zijn of zelfs breken. Moeten ze dus eerst vaststellen wat er bij jou aan de hand is. Wel super vervelend, ik heb er ook veel last van tijdens mijn werk waarbij ik veel zit

2 jaar geleden

Na mijn vorige bevalling ook lang gelopen met een pijnlijk stuitje. Fietsen, zitten alles was vervelend. Uiteindelijk naar een bekkenfysio geweest. Bleek m鈥檔 stuitje scheef te staan. In 2 behandelingen heeft ze hem recht gezet en nu tijdens mijn zwangerschap nergens last van! Loop er niet langer mee dan nodig is! De bekkenfysio kan echt veel 馃槂

2 jaar geleden

Reactie op RenateJ92

Oh dat heb ik ook een keer gehad, maar bij mijn eerste zwangerschap geen la ...
Kan zijn dat bij de bevalling van de eerste scheef is gaan staan. Bij mij hebben ze na de bevalling bijvoorbeeld weer opnieuw gecontroleerd.

2 jaar geleden

Herkenbaar, in het verleden heb ik 2x stuitje gekneusd..馃ゲ nu voel ik het zo af en toe als ik bijv teveel in huis heb gedaan dan kan ik bijna niet meer lopen of liggen. Voor werk zit ik ook alleen maar en als ik net in de verkeerde houding zit voel ik dat ook. Ben benieuwd in tot hoeverre ik dit met de bevalling voel. Verder geen ervaring met bekkenbodemfysio..

2 jaar geleden

Ik loop bij de bekkenfysio vanwege stuitklachten in mijn eerste zwangerschap en nu ook in mijn 2e zwangerschap. Zij maakt telkens de spieren los van mijn billen, liezen en heupen die dus aan dat stuitje trekken. Zij heeft me voor op werk etc dit kussen geadviseerd en dat werkt echt heel goed! https://www.bol.com/nl/nl/p/backjoy-sitzright-cushion-zwart-rugsteun-zithouding-bureaustoel-auto-rugpijn-onderrug/9200000109309016/