43 Reacties

3 jaar geleden

Ik heb het zelfde sinds deze week ook erg pijn aan mijn ribben, en einde dag ook onder mijn borsten. Ik herken dit wel van mijn vorige zwangerschap. Het is gewoon een beetje ongemakkelijk 😅 wat je vk al zei als je andere klachten erbij krijgt of toch zorgen maakt gewoon weer bellen ✨

3 jaar geleden

Reactie op marcii

Ik heb het zelfde sinds deze week ook erg pijn aan mijn ribben, en einde da ...
Ah okee! Heb jij nog tips n.a.v. Je vorige zwangerschap of deze? Ik probeer een kruik en als het echt niet gaat 1 paracetamol..🥰

3 jaar geleden

Reactie op Nightfall

Ah okee! Heb jij nog tips n.a.v. Je vorige zwangerschap of deze? Ik probeer ...
Ik ging altijd even warm douchen, zodat je gewoon recht staat zeg maar 🤗 verder kijken in welke positie ik wel lekker kon zitten of liggen 😂

3 jaar geleden

Ik heb dit sinds vanmorgen ook! Echt een vervelend gevoel. Maar verder ook geen andere klachten. Goede tip van die warme douche, ga hem proberen, bedankt!

3 jaar geleden

Reactie op Lisa1024

Ik heb dit sinds vanmorgen ook! Echt een vervelend gevoel. Maar verder ook ...
Ja heel vervelend en het komt en het gaat. Soms na het opstaan in eens en soms als ik al lig….. sterkte meis!

3 jaar geleden

Ik had dat een dag wel icm met bijna overgeven. Was wss druk op mn maag of darmen oid iig. Bloeddruk was goed, geen zwangerschapsvergiftiging. Maar bij mij was t ook maar vrij kort, ging t weg en was het bij lange na niet zo extreem als jij beschrijft.

3 jaar geleden

Reactie op DiepeZucht

Ik had dat een dag wel icm met bijna overgeven. Was wss druk op mn maag of ...
Hmm nee dat is idd niet wat ik herken..

3 jaar geleden

Ik heb dit ook gehad tijdens mijn eerste zwangerschap. Toen extra echo’s, checks op zwangerschapsvergiftiging en onderzoeken naar m’n galblaas gehad. Er kwam nergens iets uit, maar ik had erg veel pijn. Waarschijnlijk zijn het m’n darmen geweest, die liggen precies daar in een kronkel en kunnen erg veel pijn doen als je ontlasting hard is. Ik gebruik deze hele zwangerschap al vezelzakjes (macrogol) op recept van de huisarts en heb nauwelijks last. Sla ik een dag over, dan is het er meteen weer. Misschien heb je er wat aan 😉 Sterkte, ik weet helaas hoe het voelt…

3 jaar geleden

Ik lees even mee voor de gouden tip. Ik heb dit sinds een paar dagen ook. Heel veel druk onder m’n borsten, onder m’n ribben. Het lijkt wel alsof er een band om zit die continue drukt. Heb de verloskundige nog niet gebeld omdat ik vaak denk van het hoort erbij. Wat ook zo is als ik jouw verhaal lees.. maar ben benieuwd hoe lang dit aan gaat houden en of iemand tips heeft

3 jaar geleden

Ik heb ook soms erg veel pijn aan mijn ribben, aan de linkerkant. Het viel op dat het vooral na het eten is. Bij mij is het mijn maag, bevestigd door de osteopaat. Het enige wat helpt is of op mijn zijkant liggen of veel bewegen. Als het echt erg is, probeer ik gaviscon…

3 jaar geleden

Pff het is toch echt verschrikkelijk… komt ook op onvoorspelbare momenten. Als je wel last heb ernaast van misselijkheid of hoofdpijn, zou ik wel even je vk bellen.. dat gaf de mijne aan als je dus die ‘band’ zo strak voelt onder je boobies

3 jaar geleden

Ik had een week geleden dat ik me extreem benauwd voelde. Het leek net alsof er een riem te strak om m'n ribben zat. Ook precies die plek. Ik ben toen naar de huisartsenpost gegaan, want het was een hele naar ervaring (plus dat ik al astma heb). Zij gaf ook aan dat het de groei van de baarmoeder was, waardoor de spier rondom die plek geprikkeld wordt en gespannen staat. Dat geeft dat benauwde gevoel! Paracetemols mag ik blijven slikken voor de periode dat het nodig is, dat ontspannend wat. Verder bh achter zo los mogelijk doen. Ik sta ook onder controle voor astma, dus mocht mijn luchtinhoud nog achteruit gaan dan verwijzen ze me door naar een longarts. Maar goed je geeft aan meer pijn te ervaren dan benauwd. Wellicht toch iets anders?!

3 jaar geleden

Reactie op MissGvz

Ik had een week geleden dat ik me extreem benauwd voelde. Het leek net also ...
Het kan bij de een natuurlijk wel voelen als benauwdheid en bij de ander meer als pijnlijk of zeurend. Zeker wanneer je 'gezonde' longen hebt.

3 jaar geleden

Bij mij werd ook nog aangegeven (na controle), dat de pijn die ik voelde te hoog zat voor het termijn (24/25wk) om van zwangerschapsvergifting te zijn.

3 jaar geleden

Ik heb gister toch de verloskundige gebeld en mocht gelijk langskomen want het was toch wel erger geworden en heel ongemakkelijk. Ze heeft alles gecontroleerd maar kon niks vinden. Ze denkt dat het toch gerelateerd is aan m’n maag. Dus ze raden aan om omeprazol te proberen en te kijken of het minder wordt en anders weer bellen.

3 jaar geleden

Reactie op Joanna1992

Ik heb gister toch de verloskundige gebeld en mocht gelijk langskomen want ...
Heb jij toevallig ook maagzuur? Dat heb ik dus echt niet! Maar zou mij niks verbazen als ik dus maagklachten heb en me daarom een aantal keren per dag zo voel. Goed dag je langsgeweest bent!

3 jaar geleden

Hm, goed in de gaten houden. Bij mijn vorige zwangerschap had ik uit het niets in een band onder m’n borst enorme pijn, zoveel pijn dat ik echt helemaal gek werd en niet meer wist wat ik moest doen. Ik had toen het hellp syndroom en ben de volgende dag ingeleid (was ruim 37 weken zwanger, dus daarom ingeleid).

3 jaar geleden

Reactie op mariëttee

Hm, goed in de gaten houden. Bij mijn vorige zwangerschap had ik uit het ni ...
Had je daarnaast nog andere symptomen? Ik heb enkel die die druk boven mn ribben en onder mn borsten, niet uit te houden als ik niet 1 paracetamol neem. Ik krepeer helemaal in elkaar en nadat de paracetamol werkt, dan pas kan ik weer normaal liggen/praten.

3 jaar geleden

Reactie op Nightfall

Had je daarnaast nog andere symptomen? Ik heb enkel die die druk boven mn r ...
Nee, alleen die onbeschrijflijke pijn.

3 jaar geleden

Reactie op Nightfall

Heb jij toevallig ook maagzuur? Dat heb ik dus echt niet! Maar zou mij niks ...
Nee eigenlijk niet. Tenzij ik echt veel heb gegeten en gelijk ga liggen of iets dergelijks. Misschien kan je ook die omeprazol proberen. Kan geen kwaad voor de baby zei de verloskundige