14 Reacties
2 jaar geleden
Hee! Ik heb 2 weken geleden thuis een preverbale logopedist thuis gehad. Weinig slagingskans want ze had 1 malig toen ze 6 weken was de fles een keer genomen.
Maar nu al 4 avonden neemt ze de fles.
Ik hoop dat het jullie met het plan dat jullie preverbale logopedist heeft ook gaat lukken. Mocht dit jullie niet helpen, wil ik altijd mijn ervaring delen hoe het bij ons nu toch gelukt is.
Succes!!!
2 jaar geleden
Reactie op Aprilmoeder
Hee! Ik heb 2 weken geleden thuis een preverbale logopedist thuis gehad. We ...
Ik hoop het zo hij is nu zo afhankelijk van mij en moet in Januari weer werken. Maar vind het zo spannend en voelt zo stom dat het ons zelf niet lukt. Had jij ook last van dat gevoel ?
2 jaar geleden
Wij hebben ook een pre logbedist thuis gehad wanneer de keren de eerste keer kregen we goede tips waardoor het ietsje ging waar op een gegeven moment wou onze dochter toch de fles niet meer ook verschillende flessen geprobeerd en nu uiteindelijk heeft een vaker uit fles Wij vonden het niet echt prettig Maar misschien komt het ook wel omdat we de persoon niet heel prettig vonden en die wou van alles gaan doen wat er waar je niet achter stonden gedronken Hopelijk werkt het bij jullie veel succes
2 jaar geleden
Reactie op Angelll
Ik hoop het zo hij is nu zo afhankelijk van mij en moet in Januari weer wer ...
Ik ga ook in januari weer werken en daarom nu toch iemand ingeschakeld.
Mijn man had geen hoop en dacht dat het ging mislukken. Ik ben gelukkig iets positiever ingesteld. Als het niet gaat lukken dan lukt het vast op een andere manier.
Ook contact gehad met de opvang en die zeiden nog nooit een flesweigeraar gehad te hebben. Het kan echt zijn dat hij daar wel de fles neemt.
Ik voelde me niet echt stom dat het niet lukte. Baby’s nemen sws niet vaak de fles aan bij de mama die ook borstvoeding geeft. Dus ik vond het niet zo gek. Tot ze de fles van niemand bleek te accepteren 🫣 toen kreeg ik wel even wat stress
Is je baby al 4 maanden? Voor de 4 maanden hebben ze waarschijnlijk nog een zuigreflex en is de slagingspercentage wat hoger. Mijn dame was al ouder en had dit niet meer.
2 jaar geleden
Reactie op Angelll
Ik hoop het zo hij is nu zo afhankelijk van mij en moet in Januari weer wer ...
Het is geen kwestie van lukken. Neem het jezelf niet kwalijk. Sommige baby's accepteren gewoon moeilijk een fles. Mijn man was vroeger een fles weigeraar, ook mijn schoonmoeder liep toen bij de logopedie. Helaas heeft zij borstvoeding moeten blijven geven tot hij oud genoeg was.
Het was toen wel wat gedoe met de bedrijfsarts, aangezien je dan niet of beperkt kan werken. Gelukkig las ik laatst een artikel hierover, en zijn zij verplicht jou hier in te compenseren.
Ik hoop voor je dat het zo'n vaart niet loopt en je kleine snel de fles accepteert!
2 jaar geleden
Bij de oudste hebben wij echt heel veel aan de pre verbaal logopedist gehad. Was een heel fijn persoon die luisterde, goed naar ons zoontje keek en wist waar ze het over had. De omstandigheden waren anders dan bij jou, maar ik zou het zeker een kans geven! Wie weet :)
2 jaar geleden
Reactie op Aprilmoeder
Ik ga ook in januari weer werken en daarom nu toch iemand ingeschakeld.
Mi ...
Tot 8 weken geen problemen mee gehad dronk hij 2x per week uit de fles. En ineens poef klaar ermee hij is nu 20 weken (4,5M) , zijn dus al 12 weken zelf bezig om hem weer te laten drinken uit een fles. 2 weken geleden hadden we date night paste oma op. Hij weigert ook bij haar de fles, hij heeft gekrijst van de honger tot ik thuiskwam dat was punt waarop we zeiden dit kan zo niet.
2 jaar geleden
Oh daar sta je al een puntje voor dan! Dat hij het wel onder de knie heeft gehad.
Komt vast goed.
De manier waarop wij nu de fles moesten aanbieden zou ik zelf nooit bedacht hebben, en juist denken dat juist niet de manier is om het te doen. Maar het lukt dus wel op die manier.
Ontzettend blij mee.
Ik deel bewust even niet welke manier, zodat je morgen alles kan horen van je eigen logopedist ☺️
2 jaar geleden
Reactie op Angelll
Ja snap ik dankjewel ! Wil er zo neutraal mogelijk ingaan met tips die voor ...
Ja precies!
En bij ons nam ze de fles pas na 1,5 week oefenen trouwens! Dus dat je niet na een paar dagen probeert denkt dat het nooit gaat lukken, hou hoop ;)
2 jaar geleden
Helemaal spanning ervoor maar er ook naar uitkijken. Worden we net gebeld dat ze ziek is en er nog contact word opgenomen voor een nieuwe afspraak. Wat een bummer, zij kan hier ook niets aan doen dat begrijp ik. Maar hier goed de balen van zeg. Volgende week natuurlijk ook nog is kerst en zijn ze dicht. Hopen op snel een nieuwe afspraak… 🤞🏼
2 jaar geleden
https://www.nvpl.nl/index.php/zoekkaart/
Via deze link kun je snel een pre-verbale logopedist zoeken