10 Reacties

vorig jaar

Geen psoriasis wel eczeem volgens de ha door hormonen. Ik geef nog bv en zolang ik dat geef zullen die hormonen sterker aanwezig zijn en de eczeem dus erger. Ik heb het momenteel enorm erg rondom mijn oren en haarlijn (verplicht haar in staart/knot helpt ook niet mee met verstoppen) , mn armen en borsten ook maar dat ziet tenminste niemand. Ik heb helaas geen tips maar ik weet dus gedeeltelijk wel hoe erg het kan voelen als het zo zichtbaar is. We kunnen dit en zijn mooi op onze manier 🩷

vorig jaar

Reactie op Angelll

Geen psoriasis wel eczeem volgens de ha door hormonen. Ik geef nog bv en zo ...
Fijn dat er herkenning is 🤗 Wat fijn dat jou huisarts uitlegde dat het door de borstvoedingshormonen kan komen! Ik ben toevallig vorige week naar de dermatoloog geweest, haar de vraag gesteld of het door hormonen kon komen maar zij wist het niet. Terwijl ik eigenlijk ook aan alles voel dat het iets hormonaal is dat het zo op vlamt! We zijn inderdaad mooi op onze eigen manier 🩷 Alleen soms helaas vind ik het erg lastig 🥺
24baby's podcast Samen Groeien

Luister nu naar de nieuwste podcast van 24baby: Samen Groeien. In deze podcast beleven we samen met jou de eerste maanden met je baby. Van de laatste loodjes van je zwangerschap tot alle eerste keren met je baby. Luister de podcast via jouw favoriete podcast-app.

vorig jaar

Reactie op Mominaugust

Fijn dat er herkenning is 🤗 Wat fijn dat jou huisarts uitlegde dat het doo ...
Ik vind het zelf ook lastig helemaal toen vorige week weer zo lekker weer is en je toch liever wat minder kleding aanhebt. Korte mouwen was voor mij echt een no go mn armen zitten helemaal vol. Zat ik daar lekker in zonnetje met lange mouwen aan en denk ik echt bij mezelf waarom doe ik mezelf dit toch aan. Ik weet dat het tussen mn oren zit maar vind het ook heel lastig.

vorig jaar

Oh hier precies hetzelfde! Ik had voor mijn zwangerschap psoriasis op m'n ellebogen/onderarmen, onder m'n wenkbrauwen en bij m'n oren. Met vette zalf, die van dr grahams, had ik het altijd redelijk onder controle. Tijdens m'n zwangerschap was het zo goed als helemaal weg, heerlijk was het. En een paar maanden na de bevalling, erger dan ooit op bekende plekken en nu ook op m'n neus en voorhoofd kleine rode schilferige plekjes erbij, alsook langs mijn haarlijn achter. Ik wil geen hormoonzalf smeren, want dat doet niks en zit er sinds m'n 15e al aan. Dus ik doe nu af en toe zoutbad nemen en hou het gewoon constant vet met lanette/cetomagrogol zalf. Als er een beetje zon is, probeer ik die te pakken. Ik ga ook weer grahams kopen. Ik had begrepen dat het komt doordat tijdens de zwangerschap je een verlaagde weerstand hebt en het dus rustig is. Omdat psoriasis komt door een overactieve weerstand (afbraak) van de huidcellen. En dat na de bevalling dat weer in balans moet komen ofzo. Heb overigens ook het idee dat sinds ze naar de opvang gaat, ik ook chronisch verkouden ben dus dat m'n weerstand overuren draait. Maar het zou wel mooi zijn als het door hormonen vd borstvoeding komt. Want dan heb ik nog hoop haha.

vorig jaar

Ik heb altijd psoriases op mijn ellenbogen. Mijn laatste break out met stippen over mijn buik/ billen/ benen is 5 jaar geleden geweest. Sinds 3 weken komt het weer op.. bij mij speelt stres een grote rol alhoewel het tijdens de vakantie begon? Vorige keer heeft licht therapie wonderen gedaan, het was volledig weg en hield er ook nog een mooi kleurtje aan over! Die hormoon zalf werkt niet echt….

vorig jaar

Hoi hoi ! Vreselijk hé, die psoriasis.... Hier ook een mama met psoriasis, ik heb het helaas vanaf mijn 13de. Hier is het tijdens mijn zwangerschappen altijd volledig verdwenen om daarna weer explosief terug te komen. Ik ben 7 maanden geleden bevallen en ik zit weer helemaal vol. Ik moet binnenkort maar weer met de billen bloot ( letterlijk ) en naar de dermatoloog. Ik heb werkelijk al vanalles geprobeerd maar bij mij werkte lichttherapie of de MTX injecties het beste. Ik ga waarschijnlijk weer voor de injecties ondanks alle nare bijwerkingen. Die neem ik voor lief. Ik zou adviseren een afspraak te maken met een dermatoloog. Er zijn echt veel behandelingen mogelijk! Het is vaak even uitzoeken wat voor jou het beste werkt. Heel veel succes 🍀

vorig jaar

Hier helaas ook een mama met psoriasis … vooral hoofdhuid en ellebogen. Voor zwangerschap met biological injecties onder controle maar hier moet je half jaar voor evt zwangerschap mee stoppen. Nu na de bevalling en inmiddels na borstvoeding komen er steeds meer kleine plekjes… op mn rug, benen, onder mn oog, droogheid op mn voorhoofd…. Nu ook even flink bultjes rond mijn mond maar dat is hopelijk geen psoriasis. Ik herken je helemaal, word er zo onzeker en ongelukkig van. Hoop echt dat mijn dochter dit bespaard blijft.

vorig jaar

Ik had nooit psoriasis, tot m’n 2e zwangerschap waarna ik na 6 weken allerlei cremes uitproberen vanwege “uitslag” door mocht na de dermatoloog. Fijn he die ongecontroleerde hormoonhuishouding ;-) daar kwam de constatering psoriasis. Spontaan ontwikkeld tijdens de zwangerschsp. ahfijn, zoontje bijna 7 maand, ik al 3 kuren verder en niks helpt. Zit er echt van top tot teen onder. Ga binnenkort starten met lichttherapie!

vorig jaar

Hier ook geen psoriasis maar wel eczeem op mijn gezicht aan de ooghoeken en de mondhoeken en heel erg op mijn hoofdhuid. Het ziet er echt niet uit. Deze week naar de dermatoloog geweest en die zei dat het vaker voorkomt bij vrouwen na een bevalling die er al gevoelig voor zijn door de hormoonschommeling. Ik heb een zalfje voorgeschreven dat hopelijk verlichting brengt.

vorig jaar

Hier ook weer een flinke uitbraak ondanks dat ik biologicals spuit dus weer naar mijn oude biological terug die ik niet mocht gebruiken met zwangerschap en weer aan de smeersels wordt weer gek van de jeuk 😪
Podcast Samen Groeien
Nieuwe aflevering: mijlpalen en we listen and judge - ouderschapseditie

In de laatste aflevering van Samen Groeien delen we tips bij doorkomende tandjes en blikken we terug op het zindelijkheids- en potjesavontuur van Ivana en Ize. Lucy legt uit wat kan je de komende zes maanden nog kan verwachten. En tot slot gaan we samen met jullie met de billen bloot in de “We listen and don’t judge”-ouderschapseditie.