17 Reacties

2 jaar geleden

Heb je een slowcooker? Ik maak deze vaak. Heb ook alvast 10 porties in de vriezer voor de kraamtijd: https://miljuschka.nl/klassieker-spaghetti-bolognese-saus/

2 jaar geleden

En mijn makkelijke binnen een kwartier op tafel-maaltijd: pasta met gerookte zalm (gewoon die plakjes), courgette en boursin. Staat zo op tafel.

2 jaar geleden

Broccoli/courgette soep Een van beide groente, of samen of whatever je wilt eigenlijk. 2 a 3 courgettes grof gesneden (Of complete een stronk broccoli) 1 grote ui grof gesneden 1 grote teen knoflook Samen in de pan fruiten met een lepel gemalen komijn, en of andere kruiden welke je lekker vind, ik doe wel kerrie erbij en bonenkruid. 750 ml groente boulion erbij (of net onder de rand van de groentes om hem stevig te krijgen). Binnen 10 minnaar, staafmixer erop, 2 scheppen crème fraice erin en roeren peper en zout erbij klaar. Topping gebruik ik spekjes of gerookte zalm, pompoenpitten crème fraice en of peterselie net wat je lekker vind.

2 jaar geleden

Spaghetti aglio olio e peperoncino! Wij eten er dan nog een stukje zalm vaak bij. Pasta pesto ook zo eentje die super.makkelijk te maken is

2 jaar geleden

Leuk, volg

2 jaar geleden

-Pasta Boursin, met broccoli, ui en (vega) gehakt. -Tray bakes uit de oven bijvoorbeeld Gnocchi en groentes en beetje pesto erdoor. -Chili con carne met rijst of stokbrood. -Pasta salades. -Gele curry met rijst. Wij gaan sowieso veel voor twee dagen maken. En ik heb afgelopen week pasta saus die ik over had en gele curry saus in de diepvries gedaan. Zo hoef ik alleen nog wat pasta te koken of rijst. 🤗

2 jaar geleden

Reactie op Mama1512

Heb je een slowcooker? Ik maak deze vaak. Heb ook alvast 10 porties in de v ...
Goeie! Heb ik idd, ooit gekocht omdat het me fijn lijkt, maar nog nooit gebruikt

2 jaar geleden

Reactie op Hannelore13

Goeie! Heb ik idd, ooit gekocht omdat het me fijn lijkt, maar nog nooit geb ...
Aah, als je een slowcooker hebt is dit recept hier ook favoriet: https://carlsbadcravings.com/easy-slow-cooker-shredded-mexican-chicken-recipe/ Hier vorige week nog grote hoeveelheid van gemaakt en ingevroren. Wij vinden het erg lekker en gebruiken het voor zowel burritos, taco's, topping voor nachos of een Mexicaanse bowl met rijst!

2 jaar geleden

Wij hebben het kookboek ‘Simpel’ van Ottolenghi. Staan echt heerlijke recepten in die snel en gemakkelijk te bereiden zijn. En ik weet dat Jamie Oliver ook kookboeken heeft geschreven die gericht zijn op snel en gemakkelijk koken.

2 jaar geleden

Poke bowl! Zilvervliesrijst koken En verder lekker simpel: komkommer, cherrytomaatjes, paprika, wortel, mango avocaco snijden En straks ook gerookte zalm weer erbij Rijstazijn door de rijst, alles leuk op een bord leggen, sojasaus erdoorheen en klaar! Meeste werk is het snijden.

2 jaar geleden

Ik maak (of de laatste tijd laat ik het maken omdat in het zelf meestal niet aankan) regelmatig dingen van lekker en simpel. (Hebben meerdere kookboeken en een website met recepten) wat ik ook vaak deed was in de ochtend als ik ergens ruimte had al zoveel mogelijk voorbereiden, snijden of klaarzetten zodat ik het later zo kon opwarmen/koken/in de oven schuiven ☺️

2 jaar geleden

- Bananenbrood (als snack) - Rode saus maken en op laatst kruiden zodat je de ene dag Italiaans kan eten (pasta met bijv. rozemarijn/tijm/oregano) en de volgende dag Mexicaans (rijst met bijv. komijnzaad/koriander/limoensap) - Stoofpotje - Curry

2 jaar geleden

Na bijna 5 maand ervaring met baby besluit ik dit topic nog maar eens af te stoffen. Ik heb inmiddels een paar succesrecepten gevonden en ben heel benieuwd naar die van jullie! Deze vind ik heel fijn! https://chickslovefood.com/recept/krokante-zalmpakketjes-uit-de-oven-met-6-ingredienten/ Verder een recept uit de picnic app waar ik niet naar kan linken: Gnocchis met erwtjes en gerookte zalm: Stap 1 Breng een pan water aan de kook. Kook 800 g gnocchi 3 minuten. Ze zijn gaar zodra ze boven komen drijven. Kook 450 g doperwten de laatste 2 minuten mee. Giet af en zet opzij. Stap 2 Pel 2 teentjes knoflook en snij fijn. Pers een halve citroen uit, snij de andere helft in partjes. Hak 1 bosje dille fijn. Stap 3 Verhit 2 el olijfolie in een ruime koekenpan of hapjespan, en fruit de knoflook hierin aan. Voeg dan, in delen, 400 g spinazie toe, tot alle spinazie is geslonken. Stap 4 Roer 200 ml slagroom, de dille en het citroensap door de spinazie. Breng het geheel op smaak met zout en peper. Stap 5 Snij 200 g gerookte zalm in reepjes. Roer ten slotte ook de gnocchi en doperwtjes door de saus en verdeel de gerookte zalmreepjes eroverheen. Serveer met een partje citroen.

2 jaar geleden

- https://chickslovefood.com/recept/one-pot-noedels-paprika-en-sugar-snaps-5-or-less/ —> ik gooi er altijd nog wat extra groenten bij - https://chickslovefood.com/recept/pittige-vega-ramen-skinny-six/ —> ik doe hier nog extra paprika en broccoli bij

2 jaar geleden

Roerbakgroenten, keep ketjap of chilisaus erdoor. Rijst en kip erbij. Ovenschotel, dubbele portie, 1 invriezen en later gebruiken als je weinig tijd hebt Idem voor stamppot Pasta met verstopte- groenten- saus Ingrediënten Ui 3-4 dikke wortels (200gr) 400gr Bloemkool(rijst) Evt zoete aardappel of pompoen voor meer smaak 125gr hamblokjes 200gr geraspte kaas (pittig/oud) 500gr Pasta penne (evt de linzen- versie) 200ml kookroom (of roomkaas) Zout, peper en scheut ketjap. Bereiding: Bloemkool(rijst), fijn gesneden ui en hamblokjes bakken tot bloemkool zacht is (evt met scheutje water en deksel op de pan), of bloemkool bij de wortels voegen om fijn te koken. Wortels in stukken en koken, daarna glad pureren met beetje melk of deel kookroom. Puree in de pan erbij, roeren. Kookroom en kaas toevoegen. Pasta koken. Alles bij elkaar en op smaak maken. Evt afmaken in de oven met extra kaas-laag.

2 jaar geleden

Stamppot spitskool met gehakt Rijst met bonen in ketjap (met perzik 🤤) En heb nu het boek van project gezond lekker simpel. Avondeten dat binnen half uur op tafel staat. Top 👌🏻