11 Reacties
2 jaar geleden
Zou het apart geven anders , als de nieuwe melk ook word laten staan kan je dat weer niet bewaren
2 jaar geleden
Overgebleven melk na een voeding
Als de baby zijn flesje met vers afgekolfde melk niet geheel opdrinkt, kan de rest van de melk in de koelkast bewaard worden tot de volgende voeding. Bacteriën in het speeksel van de baby kunnen er voor zorgen dat de melk minder lang houdbaar is. Hoe lang precies, is niet te zeggen.
https://www.borstvoeding.nl/afkolven-en-bewaren/bewaren-van-moedermelk/
Dat is de website van La Leche Leauge daar vind je alle informatie 😀
2 jaar geleden
Wat met restjes?
Melk die de baby niet heeft opgedronken, kan binnen 24 uur opnieuw aangeboden worden. Het is belangrijk dat een overschot melk in de koelkast bewaard wordt en niet geruime tijd op kamertemperatuur blijft staan. Als de baby de melk koelkastkoud drinkt, dan kan een restje melk binnen 24 uur meerdere keren opnieuw aangeboden worden. Drinkt de baby de melk liever warm dan kan deze éénmalig opnieuw opgewarmd en aangeboden worden.
https://lalecheleague.be/bewaren-en-opwarmen-van-moedermelk/
Dus in het kort het antwoord op je vraag is Ja dat kan!
2 jaar geleden
Reactie op Lizzyx
Wat met restjes?
Melk die de baby niet heeft opgedronken, kan binnen 24 uu ...
Volgens mij zeggen ze dat je vers gekolfde melk in de koelkast kan bewaren en 1 keer opnieuw kan opwarmen. Melk die reeds opgewarmd is, mag je niet opnieuw opwarmen volgens hun uitleg
2 jaar geleden
Reactie op MommyofA
Volgens mij zeggen ze dat je vers gekolfde melk in de koelkast kan bewaren ...
Als de baby de melk koelkastkoud drinkt, dan kan een restje melk binnen 24 uur meerdere keren opnieuw aangeboden worden. Drinkt de baby de melk liever warm dan kan deze éénmalig opnieuw opgewarmd en aangeboden worden.
Zoals ik het begrijp mag het eenmalig opnieuw worden opgewarmd 🤔
2 jaar geleden
Reactie op Lizzyx
Als de baby de melk koelkastkoud drinkt, dan kan een restje melk binnen 24 ...
Klopt max 1 keer opnieuw opwarmen!
2 jaar geleden
Reactie op MommyofA
Is dat dan niet exact wat ik zei? 🤔
Nee toch? Ik lees het dat je afgekolfde melk die verwarmd is en niet opgedronken is nog maximaal 1x mag verwarmen (dus 2x totaal).
Jij zegt dat je versgekolfde melk 1x kan opwarmen.
Ik vind het een verwarrende tekst. Maar voor mij suggereert het woordje ‘opnieuw’ dat het dus 2x mag.