19 Reacties

vorig jaar

Rode biet werk hetzelfde als de andere hapjes, pureren met beetje olie en beetje water als het te dik is. In principe kan je gekookte rode biet meteen pureren, als je merkt dat het te hard is om lekker te pureren kook je hem nog even. Let op dat als je het hapje geeft de poep of urine van je baby een beetje rood rozig kan zijn, niet van schrikken, dat is de natuurlijke kleurstof uit de biet. Succes met geven!

vorig jaar

Ik heb voorverpakte gekookte rode biet gekocht en dat gepureerd… mijn dochtertje vond het erg lekker

vorig jaar

Reactie op Xxxr

Ik heb voorverpakte gekookte rode biet gekocht en dat gepureerd… mijn docht ...
Heb je er nog iets bij gedaan? Of enkel de rode biet?

vorig jaar

Reactie op fie12

Ik doe zelf enkel de rode biet. En ik zou er alleen maar olie bij doen als je kind moeite heeft met ontlasting, anders niet.

vorig jaar

Reactie op fie12

Enkel rode biet. De substantie was prima. Soms voeg ik bij hapjes een drupje olijfolie of wat water toe om het wat smeuïger te maken

vorig jaar

Reactie op Logootje

Ik doe zelf enkel de rode biet. En ik zou er alleen maar olie bij doen als ...
Olie heb ik nog in geen enkel papje gedaan. Heb wel bij wortel en broccoli al een kleine aardappel gedaan. Nu zeiden veel mensen dat ik er ook wat appel in moest doen. Ik wilde nog wachten met “zoet” maar heb het toch gedaan… voelde mij al verplicht 🙄

vorig jaar

Reactie op Xxxr

Enkel rode biet. De substantie was prima. Soms voeg ik bij hapjes een drupj ...
Ok. Ik doe soms het vocht van het stomen er bij om het lopender te maken. Rode biet is voor mij helemaal iets nieuw. Nooit klaargemaakt en gegeten… Ik ben benieuwd hoe hij er morgen op reageert. Wortel gaat hier heel goed. Broccoli ook redelijk. In de crèche eet hij goed zeggen ze. Ik wil hem wel meer aanbieden dan ik ooit gekregen heb🫣 Maar kennis is hier dan ook minimaal…

vorig jaar

Reactie op fie12

Olie heb ik nog in geen enkel papje gedaan. Heb wel bij wortel en broccoli ...
Prima toch met appel? Over het algemeen eet ik het ook in combinatie met appel. Ik vind zelf ook wel dat ik m’n kinderen moet aanbieden wat ik zelf eet….

vorig jaar

Reactie op fie12

Ok. Ik doe soms het vocht van het stomen er bij om het lopender te maken. ...
Dat kan natuurlijk ook. Zoete aardappel is hier ook favoriet, misschien kan je dat ook een keer proberen.

vorig jaar

Lekker zelf mee gaan eten en proeven.. Goed voorbeeld doet goed volgen.. Met de eerste at ik amper fruit.. Maar naar mate ze ouder werd.. Toch het belang er van gezien.. En nu eten we trouw om 10 uur een fruit je mee met de dames thuus. Voor mij ook beter!

vorig jaar

Ongevraagde tip: Ik lees dat je zelf weinig ervaring hebt met groenten, en je kleintje toch gevarieerd wilt aanbieden. Top! Er bestaan diverse hulpmiddelen zoals boeken en apps, zoals bijv de app Happie. Misschien is dat ook wat voor je. Succes!

vorig jaar

Reactie op Hannelore13

Ongevraagde tip: Ik lees dat je zelf weinig ervaring hebt met groenten, en ...
https://smikkels.nl/zelf-babyvoeding-maken/ Ook voorbeeld van een website

vorig jaar

Reactie op Logootje

Prima toch met appel? Over het algemeen eet ik het ook in combinatie met ap ...
Heb dit nu met appel gedaan. Hij at het potje op heel langzaam en goed vol. Maar hij mocht het precies wel :) Ik eet zelf niet alles van groenten, weinig kennis en slecht met geuren. Nu al moeilijk voor hem klaar te maken soms🫣

vorig jaar

Reactie op Fenna300

Hier de site van het Voedingscentrum voor wat inspiratie https://mobiel.vo ...
Bedankt!! :)

vorig jaar

Reactie op Littl-one

Lekker zelf mee gaan eten en proeven.. Goed voorbeeld doet goed volgen.. Me ...
Fruit is hier ook niet zo… maar vanaf hij fruit begint zal ik ook wel mee eten, sommige dingen zijn te groot voor hem en kunnen we gaan delen :)

vorig jaar

Reactie op Hannelore13

Ongevraagde tip: Ik lees dat je zelf weinig ervaring hebt met groenten, en ...
Heel erg bedankt!!! Alle tips zijn welkom ^_^

vorig jaar

Reactie op fie12

Fruit is hier ook niet zo… maar vanaf hij fruit begint zal ik ook wel mee e ...
Goed zo! Goed moment om het bij je zelf ook in te bouwen 😁

vorig jaar

Reactie op Littl-one

Goed zo! Goed moment om het bij je zelf ook in te bouwen 😁
We proberen 😄