8 Reacties

23 dagen geleden

Mogelijk waterpokken? Bij mijn zoontje begonnen dede ook als gewoon gekke rode vlekjes. Nu na 1,5 week zijn het wel echte blaasjes met vocht en korstjes aan het worden. Die begonnen op zijn buik, daarna zijn benen, daarna zijn voeten, daarna kwamen ze in zijn gezicht en pas toen kwamen er echt vochtblaasjes op. Na 1,5 week dus pas..

23 dagen geleden

Zijn de nageltjes goed kort, zonder scherpe puntjes? Kan zijn dat het kleine krabwondjes zijn. Anders inderdaad gewoon goed smhet gezicht schoonhouden en droog maken en de puntjes eventueel insmeren en afwachten. De meeste, zodat niet alle vlekjes gaan vanzelf over. Als je het niet vertrouwd, het wordt erger of de baby wordt ziek dan zou je eens contact op kunnen nemen met het CB/huisarts on te sparren wat het zou kunnen zijn en waar je op moet letten.

22 dagen geleden

Mijn zoontje heeft zoiets ook, maar het is eczeem bij hem..

21 dagen geleden

Bedankt voor de tips allemaal! Ik blijf nog even smeren met zalf en het lijkt rustiger te worden

20 dagen geleden

Dit begon ook zo bij mijn zoontje en dat bleek hand voet mondziekte te zijn. Zie je ook rode plekjes op/tussen de vingertjes?

20 dagen geleden

Wat smeer je er op? Hier ook veel rode bultjes, vooral rond de mond.

19 dagen geleden

Reactie op AEP

Wat smeer je er op? Hier ook veel rode bultjes, vooral rond de mond.
Ik smeer nu met neribas, daarvan heb ik het idee dat het het beste werkt. Maar ook we sudocreme omdat ik het droog wil houden. Ik zal eens letten op bultjes bij de vingers! Voor nu heb ik het alleen ook op haar billen gezien. Daarom de vergelijking met luier uitslag

17 dagen geleden

Hey ! Heeft hij dit toevallig ook op zijn handjes of voetjes een paar? ( hoeft niet persee) Ik denk hier bij aan : Hand-voet-mond ziekte. De handvoetmondziekte wordt veroorzaakt door een virus. Dit is een virus waar blaasjes in of rond de mond vooral voorkomen. Ook kan het wel zijn dat ze het in de handjes , tussen de vingers of zelf onderaan de voetjes hebben ook al hoeft dat niet persee maar rond het mond is wel het meest voorkomende. Vele kinderen verspreiden dit virus langdurig zonder dat ze ziek zijn. Je hebt kindjes waarbij het pijn kan doen of koorts hebben je hebt kindjes bij zitten die daar totaal geen last van hebben maar wel nog altijd besmettelijk blijft. Heel onschuldig! Verdwijnt binnen de 2 weken zomaar van zelf ! Kleine tip : talgpoeder op zetten of een uitdrogende zalf kan ook zeker helpen. Succes ❤️