15 Reacties
2 jaar geleden
Drinkt ze uit de borst? Wellicht drinkt ze ‘s nachts elke keer kleinere beetjes vanwege moeheid en daardoor vaker nodig?
Hier ook zo namelijk. Overdag drinkt ze weinig en vraagt ze er niet op. ‘s nachts kan ze de hele nacht aan de borst zitten. Soms paar slokjes en dan weer in slaap vallen.
2 jaar geleden
Ik zal adviseren om misschien snachts flesjes moedermelk aan te bieden ipv de borst dat maakt het misschien minder interessant voor je kleintje 😉.. dan zal ze zeker overdag meer gaan drinken.. en kan het niet zijn dat het dag/nacht ritme van je kleintje omgedraaid is?
2 jaar geleden
Reactie op Aprilmoeder
Drinkt ze uit de borst? Wellicht drinkt ze ‘s nachts elke keer kleinere bee ...
Sorry, belangrijk detail. Nee ze drinkt flesjes… van 120 +4 schepjes. Ze zijn altijd op. Dus ze drinkt een 900-950ml per dag… heeft ze overdag te weinig binnen, dan haalt ze het gewoon ‘s nachts in. Ze is nog niet klaar voor vaste voeding. Geeft mij niet dat gevoel. Ze is 5 maanden en zit naar mijn gevoel nog steeds in sprong 4 - slaap regressie…
2 jaar geleden
Reactie op julie83
Op dit moment voelt het wel zo ja… maar wat kan ik doen om het weer om te d ...
Mmm lastig hoor.. heb je een echt opstaan moment? Dat je bijvoorbeeld naar beneden gaat en haar bij jullie bij het ontbijt neerzet en een duidelijke avond ritueel voor de nacht? Ik zou toch proberen meer aan te bieden overdag en snachts vaker de speen aanbieden ipv flesje en wat bij ons hielp om de nachtfles af te bouwen is steeds minder aanbieden, dan vallen de flesjes langzaam aan af.
2 jaar geleden
Onze oudste dochter deed dat ook. Na 8 maanden op aanraden van de pediater snel afgebouwd: eerst nog maar 2 keer een flesje afgekolfde melk. Dan 1 en dan 0. Op 1,5 week tijd. Als ze tussenin kwam, getroost maar geen voeding gegeven. Was even pittig en mentaal doorbijten, maar daarna was het klaar en dronk/at ze overdag idd beter.
2 jaar geleden
Reactie op julie83
Op 5 maanden vind ik geen nachtvoeding nog wat vroeg? Of niet?
Onze krijgt nu 2 weken geen nachtvoeding meer, ze is nu 4.5 maand.. als ze er niet naar vraagt en goed groeit, niks aan het handje 😉
2 jaar geleden
Reactie op SharElaine
Onze krijgt nu 2 weken geen nachtvoeding meer, ze is nu 4.5 maand.. als ze ...
Nee das waar. Maar hier vraagt ze er dus wel nog om.
Pfff… moeilijk zo! Ik ga eerst proberen minder melk te geven snachts. Terug flesjes van 90 en dan minderen naar 60 en zo verder. Hopelijk biedt dat al wat verbetering
2 jaar geleden
Reactie op julie83
Nee das waar. Maar hier vraagt ze er dus wel nog om.
Pfff… moeilijk zo! Ik ...
Onze zoon deed dit ook, om moedeloos van te worden, alleen de fles is waar hij rustig van werd. Ik bied nu overdag meer aan en als wij naar bed gaan ook nog, hij komt alsnog vaak maar ik geef hem alleen om de 'normale' tijd een voeding, dus de tijd die er overdag ook tussen zit. Het geeft nu nog veel frustratie want hij blijft echt wel huilen en wil niet meer in zijn bedje maar ik hoop op deze manier dat we het toch kunnen afbouwen, hij heeft die voedingen die hij vraagt echt niet nodig, gaat allemaal maar meer spugen ervan want hij is dan echt overvol.
2 jaar geleden
Hier ook opeens meer in de nacht dan overdag maar ze drinkt haar fles wel volledig op.. anders is het huilen, blijkbaar heeft ze t nodig..